World vs World

World versus World  (také Svět versus Svět, WvW, World PvP, nebo Casual PvP) je herní mód PvP, kde probíhají boje 3 světů, či serverů, a soupeří o odměny a suroviny, které potenciálně mohou zvýhodnit server. Souboje probíhají  na rozsáhlých mapách, které umožňují hru pro stovky hráčů najednou.

World PvP je zaměřeno pro příležitostné hráče PvP a je koncipováno jako pozvolné spojení mezi PvE a strukturovaným PvP. Jde o to, že se hráč jakékoli úrovně a PvP zkušenosti může nejen účastnit, ale může především ovnilnit hru svými činy.

Mike Ferguson o WvW:

Boje ve velikém měřítku

Už od počátku vývoje jsme věděli, že chceme do Guild Wars 2 zahrnout nějakou formu masivního PvP. Ale jak by to fungovalo? Věděli jsme, že chceme souboj tří týmu v Mists (náš WvW battleground) a že každý tým se bude skládat z hráčů z celého serveru. Zahrnutí 3 týmů do WvW funguje jako skvělý balanční faktor. Zabraňuje jednomu týmu stát se až příliš silným a zničit tak zážitek ze hry. Dva týmu se mohou spojit proti třetímu, dominantnějšímu týmu, což je mechanika, která prostě není možná u pouze dvou soupeřících frakcí.

Představovali jsme si, jak hráči spolupracují za účelem obsazení bodů na bojišti jakou jsou tvrze a věže, získávají je pro svoji guildu a opevňují je proti hordám útočníků. Vzhledem k zapojení všech hráčů ze serveru jsme věděli, že potřebujeme spousty různých lokací pro souboje, aby si guildy všech velikostí mohli ukořistit svoji tvrz. Proto jsou na mapě spousty různých objektů vytvořených pouze za účelem dobytí, obsazení a opevnění i menší skupinou hráčů.

Abychom měli dost místa pro všechny objekty a široký, rozdílný terén potřebujeme naprosto masivní mapy – celkem jsou čtyři.

Každý ze tří týmů má svoji mapu zvanou the Borderlands, kde budou mít výhodu jako domácí tým. Také jsme vytvořili čtvrtou centrální mapu zvanou the Eternal Battlegrounds, která má svoje vlastní unikátní prvky, jako třeba velikou centrální tvrz. ” Toto jsou ty největší mapy, jaké jsme mohli v Guild Wars 2 vytvořit ,aby se tam pohodlně vešlo přes 100 lidí z každého serveru.“

Každý úkol na mapě má hodnotu několika bodů, které tým získá jeho splněním. Tyto body se pak přičítají k celkovému War Score, které se udržuje celé 2 týdny po dobu bitvy.

Na konci každé bitvy je každému týmu přidělena nová pozice v žebříčku. Ihned po ukončení bitvy jsou aktualizovány žebříčky a podle nich jsou spárovány servery a další zápasmůže začít. Toto řazení trvá pouze několik minut – tak akorát abychom spočítali skóre a zařadili servery do jednotlivých bitev – takže se v Mists zápasí skoro vždycky.

Cíle hodné zápasení

Pojďme se podívat na objekty, o které budou hráči bojovat.

S příchodem do the Borderlands si nejdříve všimnete ohromných tvrzí tyčících se nad krajinou. Ať už si prosekáváte cestu skrz starobylé ruiny, zdoláváte horu, abyste dosáhli věže na vrcholu, nebo zkoušíte svoje infiltrační schopnosti skrz podvodní souboj oblastí hemžící se nepřátelskými kraity, uvidíte, že tyto pevnosti jsou zárukou epických bitev.

Zabrat tvrz není nic snadného. Silná NPC střeží mohutné hradby. Budete si muset probojovat cestu skrz mohutné brány, než dostanete šanci postavit se lordovi, který tvrz chrání. A pokud jsou ještě přítomní nepřátelští hráči, je to o to větší výzva.

siege

Naštěstí budete mít možnost použít obléhací zbraně. Po porážce lorda budete muset tvrz chvíli bránit, než ji budete muset zajmout ve prospěch svého serveru. Jakmile zaberete tvrz, tak se automaticky opraví všechny hradby a brány, takže neváhejte při vašem útoku rozbít jakoukoliv část, která vám stojí v cestě.

A když náhodou nemáte dostatečný počet bojovníků na to, abyste zabrali tvrz, je kolem mnoho menších věží. Tyto skromnější stavby jsou perfektní pro menší skupiny. Ale stejně jako tvrz, i věže mají svoje zdi, hradby a NPC.

