Souhrn informací

Charakteristika hry

Guild Wars 2 je MMORPG hra, tedy hra „na hrdiny“ pro masivní počet hráčů. Odehrává se ve fiktivním a krásném světě zvaném Tyria. Od událostí Guild Wars: Eye of the North uběhlo 250 let, svět sužují starodávní draci a jejich přisluhovači. Vy, coby příslušník jedné z pěti hratelných ras, se musíte postavit čelem nepřátelům a společně s ostatními hráči porazit draky. Čekají na vás epické příběhy, akční souboje s ostatními hráči a samozřejmě prozkoumávání mnohých možností, které svět Tyrie nabízí.

Uchopte meč, luk, pušku či kouzelnickou hůl a vzhůru do boje!

Vývoj a vydání

Guild Wars 2 vychází 28. 8. a můžete si ji koupit ve verzi pre-purchase na oficiálních stránkách Guild Wars 2 a nebo od českých prodejců verzi pre-order a standart (více v FAQ).  Hru vyvíjí americká společnost ArenaNet, nejedná se tedy o žádné asijské MMO (NCsoft je pouze publisher).

Guild Wars 2 bylo oznámeno 24. Března 2007. Důležitý zlom ve vývoji Guild Wars 2 byl na konci léta roku 2010, kdy se na německé herní výstavě Gamescom uskutečnilo první demo a tudíž první záběry ze skutečného hraní. Byla zde přístupná začáteční oblast lidí (lvl 1-10) a elite oblast charů (lvl 45).  Další demo proběhlo v americkém Bostonu 11. března 2011, kde se představila rasa norn.

V roce 2011 bylo představeno upravené demo na Gamescomu a PAXu a později speciální demo pro G-star s mnoha novinkami.

Tak jako tomu bylo u prvního dílu, za Guild Wars 2 se nebude opakovaně platit. To znamená, žádné měsíční poplatky. Stačí když hru koupíte v obchodě a můžete hrát. Dále bude možnost utratit přebytečné peníze v in-game store, neboli mikrotransakce. Ty ale nebudou poskytovat žádné výhody v hraní a od ostatních známých MMO se budou výrazně odlišovat.

Svět

Svět Guild Wars 2 bude mít několik základních změn. Celá hra nebude rozdělena na desítky uzavřených serverů, jak je tomu u většiny MMO, nýbrž do tzv. světů mezi kterými bude možnost za určitých podmínek přecházet. To znamená, že když váš přítel hraje na jiném světě, není problém jít tam hrát za ním, ale nebudete moci navštěvovat jeho WvW. Oproti prvnímu dílu bude mít perzistentní, neboli otevřený svět, tak jak to známe z většiny MMO. Opět se ale vrátí známé instance a to v podobě dungeonů nebo například domovské části, která se bude měnit podle vašich skutků. Dále se můžeme těšit na střídání dne a noci nebo na změny počasí. V Guild Wars 2 budeme mít také možnost skákat a plavat a bude větší důraz na pohyb při boji. Svět GW2 nabídne obrovské propracované podvodní oblasti, které budou tvořit i celé dungeony. Ano, pod vodou se budete moci pohybovat neomezeně pomocí dýchacího přístroje, který se vám automaticky nasadí, když se potopíte. Zde se také můžeme těšit na speciální podvodní pety, ale o tom níže. Celý článek o podvodním pohybu a boji naleznete zde.

Systém travel, neboli cestování, bude lehce pozměněn. K cestování do velkých vzdáleností, například mezi hlavními městy jednotlivých ras, budou sloužit Asurské brány,  přenesou do dané oblasti. Přemisťování v oblasti regionu, ve kterém se nacházíte, bude umožněno pomocí „waypointů“, kterých bude po celé mapě několik. Ty bude potřeba napřed objevit a poté se bude možno na ně,  za malý poplatek, přenést.

Mapa Tyrie

 

Příběh

Příběh Guild Wars 2 se odehrává 250 let po událostech v Guild Wars 1 v zemi Tyria, známé ze základního dílu Prophecies a datadisku Eye of the North. Od té doby se tu toho hodně změnilo. Hlavní však je probuzení draků. Více o tom v sekci příběh.

Kromě hlavního příběhu se však dočkáme příběhu vedlejšího, ve kterém se budeme pokoušet dát dohromady skupinu hrdinů, kteří se postaví drakům neboli Destiny’s Edge.

