Zrnka pravdy a změny pro sPvP

2.12.2014

Vydejte se po stopách Caithe, která bez jediného slova zmizela spolu dračím vejcem. Vaší nejlepší nadějí a první zastávkou k jejímu nalezení je Pale Tree.

Mezitím Silverwastes odhalují další svá tajemství. Pomozte skrittí populaci zpřístupnit jejich tunely a získejte tak možnost rychlého cestování do různých koutů mapy. Svoji rovnováhu i odvahu můžete otestovat v nové jumping puzzle nazvané Drydock Scratch – na místě, kde hluboko pod povrchem skrittští piráti budují loď.

Při vašich cestách nezapomeňte sbírat suroviny pro případnou stavbu Carapace brnění a luminescenčních skinů pro kalhoty a boty.

Změny pro strukturované PvP

Co hodně lidí potěší, jsou úpravy pro sPvP – byly přidány i některé věci, po kterých lidé křičí již od vydání.

 

Stop AFK hráčům!

Konečně bylo přidáno opatření proti AFK hráčům, kteří se sice možná chtějí připojit do hry, připojí se, ale už na to ani nesáhnou. Jedním z nich je zvukové upozornění, keré by mělo varovat hráče koukajícího mimo monitor či s hrou shozenou na liště – samozřejmostí je zde i zablikání. Tím druhým, a asi nejefektivnějším opatřením, je přijímání zápasu (klasické tlačítko „Ready“ známé z jiných her). Pokud hráč zápas neodsouhlasí, pak bude ještě před jeho zahájením nahrazen aktivním hráčem.

match ready

Při čekání na zápas také nyní musíte být v Heart of the Mists. Zde byly rozšířeny všemožné služby (banka, TP, Laurel vendor…) pro hráče tak, aby neměli potřebu mezi zápasy odcházet.

 

Dishonor

Nečest, potupa, ostuda… ať už to česky pojmenujeme jakkoliv, tak význam je jasný. Tento mechanismus je ve hře již déle, ale bylo k němu přidáno několik úprav. Doposud se vám za opuštění zápasu načítaly body, které vydržely 72 hodin. Pokud jste měli v jednu dobu nasbírány 3, tak vám nebylo umožněno připojení se do hodnocených (ranked) zápasů.

Nyní vám body Dishonor vydrží mnohem déle, a po každém opuštění zápasu, nebo nepřijmutí zápasu, budete muset počkat určitý čas, než se budete moci připojit do ranked a nebo unranked zápasů. Ten se bude rapidně zvyšovat s počtem bodů Dishonor, které jste nasbírali. Tato omezení neplatí pouze pro custom arény.

 

mapvote

Matchmaking

Matchmaking, nebo-li způsob řazení lidí do jednotlivých zápasů, se dočkal několika zasloužených změn tak, aby bylo dosaženo lepší přesnosti řazení z hlediska dovedností lidí. Vaše zařazení (či hodnost/Ratings) se nyní povede pro každou profesi zvlášť a nemusíte se tedy obávat, že s postavou kterou neumíte, budete čelit ostříleným hráčům, proti kterým bojujete normálně. V potaz je brán i váš Rank (pořadí v žebříčku), který ačkoliv nemusí být správným ukazatelem dovedností jednotlivce, tak je velmi dobrým ukazatelem hráčových zkušeností.
Pro částečné a nebo plné party by se systém také měl snažit vyhledat optimálního protivníka – jak z hlediska velikosti jeho skupiny (party), tak i z hlediska zkušeností.

 

Volba mapy

Po připojení do zápasu nyní může každý hráč hlasovat pro svou oblíbenou mapu z náhodného výběru. Hlasování ale pouze zvyšuje šanci na výběr mapy. Například pokud 6 hráčů hlasuje pro Kyhlo a 4 pro Foefire, pak jsou šance pro zvolení map následující: Kyhlo 60%, Foefire 40%.

 

Změny pro bodování žebříčků

Fakt, že váš osobní postup či sestup závisí na celkovém výsledku zápasu, pro některé hráče není zrovna to pravé ořechové. Ke změně by zde měla přispět změna bodování, která bere v potaz vaše úspěchy vzhledem k vaší šanci na výhru.

Výsledné skóre
0-199 200-299 300-399 400-499 500
Šance na výhru 0-19% -1 0 +1 +2 +3
20-39% -1 -1 0 +1 +2
40-59% -1 -1 -1 0 +1
60-79% -2 -2 -1 0 +1
80-100% -3 -2 -1 0 +1

Možné výhody, kterých se vývojáři snaží dosáhnout:
– Hráč bude odměňován za dobrou hru i když ji prohraje.
– Hrači, kteří hrají dobře budou odměněni častěji než ti, kteří mají jen pár dobrých zápasů.
– Hráči mají šanci na úspěch a důvod bojovat dál, i když už ani nemusí být možné zvrátit výsledek.
– Hráči jsou kompenzování za nevyrovnané hry díky vyšší odměně za vyšší risk.

Úspěšnost tohoto systému pravděpodobně bude záviset na spolehlivosti výpočtu „šance na výhru“, která bude pravděpodobně udávána z rozdílu dovedností (skill) hráčů obou týmů a z rozdílu velikostí part v jednotlivých týmech – tento systém vznikl ze statistik a simulací a jeho testování je plánováno na prosinec, takže se ještě může leccos změnit.

7 komentářů k “Zrnka pravdy a změny pro sPvP”

  • avatar

    pekny, akorat nevim, kterej slovnik ti prelozil seed jako zrnko :D seed je seminko, takze to krapet meni vyznam, zrno je nejaka drobna castice, troska pravdy nebo castecna pravda, naopak seminko je zarodek, pocatek pravdy :) to ma ve smyslu budouciho vyvoje pribehu dost odlisny vyznam :)

  • avatar

    To není o slovníku, vždy je snaha to překládat tak aby to znělo dobře i v češtině, tady se jen asi zapomělo na ten skrytý význam :D

  • avatar

    Meh moje chyba :) Ano sice seed může být i zrnko (jako fakt! :D) a v době psaní jsem opravdu vycházel jsem z textu a snažil jsem se aby to dobře znělo…bohužel čas zapařit poslední update ještě nebyl :( Mám toho hodně co dohánět

  • avatar

    to ja si nakonec cas nasel a docela fajn, posledni dobou mam co hrat, takze GW2 loguju jen na story kdyz dostanu chut zahrat novy, ale stoji to za to, jsem zvedavej kam se to bude ubirat dal :) jen skoda, ze zatim neudelali zadnej vetsi update, treba takova nova classa, rasa nebo aspon novy zbrane by hru osvezily…

  • avatar

    Semeno pravdy to zni jako neco co striknes do kelimku a nechas vysetrit jestli se ti tam jeste neco hejbe:-P

  • avatar

    hodne veci kdyz se prelozi bez upravy zni blbe :) prestoze vyznamove to je v poradku :) zadna novinka :P

  • avatar

    Já nechtěl bejt za hovado, tak jsem s tim pro jistotu ani nezačínal :D Díky Rozbuchu, že to bereš na sebe :D

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2018 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.