Kobky – Dungeony

Co vlastně kobky jsou?

Jsou to instancované oblasti pro více hráčů. Na rozdíl od zbytku Tyrie, která může být prozkoumávána samotnými hráči, kobky jsou navrženy pro hraní v předem sestavených skupinách, ať už z vlastní guildy, nebo náhodných lidí. Zatímco náš systém událostí vytváří dynamický, neustále se měnící svět a náš osobní příběh vám dovolí rozvíjet jedinečně vaši postavu, dungeony představují vývoj herních zkušeností z originálních Guild Wars – instancované oblasti s jednou samotnou skupinou.

Název „kobky“ není pro tyto dobrodružné oblasti zcela přesný, protože ne všechy se nachází v podzemí. Nicméně, protože originální myšlenka dungeony pochází z Guild Wars: Eye of the North, tak jsme u tohoto názvu zůstali. Se svými předchůdci mají dva hlavní společné znaky – jsou to skupinové aktivity a jsou hodně nebezpečné.

V současné chvíly se v Tyrii nachází devět dungeonů. Nejsou dostupné úplným nováčkům a do své první smíte vstoupit až od levelu 30.

 

kobky v Guild Wars2

Každý z dungeonů je rozdělen do příběhové (story mode) a prozkoumatelné (explorable) verze.

Příběhové části vypráví příběh ikonických postav, bývalých členů legendární skupiny dobrodruhů známou jako Destiny’s Edge („Ostří osudu“) – Zojja, Logan, Rytlock, Caithe a Eir. Na začátku hry se každý hráč seznámí s ikonou jejich rasy. Pokud jsi asura skříží se tvé cesty se Zojjou. Pokus jsi člověk, tak si získáš respekt Logana Thackeraye. Okolo levelu 30 se staneš důvěrným přítelem ikonických postav a uvědomíš si, že mají své problémy odvýjející se od tragického rozpadu Destiny’s Edge.

Dokončení příběhové části odemkne možnost vcházet do prozkoumávatelné verze. Prozkoumatelná část je navržena jako těžší opakovatelný obsah pro organizované a připravené skupiny. Každý dungeon obsahuje alespoň tři různé cesty k cíli a různé náhodné události.
Za dokončení explorable části dungeonu získává hráč Tokeny. Ty lze později směnit u Dungeon Merchanta v Lion’s Arch za zbraně či setová brnění. Každý dungeon má svůj vlastní set brnění a zbraně, které jsou pro něj unikátní. Při prvním dokončení jedné cesty dungonu každý den je hráč odměněn 60 tokeny. Následném opakováním získáte ve stejném dni 20,15 a 10 tokenů. Dokončení stejné cesty s jinou vaší postavou alespoň dvě hodiny po předchozím dokončení stejné cesty vám garantuje opět plnou odměnu. Dokončení jedné cesty vám samozřejmě nebrání dungeon opakovat jinými cestami a tedy je v klidu možné získat 180 tokenů za den z každého dungeonu (bez penalizací za opakování pochopitelně).

Seznam všech dungeonů:

  1. Ascalonian Catacombs
  2. Caudecus’s Manor
  3. Twilight Abor
  4. Sorrow’s Embrace 
  5. Citadel of Flame
  6. Honor of the Waves
  7. Cruicible of Eternity
  8. The Ruined City of Arah
  9. Fractals of the Mists

 

Ascalonian Catacombs

Ascalonské katakomby se nacházejí v charrském uzemí – Ascalonu. Vstup naleznete v lokaci Plains of Ashford. Příběhová část je dostupná od 30 levelu a explorable od levelu 35+.

V příběhové části se vydáte spolu s Rythlockem do útrob katakomb hledat Eir, která zde bádá po legendárním meči Magdaer – sesterský meč Sohothinu, který nosí Rythlock.

Za dokončení explorable verze získáte token „Ascalonian Tears“.

 Vstup do Dungeonu z Plains of Ashford

Mapa příběhové části

Kompletní mapa explorable části

 

Caudecus’s Manor

Caudecu’s Manor je domovem ministra Caudecuse a místem, kde se oslavuje mírová dohoda mezi charry a lidmi. Příběhová část je dostupná od 40 levelu a explorable od levelu 45.

V příběhové části se zůčastníte večírku, kterého se účastní králova, charrský velvyslanec, Logan, Zojja a mnoho dalších. Večírek ale nebude probíhat zcela podle plánu…

Speciální odměnou explorable verze dungeonu (tokenem) jsou „Seals of Beetletun“.

Kompletní mapa dungeonu

Vstup do dungeonu z Shire of Beetletun (Queensdale)

 

Twilight Arbor

Twilight Arbor je jednou z hlavních základen Nightmare Courtu, která se nachází v Caledonském lese (Caledon Forest). Příběhová část se vám odemkne na levelu 50 a spolu s Caithe vyrazíte vyrazíte na misi do útrob dungeonu. Caithe také přizvala Rythlocka a Logana, aby se pokusila napravit jejich pokřivený vztah. Explorable verze dungonu můžete návštívit od levelu 55 a speciálním tokenem jsou „Deadly Blooms“.

Kompletní mapa dungeonu

Vstup do dungeonu z Wychmire Swamp (Caledon Forest)

 

Sorrow’s Embrace

Tento dungeon se nachází v Shiverpeak Mountains. Místo bylo v historii slévárnou trpaslíků a neslo název Sorrow’s Furnace. Zojja se vydala hluboko do centra Sorrow’s Embrace, které je nyní pod vládou dříve zotročených dredge a vy budete v příběhu pomáhat s Caithe a Eir se záchranou misí. Od levelu 60 se můžete vydat na příběhovou část, která vám také odhalí co způsobilo nenávist mezi Loganem a Rythlockem a proč je Zojja krutá k Eir.