Nejmenšími objekty k zajetí jsou pak zásobovací tábory, jako třeba kamenolomy nebo dřevorubecké osady. Bez obranných zdí a s jen malou osádkou NPC jsou přímo určeny pro malé skupiny hráčů.

zásobovací tábory vytvářejí univerzální zdroj zvaný “supply”, a pravidelně posílají dolyak karavany do nejbližších tvrzí a věží. Za supply se dají koupit obléhací zbraně, opravovat hradby nebo pořizovat různá vylepšení. To je docela spousta možností s jedním zdrojem. Každý objekt má svůj vlastní sklad. Hráč může supply vybírat ze skladů podle potřeby. Pokud ho ve skladu není dostatek, budete muset eskortovat zásobovací karavanu a nebo nějaké získat přímo ze zásobovacího tábora, ve kterých se supply v průběhu času generuje.

Zbraně Války

Podle mého názoru jsou nejdůležitější a nejůžasnější věci, které můžete za supply postavit, obléhací zbraně.

V Guild Wars 2 může stavět obléhací zbraň kdokoliv. Nejsou vyžadovány žádné speciální skilly, vše co potřebujete je nákres, nějaké supply a taky pomoc od přátel a touhu způsobit vážné škody.

Podívejme jaké nástroje chaosu můžete ve WvW postavit.

  • Trebuchets – Dříve jsem popsal jak jsou hrady a věže extrémně chráněny – jak by mohl někdo doufat že se dostane přes tak impozantní obranu? Můžu navrhnout vypálení ohromné, hořící koule ničení z vašeho vlastního trebuchetu? Tento smrtonos na velkou vzdálenost bývá často cíle nepřátelského protiútoku, takže se ujistěte že ho uchráníte!
  • Šípový vozík – Tyto smrtelné, projektily odpalující vozíky můžou pokrýt malou oblast šípy, jednoduší složí nepřátele z masa a kostí, ale jsou silně neefektivní proti zdem a branám.
  • Katapult – Dobrá volba při sundávání zdí a bran, mají větší rozsah než šípové vozíky, takže můžou být velmi efektivní v rozprášení vzpurné nepřátelské skupiny.
  • Balista – Tyto oblehací zbraně pálí obří „šípy“, který pronikne cílem. Způsobují obrovské poškození hráčům, branám i zdem.
  • Obléhací golem – Potřebuješ roztřískat nepřátelskou bránu? Pak příteli, potřebuješ obléhacího golema. Ve world vs. world si můžeš postavit vlastního asuranského golema, robotický ničitel, který za tebe rozmlátí věci – ačkoliv pomalým tempem. Je potřeba hodně síly na rozpohybování něčeho tak úžasného, takže se golem nehýbe příliš rychle. Také nemají příliš možností v boji na dálku, ale jakmile se golem dostane dostatečně blízko aby začal mlátit dveře, tak jsou ty dveře v průšvihu.

siege weap

Na postavení obléhací zbraně je třeba navštívit NPC Siegemaster a koupit si nákres. Když použijete dvouklik na nákres, tak se skilly promění na umisťovací skill a je možné vybrat kde chcete svoji zbraň umístit. Stavba započne kdekoliv kliknete. Nákres se při započetí stavby zničí, takže vybírejte opatrně!

Při umístění zbraně musí hráči dodat supply na její dokončení. Každý z tvého týmu může pomoci se stavbou přidáním dalších supply. Je třeba víc supply než dokáže nést jedna osoba, což je důvod proč je vždy lepší sebou někoho mít! Hlavně si vemte nějaké přátele kteří pomohou s obranou zatímco se staví, jinak to bude jen plýtvání penězi – nechráněná stavba je snadný cíl pro nepřátele!

Pokud chráníte hrad nebo věž není dobré jen stát a čekat až nepřátele začnou prorážet brány. Kontroluj zdi – měli by tam být kanóny, a nádoby s horkým olejem. Na tyto hradní zbraně nepotřebujete nákres, ale je potřeba mít dostatek supply. Snad bude někdo kdo ochrání karavany dovážející supply, jinak nebudete schopni, odrážet útočníky moc dlouho.

siege suit

Upgrade se vyplatí

Jak bylo už zmíněno, upgrady jsou dostupné v každém cíli a abyste je využili tak potřebujete supply, ale jak to funguje? Takže, máme dvě hlavní kategorie upgradů: strukturální a personální. Každý upgrade vyžaduje nějaké množství supply k jeho dokončení, nicméně jejich útrata je pokaždé trochu jiná.

  • Strukturální upgrade zesiluje obranu hradu, což značně znepříjemňuje obléhání. Prvně zaplatíš zlato a pak NPC pracovníci sbírají supply z hradního skladu. Jen pracovníci jsou schopni použít supply na strukturální upgrade a ten se dokončí jedině až se použije dostatek supply.
  • Personální upgrade ovlivňuje NPC ve vašem cíli. Umožňuje najmout více strážných nebo zvýšit level jakéhokoliv strážce v oblasti. Prvně zaplatíte supply a zlato a pak čekáte určitou dobu než se upgrade dokončí.