Specialitou bude tzv. Osobní příběh. Bude to příběh, který budete vy sami rozvíjet, podle toho jak se budete chovat, ke komu se přidáte a komu pomůžete. Více se o tom dozvíte v sekci osobní příběh.

 

Knihy

Než přejdeme k popisu samotné hry, bylo by dobré vědět, že nedávno vyšly první romány ke hře Guild Wars 2. Minulý rok to byla kniha Ghosts of Ascalon a na přelomu tohoto roku další kniha Edge of Destiny. A třetí kniha, pravděpodobně poslední, se teprve chystá. Jejími autory jsou zkušení fantasy spisovatelé Matt Forbeck a Jeff Grubb, kteří mají na svědomí například knihy Warcraft, Starcraft nebo Dungeons&Dragons. Více informací v archivu rubriky Knihy.

Kromě klasických knih si jde na oficiálních stránkách objednat knihu Art of Guild Wars 2, která je plná těch nejlepších výtvorů z rukou umělců ArenaNetu.

Hall of Monuments

Hall of Monuments je místo, kam si v prvním díle Guild Wars zaznamenáváte své úspěchy. Je však přístupná pouze v datadisku Eye of the North.  Je to vlastně spojení mezi Guild Wars 1 a Guild Wars 2. Za dané úspěchy potom v Guild Wars 2 získáte nějaké odměny. S nimi ale nepůjde nijak obchodovat a budou pouze o prestiži, takže hráči, kteří první díl nikdy nehráli, nebudou nijak znevýhodněni. Takže pokud jste někdy hráli Guild Wars 1, rovnou přejdětě ke Kalkulátoru odměn, kde zadáte jméno své postavy a kalkulátor už udělá vše za vás.

Další funkcí Hall of Monuments je rezervace jmen z prvního do druhého dílu. Nemusíte se ale bát že by pak nebylo dostatek jmen pro nově příchozí. Narozdíl od GW1, kde podmínkou pro zadání jména byli alespoň 2 slova, v GW2 se toto opakovat nebude. Takže můžete vytvořit postavy klidně s jedním jménem až o 16 znacích.

Mobilní aplikace

Za zmínku stojí určitě chystaná aplikace na smartphony, neboli chytré telefony. Pomocí ní můžete být stále ve spojení se svými přáteli nebo třeba guildou. Navíc to bude opravdu revoluční aplikace. Nebude pouze zajišťovat jednosměrný tok dat, jako je například sledování mapy světa živě nebo sledování aukce, ale bude možné taky chatovat přímo s přáteli ve hře a mnoho dalšího. Více informací naleznete v článku, věnovanému přímo této aplikaci.

Rasy

Zatímco v prvním díle byl hráči přístupný jen člověk, Guild Wars 2 nabídne hráči hned 5 ras. Každá z nich bude mít jinou startovací pozici, jiný příběh a jiné schopnosti. Určitě zhlédněte oficiální video, které představuje jednotlivé rasy.

 

Charr

Tato rasa osrstěnců vyhnala lidstvo z jejich původního domova, Ascalonu. Jejich rasa spoléhá na sílu a neoblomnost. Více o charrech naleznete na stránce charrů.

Dovednosti: Charrové nelenili a za 250 let postoupili nejvíce ze všech ras co se týče válečné technologie. Používají palné zbraně, děla a všechny možné vymoženosti. Zajímavostí je, že když jde charr do boje, se zbraní v ruce jde po dvou. Avšak na delší vzdálenosti je to pohodlnější po všech čtyřech. Názornou ukázku toho naleznete v gameplay videích.

 

Člověk

Časy kdy lidstvo bylo jedinou dominantní rasou v Tyrii už pominuly. Byli vyhnáni ze svých domovů a jejich jediným zbývajícím územím je Kryta, s hlavím městem Divinity’s Reach, vedena královnou Jennah. Nyní je však neohrožují jenom banditi a přemnožení kentauři, ale intriky a korupce rozežírají poslední společenství lidí zevnitř. Více o lidské rase naleznete na stránkách lidí.

Dovednosti: Lidé z velké části spoléhají na moc bohů. Některé dovednosti mohou léčit jako například „motlitba k Dwayně“. Jako další příklad si můžeme uvést speciální lidský skill, který vyvolá dva ohnivé psy boha Balthazara. Více o lidských bozích naleznete zde.

