Krait

krait-header

Po staletí byly vyprávěny příběhy o pilířovitých městech vystupujících z hlubin daleko na moři. Věže táhnoucí se vysoko nad hladinu, kde pevnina je v nedohlednu, se základy vinoucíma se dolů do hlubin oceánu, tam, kde žádný suchozemský tvor nepřežije. Žijí zde zbloudilí námořníci, jejichž lodě byly rozlámány bouřemi. Třpytící se ohrazení vytvořené ze dřeva, skla a pirátských pokladů o kterých se dlouho myslelo, že jsou nadobro ztraceny v moři.

„ Temné tvary proklouzávají vodou, stíny ve stínu vln. Dávej pozor na své děti, pokud kráčí blízko břehů. Měj se na pozoru. Příliš mnoho zmizelo v těchto vodách a žádný se nikdy z hlubin nevrátil.“
– Jarl Foxcoat, norn skaald

Pravda je, že taková místa existují. Přestože se díky legendám tato místa zdají krásná a exotická, skutečnost je mnohem děsivější. Tyto „sloupovitá města“ jsou postavena jako vězení pro otroky, udržující je nad hladinou naživu, dokud není vyžadováno jejich obětování. Zde v zoufalství přežívající a k šílenství dohnaná stvoření zírají každý den dolů do temných hlubin a vědí, že se jejich čas blíží. Živoří na zbytkách ryb od jejich věznitelů a marně vyhlíží plachty na obzoru. Modlí se, žadoní a naříkají za záchranu dříve, než se kraiti znovu vrátí.

Krait

Krait jsou inteligentní hadovitá stvoření s dlouhými ocasy uzpůsobená pro rychlý pohyb ve vodě, ale torza a ruce jsou více humanoidní – i když krytá šupinami, rohy a s ještěrovitými hlavami. Jsou to neuvěřitelně krutá stvoření, kompletně ignorující potřeby a blahobyt všech ostatních stvoření. Blízkost smrti je přivádí do stavu náboženského běsnění. V takovém stavu je ještě mnohem těžší je zničit.

Jak pod vodou, tak na souši bezproblémově přežívající se nikdy necítili ohroženi jakoukoliv, zemi obývající, rasou Tyrie. Možná proto se nikdy neobtěžovali s žádnou jinou rasou komunikovat. Nepotřebují nic, co by jim mohli poskytnout, kromě otroků pro práci a jako oběti jejich rituálů. Nicméně krait si je dokážou sehnat sami a to nemilosrdně a úspěšně.

Dokonce obojživelný Hylek je v nevýhodě, když bojuje pod vodou. Žádný kmen nebyl schopný nahromadit dostatečnou sílu proti Kraitům. Quaggani se jich hrozí a vypráví příběhy o jejich nestvůrných chrámech pod vodou. Kraiti nikdy nebyli poraženi a věří ve svoji neporazitelnost. Jsou přesvědčeni o svém požehnání a povznesenosti a o sobě jako o nadřazené světové rase.

Víra

Společnost Kraitů je temná a fanatická. Vedená jejím kněžstvem Oratuss, následující starodávné učení jim předané jejich hlubinným věštcem a neustále předvídající jeho návrat. Jejich náboženství je založeno na masivních obeliscích z unikátního, temného kamene, který se vyskytuje vzácně na dnech moří Tyrie. Krait věří, že každý z těchto obelisků byl vytyčen na místě povznesení kněžího do mystického světa. Do světa za hranicemi tohoto, kde bezejmenní kněží budují vojsko dost silné na to, aby vyhladilo všechny ostatní živočišné druhy. Jednoho dne se vrátí a utopí povrch Tyrie pod jedno veliké moře. Kraiti obětují otroky aby ukázali svoji oddanost kněžím a aby se ujistili, že kněží budou mít dost služebníků v jejich mystickém „jiném světe“.