Věže a hrady nabízejí oba druhy upgradů, ale lehce chráněné kempy mají přístup pouze k personálním upgradům.

Vítězná srdce a mysl

Potřebujete ještě trochu pomoci se získáváním cíle? Vždycky se můžete pokusit přesvědčit nějaké z místních obyvatel, aby se připojili k vašem záležitostem a bojovali po vašem boku. Každá mapa obsahuje nezávislé žoldácké kempy, osídlené některou z menších ras Tyrie. Tito žoldáci vám pomohou, ale jen pokud vy pomůžete jim.

Například pomůžete skupince ogrů ochránit jejich kemp před nájezdy harpií. Na oplátku vaši noví spojenci vyrazí na nejbližší cíl, nebo vyšlou jednotky chránit vaše území. Tyto frakce s vámi nejsou navěky, ale mohou vám pomoci obrátit bitvu, takže je moudré získat jejich pomoc, kdykoliv to bude možné!

Boj na jakémkoliv levelu

Chtěli jsme udělat WvW zábavným a snadno pochopitelným, takže není potřeba žádné level grindění – můžeš skočit do boje s použitím normální PvE postavy, nehledě na to jaký level máš.

Při boji v Mists budeš používat svoji postavu z PvE a vybavení které jsi získal při dobrodružství po tyrii. V mists všichni hráči hrají na stejném levelu. Jakákoliv postava s levelem nižším než 80 bude upravena na to čím by byla na levelu 80. Tohle nejen umožní boje mezi postavami jakékoliv úrovně, ale udělá to z nich skutečnou zábavu!

Ještě lepší je že pokračuješ ve sbírání expů a nových věcí. Hráči které zabiješ dropnou loot, stejně jako zabitá monstra v PvE. Hráč který byl zabit neztratí nic ze svého vybavení – to by bylo na nic –  takže se nikdy nebudeš muset strachovat o svoji oblíbenou a vzácnou zbraň. Navíc budou věci které získáš odpovídající tvému levelu. Můžeš vylepšovat své zbraně a armor rovnou při boji!

Přizpůsobení postavy má nicméně svůj limit. Neumožní hráči na levelu 1 postavit se levelu 80 s moc velkou šancí na výhru – postava level 80 má stále víc bonusů na své výbavě a přístup k plné sestavě utility a elite skillů, které nemají hráči na nízkých levelech. Tohle neznamená že vysoký level zabije hráče s jedním levelem jednou ranou, ale bude mít rozhodně výhodu.

Takže co mají nízké levely dělat? Každý může ovládat oblehací zbraň, pomoci s opravováním zdí a nebo jít lovit nepřátelské dolyaky. Takže i nová postava může být v Mists užitečná – pokud si moudře vyberou své boje. Boje se jen zřídka odehrávají jeden na jednoho, takže pokud začínáš je lepší si sehnat nějaké spoluhráče, kteří s tebou budou bojovat. Rozhodně se hodí větší počet.

boje

Vyhraj pro server

Velká skupina může ubránit jen málo území a protože světové score je založeno na tom, kolik míst držíte, běhání kolem v ohromné skupině nepomůže světu tolik jako rozdělit se na množství menších skupinek, které pokryjí větší oblast.

Obsazování cílů dává bonusy každému na tvém serveru, stejně jako odměna, kterou dostaneš pro svoji postavu. Jak se vaše válečné score zvyšuje počas dvou-týdenního boje, odemykáte si další bonusy a nebo získáte možnost posilnit bonus, který už máte. Každý vydělá na držení nějakého území, takže vyražte a získejte co nejvíce cílů!

Ještě nakonec, guildy budou mít velmi velkou roli při bojích v Mists. Mohou přímo ovlivnit oblasti tím že si nárokují oblast, která byla obsazena jejím serverem. Jakmile si guilda nárokuje věž nebo kemp, tak k nim mohou připojit bonus, který se dává každému z jejich serveru v dané oblasti. Tyto bonusy mohou zvyšovat statistiky, přidávat více zdraví nebo dokonce zvýšit maximální množství supply, které může hráč vzít z místního skladu. Pokud chceš serveru pomoci s rychlejší stavbou obléhacích zbraní, tak je zvýšení supply číslo jedna – a boost do rychlosti by taky pomohl. Ale guilda může držet jen jednu oblast, takže vybírejte moudře!

wvw krajina

Reagovat

You must be logged in to post a comment.

Design by Chladog. Copyright © 2008-2014 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

All other trademarks are the property of their respective owners.