 

Norn

Nornové jsou rasa vysokých, houževnatých hrdinů, kteří si dávají záležet na individualitě a síle jednotlivce. Snaží se žít co nejvíce epický život. O této rase naleznete více informací na stránce nornů.

Dovednosti: Nornové spoléhají na duchy přírody. Uctívají je a čerpají z nich sílu. To jim dovoluje proměnit se napůl ve zvířata, podle toho jakého ducha uznávají. Více o jejich náboženství zde.

 

Asura

Asury jsou malá roztomilá ušatá stvoření. Ale nenechte se splést. Za jejich roztomilostí se skrývá povýšenost. Asury si o sobě myslí, že jsou nejlepší a ostatní rasy jsou dobré možná tak k přenášení těžkých předmětů. Více o této panovačné rase na stránkách asur.

Dovednosti: Asurám se povedlo skloubit dohromady magii a technologii. Jsou to velcí vědci, nevěří v žádné bohy, pouze v sílu technologie a magie, kterou stále rozvijí. Jsou schopni například vytvořit golema, do kterého vyšplhají a použijí v boji.

 

Sylvari

Zcela nová rasa, která se vysrostla teprve nedávno z magického stromu. Jsou proto plaší, zvídaví a teprve objevují svět kolem sebe. Více o této nové rase na stránkách sylvari.

Dovednosti: Sylvari využívají dovednosti Bledého stromu, ze kterého se vyvinuli. Spojuje je jakýsi záhadný Sen, pomocí kterého jsou schopni sdílet své znalosti a zážitky.

 

Povolání

Guild Wars 2 nabídne celkem 8 povolání pro každou z ras:

  Povolání  CZ/SK Wiki
Warrior Warrior wiki
Guardian Guardian wiki
Ranger Ranger wiki
Thief Thief wiki
Engineer Engineer wiki
Elementalista Elementalista wiki
Necromancer Necromancer wiki
Mesmer Mesmer wiki

V Guild Wars 2 nenajdete žádnou čistě léčící (heal) postavu. Každé povolání je schopné vlastního léčení, podpory ostatních hráčů a útočení na nepřítele. Více informací se dozvíte v kapitole Systém boje.

Brnění

Ve hře budou celkem 3 druhy armorů. Typ armoru(brnění) bude záležet na povolání, které si vyberete.

  • Vojáci (Warrior, Guardian) – těžké brnění
  • Dobrodruzi (Ranger, Thief, Engineer) – střední brnění
  • Kouzelníci (Elementalista, Necromancer, Mesmer) – lehké brnění

Narozdíl od prvního dílu se vývojáři rozhodli nedělat pro každou profesi jiný skin (vzhled) brnění. Místo toho budou moci všechny profese (stejného typu) obléci stejný skin brnění. To umožní vytvořit mnohem více unikátních setů brnění a celkově i ostatního vybavení.

Barvy

Opět se dočkáme velké změny oproti prvnímu dílu. Systém obarvování vybavení se velmi rozroste. Kristen Perry během Pax Prime 2011 oznámila dokončení 400 barevných odstínů . Barvy se nebudou nosit v inventáři jako fyzické věci, ale budeme si je odemykat. Navíc se dočkáme na každém kusu brnění alespoň 3 samostatně obarvitelných zón, takže si vybavení přizpůsobíme přesně jak chceme.

Vývojáři také slibují naprostou rozlišnost vzhledu materiálů. Na první pohled poznáme rozdíl například mezi ocelí a kůží. Také odstín a celkový vzhled barev se bude lišit pokud je budeme aplikovat na rozdílné materiály.

Určitě zhlédněte článek věnovaným barvám.

Ukázka systému obarvování

 

Zbraně

Ve hře bude celkem 16 typů zbraní, rozdělených do 3 skupin podle použití:

  • Jednoruční – sekera, dýka, palcát, pistol, scepter a meč
  • Obouruční – velký meč, kladivo, dlouhý luk, puška, krátký luk a hůl
  • Vedlejší ruka (off-hand) – focus, štít, válečný roh a pochodeň

Každá profese bude moci používat jen některé zbraně.

Každá zbraň určuje také prvních 5 skillů ve skillbaru (prostor pro skilly). Obouruční určí všech pět. Pokud si zvolíte jednoruční + vedlejší ruka, jednoruční určí 3 skilly a offhand zbývající 2. O tom více v kapitole Skilly.

