Krait

krait-header

Po staletí byly vyprávěny příběhy o pilířovitých městech vystupujících z hlubin daleko na moři. Věže táhnoucí se vysoko nad hladinu, kde pevnina je v nedohlednu, se základy vinoucíma se dolů do hlubin oceánu, tam, kde žádný suchozemský tvor nepřežije. Žijí zde zbloudilí námořníci, jejichž lodě byly rozlámány bouřemi. Třpytící se ohrazení vytvořené ze dřeva, skla a pirátských pokladů o kterých se dlouho myslelo, že jsou nadobro ztraceny v moři.

„ Temné tvary proklouzávají vodou, stíny ve stínu vln. Dávej pozor na své děti, pokud kráčí blízko břehů. Měj se na pozoru. Příliš mnoho zmizelo v těchto vodách a žádný se nikdy z hlubin nevrátil.“
– Jarl Foxcoat, norn skaald

Pravda je, že taková místa existují. Přestože se díky legendám tato místa zdají krásná a exotická, skutečnost je mnohem děsivější. Tyto „sloupovitá města“ jsou postavena jako vězení pro otroky, udržující je nad hladinou naživu, dokud není vyžadováno jejich obětování. Zde v zoufalství přežívající a k šílenství dohnaná stvoření zírají každý den dolů do temných hlubin a vědí, že se jejich čas blíží. Živoří na zbytkách ryb od jejich věznitelů a marně vyhlíží plachty na obzoru. Modlí se, žadoní a naříkají za záchranu dříve, než se kraiti znovu vrátí.

Krait

Krait jsou inteligentní hadovitá stvoření s dlouhými ocasy uzpůsobená pro rychlý pohyb ve vodě, ale torza a ruce jsou více humanoidní – i když krytá šupinami, rohy a s ještěrovitými hlavami. Jsou to neuvěřitelně krutá stvoření, kompletně ignorující potřeby a blahobyt všech ostatních stvoření. Blízkost smrti je přivádí do stavu náboženského běsnění. V takovém stavu je ještě mnohem těžší je zničit.

Jak pod vodou, tak na souši bezproblémově přežívající se nikdy necítili ohroženi jakoukoliv, zemi obývající, rasou Tyrie. Možná proto se nikdy neobtěžovali s žádnou jinou rasou komunikovat. Nepotřebují nic, co by jim mohli poskytnout, kromě otroků pro práci a jako oběti jejich rituálů. Nicméně krait si je dokážou sehnat sami a to nemilosrdně a úspěšně.

Dokonce obojživelný Hylek je v nevýhodě, když bojuje pod vodou. Žádný kmen nebyl schopný nahromadit dostatečnou sílu proti Kraitům. Quaggani se jich hrozí a vypráví příběhy o jejich nestvůrných chrámech pod vodou. Kraiti nikdy nebyli poraženi a věří ve svoji neporazitelnost. Jsou přesvědčeni o svém požehnání a povznesenosti a o sobě jako o nadřazené světové rase.

Víra

Společnost Kraitů je temná a fanatická. Vedená jejím kněžstvem Oratuss, následující starodávné učení jim předané jejich hlubinným věštcem a neustále předvídající jeho návrat. Jejich náboženství je založeno na masivních obeliscích z unikátního, temného kamene, který se vyskytuje vzácně na dnech moří Tyrie. Krait věří, že každý z těchto obelisků byl vytyčen na místě povznesení kněžího do mystického světa. Do světa za hranicemi tohoto, kde bezejmenní kněží budují vojsko dost silné na to, aby vyhladilo všechny ostatní živočišné druhy. Jednoho dne se vrátí a utopí povrch Tyrie pod jedno veliké moře. Kraiti obětují otroky aby ukázali svoji oddanost kněžím a aby se ujistili, že kněží budou mít dost služebníků v jejich mystickém „jiném světe“.

Obelisk

Krait nikdy nevynalezli písmo. Mají výbornou paměť a jejich náboženské texty jsou uchovávány v paměti kněžích. Tyto texty jsou velmi rozsáhlé a těžké na zapamatování. Stát se kraitským Oratussem je proto celoživotní cesta a vyžaduje ohromné a pohlcující oddání. Kromě toho, neznámo kraitskému lidu, kněží si zajišťují pokračování jejich vlády nepatrným měněním slov v těchto masivních textech a tím jakýkoliv výklad potřebují je v souladu se souborem pravidel. Na souši žijící historici a badatelé teoretizují, že obelisky na dně moře nejsou mystické, ale že jsou to starodávné pomníky náboženským osobám a společenským vůdcům Kraitů. Protože se vše učí nazpamět, některé informace byly ztraceny. Kraitská rasa zapomněla pravý účel obelisků a vymyslela si je místo toho jako mystickou a posvátnou úctu těm, které obelisky reprezentují. Nepochybně jsou obelisky podivně hladké a mají na sobě symboly a tedy nemohou vykládat historii z vlastní zkušenosti. Oratussové jsou ti kdo tyto monolity vykládají pro kraitský lid – a kvůli fanatismu kněžích byl jejich původ a pravý účel překroucený pro náboženské účely.