Obelisk

Krait nikdy nevynalezli písmo. Mají výbornou paměť a jejich náboženské texty jsou uchovávány v paměti kněžích. Tyto texty jsou velmi rozsáhlé a těžké na zapamatování. Stát se kraitským Oratussem je proto celoživotní cesta a vyžaduje ohromné a pohlcující oddání. Kromě toho, neznámo kraitskému lidu, kněží si zajišťují pokračování jejich vlády nepatrným měněním slov v těchto masivních textech a tím jakýkoliv výklad potřebují je v souladu se souborem pravidel. Na souši žijící historici a badatelé teoretizují, že obelisky na dně moře nejsou mystické, ale že jsou to starodávné pomníky náboženským osobám a společenským vůdcům Kraitů. Protože se vše učí nazpamět, některé informace byly ztraceny. Kraitská rasa zapomněla pravý účel obelisků a vymyslela si je místo toho jako mystickou a posvátnou úctu těm, které obelisky reprezentují. Nepochybně jsou obelisky podivně hladké a mají na sobě symboly a tedy nemohou vykládat historii z vlastní zkušenosti. Oratussové jsou ti kdo tyto monolity vykládají pro kraitský lid – a kvůli fanatismu kněžích byl jejich původ a pravý účel překroucený pro náboženské účely.

Jako obelisky, Kraiti jsou pevní a neoblomní ve své víře. Jejich legendy vypráví o tom, že všechny rasy žijící na suchu byly kdysi vyhnány proroky z moře a byl jim zapovězen návrat. Ačkoliv se tyto legendy ostatním rasám jeví jako nepravdivé, kraitský lid odmítá naslouchat jakýmkoliv „kacířským“ názorům ostatních ras. Zničení ostatních ras se jeví jako nejlepší způsob jak zabránit tomu, aby jejich víra byla hanobena.

Hlubiny

Kraitské budovy se táhnou z hlubin oceánů až nad jejich hladinu. Podvodní konstrukce jsou složitě vestavěny do korálových útesů a přírodních jeskyní. Ohromné sloupovité věznice pro otroky jsou většinou tvořeny ze dřeva ztroskotaných lodí nebo z jiných kradených materiálů ukořistěných při nájezdech na pevninu. Kraiti žijí v honosných oblastech vespod, uctívající obelisky a užívající si plodů svých lovů. Lidé a další suchozemská stvoření jsou pozavírána v malých místnostech na vrcholu těchto sloupovitých budov, dokud je není potřeba sníst, nebo je obětovat. Otrokům jsou dovoleny malé ohně pro uvaření jejich přídělů ryb. Někdy je světlo z těchto ohňů vidět na míle daleko, varujíce lodě, aby se nepřibližovali kraitským vodám.

Jeskyně

Společnost a ekologie

„Buďte ostražitá, mláďata. Buďte rychlá. Ale ze všeho nejvíc, buďte krutá. Nechť je legendy o vašich skutcích děsí tak jako bolest.“ -Nymfassa, kraitský hypnoss

Kraiti jsou agresivní, surový a inteligentní. Kladou vejce a udržují si líhně. Jak samci, tak samice jsou vzdělávaní a vycvičeni k boji a obě pohlaví zastávají všechny hlavní společenské funkce. Kraiti jsou schopni přežívat mimo vodu, ale upřednostňují stavění svých měst hluboko pod hladinou. Jejich města jsou většinou stavěna okolo jednoho nebo více velkých obelisků a většinou se obsahují líhně, arény pro gladiátorské zápasy a dlouhé řady zářících cestovních ukazatelů. Tyto svítivé cesty jsou viditelné i těm co plavou vysoko nad nimi. Kraiti jsou vášnivý matematici. Za pomoci matematiky, numerologie a také magie se snaží určit datum návratu proroků. Kraiti jsou velmi přizpůsobiví a výborní plavci. Mají tři základní životní fáze: larvalní, mladistvý a dospělý. Larvální Kraiti jsou slabí a křehcí. Jsou drženi ve hlídaných líhních dokud si neosvojí plavání a další základní životní dovednosti. Mladistvý slouží jako zvědi. Dospělci představují sílu a odhodlání, kterým se jejich rasa proslavila. Pokud je to nezbytné, všichni Kraiti jsou ochotni zemřít pro své přesvědčení a přežití své rasy.