Peti

Ve hře se povolání rangeři můžou opět těšit na pety, neboli mazlíčky. Budou se rozdělovat do 3 skupin podle toho kde žijí. Zde jsou základní, zatím známé, typy:

  • Suchozemští – štíři, moa a pavouci
  • „Obojživelní“ – medvědovití, psovití, draci, ještěři, kočky a vlci 
  • Vodní – ryby, medúzy a žraloci

Zvířecí společník je dostupný jen pro ragera. Jsou to mazlíčci, kteří bojujípo boku svého pána a mohou být ovládáni pomocí speciálního okna. Ovládání zahrnuje chování zvířete nebo přímé příkazy. Celkově 3 zvířecí společníci mohou doprovázet rangera, ale jen jeden aktivně bojovat. 

Panel k ovládání peta

Achievementy

Jsou to nově zavedené odměny, které bude hráč získávat mnoha cestami. Například zabíjení nepřátel, účast v minihrách, postup v osobním příběhu a další. Z velké části budou na celý účet. Některé z nich odemknou speciální titul, který budete moci nosit u svého jména. Oproti Guild Wars 1 to bude spíše kosmetické záležitosti a nebudou poskytovat žádné speciální schopnosti ani emoty. Budou rozděleny do několika skupin podle způsobu získávání. Nejlépe to vystihne tento obrázek:

Záložka achievementů v heropanelu

 

Interface

Jako první si ukážeme jak vypadá skillbar, který bývá umístěn základně na spodu obrazovky. 

Ukázka skillbaru po vytvoření postavy

Skillbar nad námi je elementalisty z lidského tutoriálu – tzn lvl1. Je vidět, že postava má přístupné jen 2 skilly díky zbrani a jen 1 skill svůj. Na právé straně skillbaru si můžeme všimnout rozdělení skillů, o kterém se budeme bavit níže (1skill – heal, 3skilly – vlastní fantazie, poslední skill – elitní skill) Vlevo nahoře můžeme vidět možnost přepínání mezi jednotlivými naladěními – opět je přístupný pouze oheň a voda. Ty bude možné přepínat i v průběhu boje a dostat tak uplně jiné skilly.

Největší je však bar na HP – červené kolo uprostřed a nad ním žlutý oblouk, indikátor energie pro uskakování. Nad pravými skilly se ukazují boony, kondice a pasivní skilly, které na vás působí. Momentálně je postava pod vlivem ohnivého naladění což jí dává určité výhody.

Všimněte si že ve hře není žádná mana (energie pro kouzla), používání skillů tedy závisí pouze na rychlosti jejich obnovování.

Dále tu máme ukázku tzv. Heropanelu, což bude vlastně obrazovka vašeho vybavení, attributů, traitů, questů a achievementů.

Ukázka heropanelu

  1. Použitelné věci, při změně oblečení nebo zbraně není potřeba otevírat inventář
  2. Právě oblečený armor
  3. Sloty po zbraně
  4. Další panely jako jsou achievemeny, pvp, skilly atd.
  5. Doplňky (náušnice, prsteny)
  6. Zbraně pod vodu
  7. Atributy
  8. Přepnutí do městského oblečení a zase zpátky
  9. Přepnutí do módu barvení armoru

 

Systém boje

Systém boje v Guild Wars 2 bude odlišný od ostatních MMO. Ve většině se totiž pokaždé objevuje tzv. „Holy Trinity“ neboli svatá trojice a to dmg/heal/tank. Tuhle trojici nahradí v GW2 damage – poškozování nepřátel, support – podpořit spolubojovníka  a control – bránit nepřátelům v zásahu.

Jak už bylo řečeno výše, velkou roli bude mít v souboji také pohyb. Kromě toho, že v GW2 bude opět fungovat systém aktivního dodge – budete se moci vyhnout letícím projektilům, bylo naznačeno, že nebude možné přímo targetovat (označit) svého splubojovníka, abychom ho ochránili. Místo toho se bude spoléhat na vaši polohu. Pokud tedy budete chtít ochránit vašeho přítele nebude pouze stačit když budete stát za ním a spamovat heal. Budete muset vytvořit štít, který bude odrážet šípy nebo léčivý gejzír na místě kde je. Navíc žádné AoE skilly nebudou mít target. Cíl jejich účinku si budete muset najít sami. Pokud se tak nestane, jejich účinek padne na nejbližšího nepřítele.