Jako obelisky, Kraiti jsou pevní a neoblomní ve své víře. Jejich legendy vypráví o tom, že všechny rasy žijící na suchu byly kdysi vyhnány proroky z moře a byl jim zapovězen návrat. Ačkoliv se tyto legendy ostatním rasám jeví jako nepravdivé, kraitský lid odmítá naslouchat jakýmkoliv „kacířským“ názorům ostatních ras. Zničení ostatních ras se jeví jako nejlepší způsob jak zabránit tomu, aby jejich víra byla hanobena.

Hlubiny

Kraitské budovy se táhnou z hlubin oceánů až nad jejich hladinu. Podvodní konstrukce jsou složitě vestavěny do korálových útesů a přírodních jeskyní. Ohromné sloupovité věznice pro otroky jsou většinou tvořeny ze dřeva ztroskotaných lodí nebo z jiných kradených materiálů ukořistěných při nájezdech na pevninu. Kraiti žijí v honosných oblastech vespod, uctívající obelisky a užívající si plodů svých lovů. Lidé a další suchozemská stvoření jsou pozavírána v malých místnostech na vrcholu těchto sloupovitých budov, dokud je není potřeba sníst, nebo je obětovat. Otrokům jsou dovoleny malé ohně pro uvaření jejich přídělů ryb. Někdy je světlo z těchto ohňů vidět na míle daleko, varujíce lodě, aby se nepřibližovali kraitským vodám.

Jeskyně

Společnost a ekologie

„Buďte ostražitá, mláďata. Buďte rychlá. Ale ze všeho nejvíc, buďte krutá. Nechť je legendy o vašich skutcích děsí tak jako bolest.“ -Nymfassa, kraitský hypnoss

Kraiti jsou agresivní, surový a inteligentní. Kladou vejce a udržují si líhně. Jak samci, tak samice jsou vzdělávaní a vycvičeni k boji a obě pohlaví zastávají všechny hlavní společenské funkce. Kraiti jsou schopni přežívat mimo vodu, ale upřednostňují stavění svých měst hluboko pod hladinou. Jejich města jsou většinou stavěna okolo jednoho nebo více velkých obelisků a většinou se obsahují líhně, arény pro gladiátorské zápasy a dlouhé řady zářících cestovních ukazatelů. Tyto svítivé cesty jsou viditelné i těm co plavou vysoko nad nimi. Kraiti jsou vášnivý matematici. Za pomoci matematiky, numerologie a také magie se snaží určit datum návratu proroků. Kraiti jsou velmi přizpůsobiví a výborní plavci. Mají tři základní životní fáze: larvalní, mladistvý a dospělý. Larvální Kraiti jsou slabí a křehcí. Jsou drženi ve hlídaných líhních dokud si neosvojí plavání a další základní životní dovednosti. Mladistvý slouží jako zvědi. Dospělci představují sílu a odhodlání, kterým se jejich rasa proslavila. Pokud je to nezbytné, všichni Kraiti jsou ochotni zemřít pro své přesvědčení a přežití své rasy.

Obelisky na souši

34 komentářů k “Krait”

  • avatar

    Chlupac:Díky za překlad já jsem si tito sice přečetl v angličtině ale moje angličtina má daleko
    k dokonalosti a některým věcem jsem špatně rozuměl tak ještě jednou děkuji za překlad a doufám že seti povede udělat maturita . Jak jsem četl ten článek tak se máme pod vodou na co těšit .Sice můj hrdina nebude vzor dokonalosti ale rozhodně se bude snažit osvobodit Kaitské otroky protože je lepší padnou při osvobozování otroků než byt otrokem dokonce života . Protože svoboda je pro mě osobně jedna z nejdůležitějších věcí jak v životě tak ve hře .