Obelisky na souši

34 komentářů k “Krait”

  • avatar

    Já nebudu zřejmě lepší a strávím hodiny průzkumem lidského hlavního města protože moje prví
    postava bude člověk . A doufám že to vydají někdy před víkendem protože bych si jinak musel vzít dovolenou .

  • avatar

    Když vás tak poslouchám, to abych si pak vzal dovolenou :D

  • avatar

    jojo nebojte se toho :-D

  • avatar

    mno já osobně co se týče vytváření postav bych bral model jako třeba v Mass Effecktu nebo Dragon Age (popř. AION) člověk si tam pak udělá co chce a nstane se mu jako mně že ve světě potká svoje dvojče xD

  • avatar

    Myslis jak v Aionu behaj zrudny skritci a obri ? ne diky
    mimochodem jak je receno v tomto rozhovoru:
    http://www.youtube.com/watch?v=eSZpEhlb2W0&feature=&hl=en

    je tam par zajimavych veci a prave jednou z nich je, ze hodne moznosti pri vytvareni postav bude, ale nepujdou vytvorit zadny zrudicky ktery proste nezapadaj do herniho sveta :)

  • avatar

    tak ti obři a skřítci jsou dost extrém

  • avatar

    Ficik :Máš pravdu nejsem proti úpravám vzhledu ale všeho z mírou . Mě by spíše zajímalo kdy spíš
    narazíme na Kraity protože bych je nerad potkal někde na začátku . Protože na začátku budeme
    proti ním ve značné nevýhodě i když budeme umět plavat a budeme mít povodní skilli tak ty skilli nebudou ze začátku moc silné .Je taky docela velká pravděpodobnost že povodní skilli budou fungovat jinak než na souší my to budeme muset vzít v potaz . Ještě mám takoví dotaz setkal se už někdo s takovým povodním světem jaký připravuje Arenanet a byl podobný podvodní svět
    v GW ? Já osobně jsem se z takovým podvodním světem ještě nesetkal .

  • avatar

    Chlupac:tak Aion to je extrém…mě jde spíš o tu možnost upravit si obličej včetně kostí (viz ten Mass effect) ne jenom že si budu moct vybrat z 5-10 očí vlasů a ksichtů…

  • avatar

    Ano ta moznost by tam byt mela :) preci jen dneska by to bylo trosicku zastaraly :P
    Nicmene ja asi pouziju nejaky random nebo prednastaveny ksicht, protoze viz treba oblivion nebo morrowind se na to bojim sahnout xD xD xD

  • avatar

    Chlupáč asi jsme antitalenti designoví :D Taky nedokážu ztěch posuvníků udělat pořádnej ksicht, jednou se mi podařilo něco co připomínalo zvoníka od matky boží… teď nevím jak se menoval, quido nebo tak nějak

  • avatar

    Quasimodo :D
    kurnik musim se zacit ucit tohle treba u maturity budu mit :D

  • avatar

    Ten zvoník se jmenoval Qvasimodo a jestli se ti povedlo udělat Qvasimoda tak máš rozhodně talent
    a můžeš se přihlásit k Arenanetu na místo tvůrce oblud .Protože komu se povede Qvasimodo tak ten má rozhodně talent na různé obludy .

  • avatar

    to neni talent to umi kazdej druhej xD

  • avatar

    Moc se těším na ty krajtské šmejdy, až si jejich hlavu budu vystavovat jako válečné trofeje:-)

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2017 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.