Navíc, některé skilly budou mít větší nebo menší účinek podle toho, jak je od vás nepřítel daleko nebo jestli je k vám otočen přímo a nebo bere nohy na ramena.

Další informace o systému boje naleznete v článku Systém boje.

Skilly a skillbar

Skillbar v Guild Wars 2 bude moct obsahovat až 10 skillů. Z toho prvních 5 se bude samo dynamicky upravovat podle zbraně, kterou držíte nebo podle předmětu, který používáte (například džbánek piva – změní se skilly na vypít, rozbít nebo hodit). Zbylých 5 skillů bude dle vašeho výběru. Ovšem nebude to zas tak jednoduché. 3 skill sloty budou podle vaší fantazie, 1 bude speciálně na léčící skill a poslední bude pro elitní skill.

Meziprofesní komba

Velmi zajímavé budou takzvané meziprofesní komba. Bude se jednat o spolupráci mezi jednotlivými hráči pro získání lepšího účinku. Můžeme si uvést několik příkladů… Elementalista vytvoří Static Field, pole nabité elektřinou, které samo o sobě zraňuje. A pokud přijde ranger a střelí na nepřítele skrz toto pole, kulka/šíp se nabije a po zásahu ochromý nepřítele. Další příklad kdy elementalista vytvoří ohnivou zeď která zraňuje nepřátele a warrior, který mácháním zbraní rozdmýchá plameny na všechny strany.

Attributy, traity

Do Guild Wars 2 se opět vracejí attributy. Rozděleny jsou na primární, sekundární a profesní.

Primární:

  • Power - zvýšení celkového poškození (melee, range, magic)
  • Precision - zvýšení šance na kritický zásah
  • Toughness – zvýšení obrany
  • Vitality - zvýšení životů
Sekundární:
  • Boon Duration - Prodlužuje trvání pozitivních efektů (boonů)
  • Condition Damage - Zvyšuje poškození způsobené kondicemi
  • Condition Duration - Prodlužuje trvání kondic
  • Critical Damage - Zvyšuje poškození působené kritickými zásahy
  • Healing Power - Zvyšuje léčení
Profesní:
Zlepšují speciální vlastnosti každé profese.
  • Willpower
  • Brawn
  • Ingenuity
  • Empathy
  • Cunning
  • Intelligence
  • Guile
  • Hunger

Traity jsou zcela nový způsob vylepšení schopností. Každé povolání má mnoho traitů, které vylepšují speciální možnosti postavy. Například zrychlují obnovu skillů, zmenšují čas, který je potřeba na změnu weapon setu a desítky dalších. Čtěte článek Traity a Atributy .

Downed mod – povalení a porážka

Do downed modu, neboli česky povalení, se dostanete když vám životy klesnou na 0. Ano je to tak. Místo toho abyste hned umřeli, vývojáři přišli s tímto dynamickým nápadem jak udělat hru dramatičtější. Když se dostanete do tohoto stavu. Naskočí vám uplně nový bar, který se bude snižovat jak sám o sobě nebo taky útoky nepřátel. Pokud se vám podaří za dobu než vyprší porazit nepřítele, znovu se postavíte na nohy. V průběhu povalení budete mít speciální skilly, jako je třeba házet po nepříteli kamenem apod. Pokud však nepřítele neporazíte, automaticky přejdete do stavu „defeated“ neboli poražený. Potom musíte počkat až vás někdo „oživí“, nebo se teleportovat na waypoint, o kterých bylo řečeno výše.

Určitě si přečtěte tento článek o Léčení a smrti, který zároveň popisuje systém boje!

Environmental Weapons

V Guild Wars 2 bude možné používat tzv. enviromantal weapons neboli zbraně z okolí. Budete moci používat kanóny nebo děla, budete moci házet kamením, vypít džbánek piva nebo rozbít v hospodě židli a její  nohou rozbít kamarádovi hlavu.

To trochu navazuje na meziprofesní komba. Například Asura vytvoří golema, do kterého si můžete vlézt a mít speciální schopnosti. Nebo elementalista vytvoří ohnivé kameny a vy je můžete vzít a házet na nepřátele.