  • avatar

    Chlupáči poslal jsem ti e-mail s korekcí tohoto článku, pár překlepů jsi přehlédl jinak Good Work ;)

  • avatar

    Arach: kousek jsem psal uz vcera vecer a bal jsem se ze tam neco bude :) ale mail mi nedosel – zkus to jeste jednou nebo mi to posli jako soukromou zpravu tady :) diky :)

    Romel:diky taky doufam :D

    jinak mimochodem… Charrove uz se nezdaji jako takovy parchanti co :P

  • avatar

    Já jsem se Charru zastával mimochodem Chlupac jedna osobní otázka za jakou rasu a povolání budeš
    hrát ty ? Já budu hrát nejdříve za člověka ženu zloděje a pak bych zkusil člověka mesmera i když za různé kouzelníky hraji minimálně .
    Druhá rasa za kterou bych hrál jsou právě charrové a tam bych chtěl zkusit rangera samici .
    A moc se omlouvám za to že se nevyjadřuji k článku .
    P.S.Netrpím zoofilii ani jinou podobnou úchylkou jenom se my i za charry líbí víc jejich
    samice .

  • avatar

    Už se Romele nauč česky.

  • avatar

    Romel: nemuzu zatim rict za co pojedu. Rad bych „pokracoval“ v GW1 tradici a rozjel humana rangera, ale lakaji me samozrejme ostatni :) rozhodnu se az pro vytvareni postavy co mi bude pripadat sexy :P

    mimochodem v GW1 hypnoss (o kterem hodne mluvi) byl Mesmer :P tak at uz ho na nas vybalej :P :D

  • avatar

    Chlupac:Děkuji za odpověď a Rangera člověka ženu ti vřele doporučuji kromě Thiefa člověka ženy
    mě osobně připadá nejvíce sexy pravě Ranger .

  • avatar

    Romel: ale ja chci chlapa :P

    i kdyz planuju rozjet jednu babu, protoze blbost nekterych (pardon jestli jste mladsi nemluvim hned o vas) decek je neunosna a fakt si to rika o zneuziti :-D
    naky to „Ahojik jak se mas?, wau ses supr, skoda ze nemam penize na takovou peknou zbran“ a debil nadrzenej uz ti bezi farmit, nebo ti to rovnou da :D

    BTW ne nejsem ten typ co by se umyslne vydaval za zenskou. Jen zkuste s zenskou postavou na nakyho takovyho bejt kamaradskej a nebyt vulgarni a je to :-D ja to frajeroj vyvracet nebudu
    (samozrejme v cestine to tolik nejde ale anglictina je na tohle bozi :D)

  • avatar

    Chlupac :Proč ne já chci sice hrát za ženskou postavu ale oslovit mě takhle tak tou hezkou zbraní dostaneš mezi oči aby sis příště rozmyslel mě takhle oslovovat .Ale měly bychom už přestat tady
    rozebírat za co nebo koho budeme hrát .Jo ještě maličkost podle nějakých výzkumů je většina žen v on-line hrách chlapy takže nebudu vy jímka a podle stejného výzkumu hraje docela dost žen za
    muže.

  • avatar

    uz se tesim na podvodni svet:)

  • avatar

    Tomáš docela odvahu protože všechny hratelné rasy Tyrie nejsou ve vodě moc doma sice
    umějí plavat ale vůbec netušíme jak se ve vodě bude bojovat a co všechno nás tam čeká .

  • avatar

    Romel: ja bych rekl, ze hodne lokaci tam bude tak, ze doplaves do nejaky podvodni jeskyne kde bude vzduch :) treba i dungu… :)

  • avatar

    No tak pokud dělají speciální podvodní combat a speciální podvodní rasy, asi to nebude jen o podvodním přesunu :)

  • avatar

    ja vim ja vim ale podle me to nebude v takovym rozsahu jako pozemni :P ackoliv nepopiram ze treba masivni…. necham se prekvapit :P

  • avatar

    samozrejme ,ze to nebude v rozsahu ako na zemi , ale myslim,ze ked to myslia vazne, tak to moze byt tak 1/4 ..1/5 rozlohy pozemneho sveta. tazko povedat :) ved uvidime :P

  • avatar

    omg vite jak to tam bude prvni dny vypadat ?:D kotel predplatitelu tam bude behat jako maly decka co prijdou na novy hriste a musej vyzkouset kazdou houpacku a kolotoc :D alespon ja tam budu behat, budu chtit vsechno a budu to chtit hned!!!! :D :D :D chjo to uz vidim kolik dni se od toho neodlepim :D

  • avatar

    takej 50ti hodinovej harcore :D:D:D to abych si nechal k pocitaci pristavit zachod a navozil zasoby jídla na par dni :D:D:D

  • avatar

    staci bedna tycinek, hlavne hodne vod (mineralky a tak) :D a jedeeeeem

  • avatar

    :D vy mate napady, len dufam ze to vyjde niekedy cez volne dni alebo apson pred vikendom, nech mame cas nato, lebo ja prve hodiny urcite zabijem len vytvaranim postavy.

  • avatar

    no, chtělo by to něco na způsob moderní kadibudky s vestavěnou ledničkou a mikrovlnkou a s počítačem :D

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2017 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.