Sidekick systém

Velice důležitou roli ve hře bude hrát tzv. sidekick systém neboli vyrovnání šancí dvou a více hráčů. V PvE funguje tak, že po vkočení do oblasti pro nižší levely automaticky získáte efektivní level pro danou oblast, zůstanou vám odemčené skilly, ale životy a dmg se přizpůsobí efektivnímu levelu. ve WvW mají všichni přizpůsobený level na 80, aby nemohl lvl 80 jednou ranou zabít level 1, ale stále je vyšší level výhodou jednak v odemčených skillech, ale i ve vyších atributech od kterých se odvíjí počet životů a výše působeného poškození.  PvP je absolutně oddělené od těchto dvou systémů, máte zde automaticky level 80, odemčeny všechny skilly a stejné zbraně s brněním, to znamená, že všichni mají stejnou šanci na výhru a záleží jen na vašich dovednostech.

Expení

Maximální level byl zvýšen na 80. Ve většině MMO her je expení a level nejdůležitější aspekt hry. To zde ovšem neplatí. Expení postavy nebude hlavní spotřeba času. Bude to pouze součást hry. To dokazuje i následující graf.

Závislost expení na čase v GW2 a v ostatních MMO

Jak můžeme vidět, zatímco v ostatních hrách vám expení z lvl 1-2 vezme pár minut a lvl 45-46 dva týdny, v Guild Wars 2 takové rozdíly nebudou.

Více informací naleznte v článku Vývoj a postup.

Události (eventy)

Jednou z nejdůležitějších aspektů hry je systém eventů, který z velké části nahradí starý a nudný systém questů (úkolů). Znáte to… Dostanete za úkol zabít 10 potvor, sesbírat 15 rostlinek a stále dokola, aniž by se něco dělo. To se v GW2 nekoná. Eventy budou dynamické události, které mění svět. Budou probíhat náhodně po celém světě, budou probíhat v reálném čase a budou se řetězit. Příklad: V oblasti se přemnoží kentauři -> zaútočí na vesnici a hráči, kteři jsou poblíž budou mít možnost zapojit se do obrany vesnice -> potom následují dva možné scénáře:

  • 1) -> hráči vesnici ochrání -> pronásledují kentaury až do jejich základny kterou musí obsadit /nebo můžou chránit vesničany před bandity po dobu než opraví vesnici atd.
  • 2) -> hráči neuspějí -> mají možnost obsadit vesnici nazpět -> což může znamenat sehnat obléhací stroje nebo vyslat skupinku zvědů a další možné scénaře eventu.

Více o dynamických eventech se dozvíte v článku Dynamické události.

Odměny (loot)

Odměňování hráčů se řídí několika pravidly. Například:

  • #1 Každý dostane svou šanci – Už nebude nutné chodit nějaké solo farmy, aby vám někdo neukradl nebo nesnížil drop rate. Každý dostane svou vlastní šanci na drop dobrého předmětu.
  • #2 Odměny by měli stát za to – vývojáři těžce pracovali na tom, aby v každém dungeonu byl speciální set vybavení.
  • #3 Hráči by měli vypadat, tak jak chtějí vypadat – Určitě to znáte. Celou dobu se honíte za nejprestižnějším brněním, které ve hře je. Ale ne proto, že dobře vypadá, ale proto že je prostě nej. Proto do GW2 představují tzv. Transmutation stone. Pomocí toho sloučíte dvě brnění tak že z jednoho zachováte vzhled a z druhého si necháte staty. Měli jste rádi svou krásnou helmu na levelu1… Tak si prostě vezmete její vzhled a aplikujete na tu nechutnou helmu pro level 80.

Více o odměnách v Guild Wars 2 naleznete v článku Odměny.

Dungeony

Můžeme se těšit také na propracovaný systém dungeonů. Maximální počet hráčů ve skupině bude upraven na 5. Do hry je zatím plánováno 8 dungeonů, první bude přístupný od 35. levelu.  Každý dung bude mít napřed svůj příběh než se přepne do normálního explore modu. V explore modu bude navíc několik možností a pokaždé tak zažít uplně jiný příběh. Na konci každého dungeonu, místo random dropu, dostanete token a za něj si vyberete část setu vybavení, které dungeon nabízí. Více informací o dungeonech v příslušném článku.

PvP

Player versus Player, neboli hráč proti hráči. PvP v prvním díle patřilo mezi nejlepší v oblasti MMO a tak tomu zůstane i u GW2.  Nebude možné žádné PvP v normálním světě ani PK (player killer). PvP se bude odehrávat v oblasti Mists (mlhy).

World vs World PvP (WvW)

Jedná se o masivní bitvu 3 světů(serverů), na různých mapách. WvW bude hot-joinable a bude probíhat neustále. To znamená, že se budete moci kdykoli připojit a kdykoli odpojit.

Každá strana bude začínat s nějakým opevněním, hradem, dolem nebo něčím jiným, což jí bude dávat suroviny na stavbu věží, opevnění nebo opravu hradeb, zdí a celkově k obraně svého území. Dále bude obsahovat jedno neutrální území, které se hráči na začátku budou snažit obsadit.

Kontrola těchto území bude dávat vítěznému světu určité výhody (například lepší drop rate, rychlejší regeneraci životů nebo energie? Každý druhý týden se budou oponenti (3 světy) měnit.

WvW je děláno jako  PvP pro každého. Uplatní se v něm i nezkušení hráči, jakéhokoli levelu, zkušenosti a stylu hry. Pokud se rozhodnete připojit do velké skupiny, můžete se pustit do obléhání pevnosti. Pokud ale preferujete solo hru, můžete napříkald odříznout nepřátele od zdrojů surovin, obsadit strážní věž se svou guildou apod.

Structured PvP

Jako opak WvW, Structured PvP bude založeno na taktice. Vyžaduje sehraný tým lidí (nebo jiné rasy), který ví co dělá a dokáže se domluvit. Pokud jste hráli první díl Guild Wars, můžeme si to přirovnat ke Guild vs Guild nebo i Heroes Ascent.

Guildy

V GW2 ale můžeme opět očekávat guildy. Bude větší možnost spojit se s jejími členy (například možnost chatu do hry z internetového prohlížeče nebo guildovní kalendář akcí apod.) Máte možnost být ve více guildách zároveň a libovolně mezi nimi přepínat.

Crafting a Gathering

V GW2 bude celkem 8 crafting řemesel:

  • Weaponsmith – vyrábí zbraně pro boj zblízka (melee) – meče, sekery, kladiva,…
  • Huntsman – specializuje se na výrobu zbraní pro boj na dálku -luky, pistole ,ale také na off-hand zbraně (do vedlejší ruky) jako pochodně(torches) a válečné rohy(warhorns)
  • Artificer – vyrábí magické zbraně jako hole(staves) a žezla(scepters)
  • Armorsmith – vyrábí těžká brnění (heavy armor)
  • Leatherworker – vyrábí střední brnění (medium armor)
  • Tailor – vyrábí lehká brnění (light brnění)
  • Jewelcrafter – vyrabí šperky (jewelry) jako prsteny (rings) a náhrdelníky(necklaces)
  • Cook – připravuje jídlo, které mohou postavy konzumovat pro získání dočasných výhod

Každý si může zvolit až 2 řemesla, které bude vykonávat a bude je možno změnit u NPC. Pokud se rozhodnete vrátit ke své původní profesi, můžete si ji vrátit i s levelem, kterého jste v dané oblasti dosáhli. Ovšem čím vyšší level, tím bude změna dražší.

Gathering, neboli sbírání a získávání surovin, bude možné 3 základními způsoby:

  • Salvaging kits – stejně tak jako v GW1 můžete tyto nástroje zakoupit u obchodníka. S jejich pomocí můžete rozložit staré, nebo nepotřebné předměty na základní suroviny
  • Looting – některé materiály bude možné získat jako loot (odměnu) z poražených nepřátel
  • Harvesting – rudné žíly, rostliny a stromy po celém světe mohou posloužit jako naleziště materiálů.

Zdroje surovin nebude možné krást. Pokud nějaký jiný hráč sebere například nějakou bylinu nebo vydoluje železo, pro vás zůstane materiál netknut.

Další info v článku Crafting a Gathering.

 

Minigames

Neboli hry ve hře. V Guild Wars 2 nebude jen mlácení, ale také mnoho aktivit třeba ve městě, například události hospodské rvačky, karnevaly, střelnice, festivaly, hra na hudební nástroje a další. Více v tomto článku.

Móda

Bylo by asi hodně divné, kdybyste přišli na nějaký karneval po zuby obrnění. Proto se můžeme těšit na různé kostými od městského oblečení až po večerní šaty.

Aukce

Víme, že v Guild Wars 2 bude aukce. Ta bude společná pro všechny světy.  Můžete si ji také prohlížet ze svého mobilu jak bylo popsáno výše.

Mikrotransakce

Tento článek vám poví vše co potřebujete vědět 

Média

Hudba

Hudbu do GW2 bude zajišťovat, tak jako v prvním díle, skladatel Jeremy Soule. Takže se máme na co těšit. Zde si můžete poslechnou ukázky z jeho děl.

Zvuky

Vývojáři slibují velmi propracované zvuky. Od běžných zvuků města po zvuky dopadajících nohou nebo šustění trávy. Více naleznete v článku Ozvučení GW2.

Artworky

Tým ArenaNetu patří v této branži k těm nejlepším. Každoročně vyhrávají celosvětové ceny o nejlěpší umělce a jejich díla. Příklady artworků v naší galerii.

Videa

Další videa naleznete v archivu rubriky Videa.

Wallpapery

Na oficiálních stránkách naleznete desítky wallpaperů Guild Wars 2.

 

Děkuji za pozornost :)

 

56 komentářů k “Souhrn informací”

  • avatar

    http://guildwars2.cz/boj-%E2%80%93-zaklady-a-system-dovednosti-cast-ii/

    on tu výtah z toho článku je a to stěma profesema tam je, ale jak je to výtah tak se to lehko přehlídne a né každej čte vše

  • avatar

    Ahoj chtel bch se zeptak kdy bude hra ke stazeni nebo ke koupi ??? :)

  • avatar

    To by každý na tejto stránke rád vedel:D Ešte sa to nevie, snáď prvé mesiace budúceho roku.

  • avatar

    Jen jediná věc mě mrzí.. Není tu 2 handed AXE. :D páč to je prostě nejkrutější zbraň :)

  • avatar

    caute lidi po roce cekani uz sem jeste natesenejsi na to kdy uz to konecne vyjde jestli nekdo vi at mi to rekne po pripade za kolik maji neco napsany na strankach ale nevim jestli jsem to spravne pochopil.
    https://buy.guildwars2.com/collectors-edition

  • avatar

    ale jestli ano je i neaka moznost koupit si jen hru protoze momentalne nemam v kapse 3000 kc

  • avatar

    Tvl komu se to chce cist ta hra me zajima ale cist 5 stranek o dohadech co ani nemusi byt pravda sry ale na to nemam cas

  • avatar

    No pak ale necekej, ze ti nekdo odpovi, protoze zbytecne otazky tu nema nikdo rad.Navic ted to mas napsane na hlavni strance.

  • avatar

    nemá někdo přehled kdy už konečně vyjde plná verze

  • avatar

    Super preľad len by to bolo dobré trošku zaktualizovať pretože obsahuje dosť veľa neprávd a zavádzajúcich informácii :D

  • avatar

    S blížícím se startem je čím dál víc práce, procházím to, ale nejde udělat vše hned. Pokud je tady víc věcí špatně tak tomu dám prioritu

  • avatar

    Wuaaa som slávny http://guildwars2.cz/wp-content/uploads/2011/03/gw091.jpg
    :D :D

  • avatar

    Díky, tohle se bude hodit :)

  • avatar

    Zdravím, jsem tu úplně nový a rád bych se zeptal jak je to s koupí GW2 v tuto chvíli. Před pár týdny jsem se ptal jednoho „kámoše“ a ten mi řekl že je prodej nějak pozastavený kuli rychlému nárůstu hráčů. Také jsem si přečetl že se daly koupit nějaké verze (krabicovka i s figurkou,..). Proto bych se chtěl zeptat jak je to v současné době s dostupností a kdyžtak nějaký link kde bych to mohl koupit bez problémů s dodávkou za slušný peníz.

  • avatar

    @Ryuzo: sberatelske edice si nejsem jisty jestli jeste jsou, byla to limitovana edice… a jinak je prodej normalne spusteny, pozastaveny byl jen chvili :) takze mrkni na jakykoliv spolehlivy cesky obchod (Alza, CZC, Alfacomp, Games.cz atd…) jestli maji GW2 skadem nebo na oficialni stranky a kup si digitalku :) rozdil v cene neni tak velky aby se vyplatilo riskovat treba na Aukru nebo podobne, ale to uz je na tobe :)

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Design by Chladog. Copyright © 2008-2014 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.