Explorable verze se vám odemkne na úrovni 65 a speciálním tokenem jsou zde „Manifesto of the Moletariate“.

Kompletní mapa dungeonu

Vstup do dungeonu z Tribulation Rift (Dredgehaunt Cliffs)

 

Citadel of Flame

Citadela je hlavním sídlem Plamenné legie (Flame Legion) v sopečné oblasti Ascalonu. S imperátorem legie Gaheronem Baelfirem se bok po boku dalších bojovníků můžete utkat v příběhové části od 70. levelu.

V explorable části budete od levelu 75 dále bojovat s vojáky, kteří zůstali věrni svému cíli Plamenné Legie. Odměnou za vaše usílí budou tokeny „Flame Legion Charr Carvings“.

Kompletní mapa dungeonu

Vstup do dungeonu z The Baelfire (Fireheart Rise)

 

Honor of the Waves

Toto místo v Shiverpeak Mountains je jedním z útočišť kodanů, kteří utekli ze severu před drakem Jormagem. Již na úrovni 76 máte možnost v příběhové části pomáhat s obranou tohoto místa před přisluhovači draka.

Na levelu 80 můžete v explorable části odrážet další zástupy nepřátel a jako tokeny získáte „Symbol of Koda“.

Kompletní mapa dungeonu

Přístup z lokace Watchful Fjord (Frostgorge Sound)

 

Crucible of Eternity

Dungeon lze nalézt v Maguuma Jungle a je centrem výzkumného zařízení Inquestu (společenství asur). Toto místo je primárně využíváno pro studium dračích energií. V příběhu Zojju pronásledování svého oponenta zavede na místo, kde se příslušníci Inquestu snaží  vysát energii přisluhovačů draků za účelem vytvořit své vlastní přisluhovače. Hrdinům a Zojje se vydá na pomoc také Logan a Rythlock. Příběhová část je vám odemčena od levelu 78. V explorable části přístupné od levelu 80 zjitíte, že se v dungeonu skrývá mnoho dalších nebezpečí a nástrah. Pokud z tohoto místa vyváznete naživu, tak budete odměněni tokeny „Knowledge Crystal“.

Kompletní mapa dungeonu

Vstup naleznete v lokaci Infinite Coil Reactor (Mount Maelstrom)

 

The Ruined City of Arah

Toto místo bylo kdysi nazýváno „Město Bohů“ (tedy „City of the Gods“) a bylo údajným domovem Šesti Bohů. Po jejich odchodu se město stalo hlavním městem Orru a bylo udržováno s nadějí, že se bohové někdy vrátí. Vizier Khilbron však získal zakázané svitky, které způsobily událost známou jako The Cataclysm, která potopila celý Orr. V roce 1219 se pod zbytky města probudil drak Zaithan a celé město vyzdvihl na hladinu a přeměnil ho ve své hnízdo. Příběh si můžete vychutnat až od levelu 80 a speciálním tokenem za explorable jsou „Shard of Zhaitan“.

Kompletní mapa dungeonu

Finální příběhový dungeon se nachází v The Narthex (Cursed Shore)

 

Fractals of the Mists

Fractals of the Mists jsou typem high-end dungeonu. Dungeon se skládá ze série menších mini-dungeonů, které za nazývají fraktály. Fraktály jsou částí Mists – úseky času, které byly stabilizovány asuranským výzkumníkem Dessou. Jednotlivé fraktály jsou velmi odlišné svým různorodým původem a to se odráží jak na mechanismech, které zde najdeme, tak i na vzhledu a celkovém prožitku. Některé výjevy by měly být dokonce povědomé hráčům originálních Guild Wars.
Dungeon je klasicky pro tým pěti hráčů a je přístupný z asuranské brány v Lion’s Arch. Pro dungeon byl použit sidekick systém obdobný tomu z World vs World, takže se dungonu může zůčastnit každý hráč na libovolném levelu. Nesmíme ale zapomínat, že dungeon je stavěný hlavně jako výzva pro hráče na levelu 80.

Dungeon nemá žádný definitivní konec a při každém vašem postupu se vám navyšuje level obtížnosti, který si hra pamatuje do příště. V dungeonu se setkáte s unikátní kondicí Agony, které se dá ubránit pouze Ascended výbavou.

Vstup do dungeonu z Lion’s Arch

 

 Trailer pro dungeon Fractals of The Mists

YouTube Preview Image

 

O vývoji

Příběh a prozkoumávání

kobka

Při vytváření kobek stál vývojářský tým před dvěma zdánlivě vylučujícími se touhami – vyprávět příběh, který má určený začátek, průběh a konec, ale také jsme chtěli, aby se hráči do těchto oblastí mohli opakovaně vracet a užívat si je na mnoho způsobů. Jeden návrh vás měl provádět kobkou pomocí zápletky, zatícmo ostatní měli raději více otevřenou, volnou hru a oba typy nešly vůbec dohromady.

Nakonec se nám je povedlo sloučit.

Každá z našich kobek je rozdělena do příběhových a prozkoumatelných verzí. Příběhová část každé kobky přichází jako první a její dokončení odemkne možnost vcházet do prozkoumávatelné verze. Postupně zkoumatelná část nabízí několik alternativ (většinou 3). Každá z nich vytváří rozdílný set výzev a cílů, takže když řekneme, že ve hře je momentálně osm kobek, tak máme na mysli, že je zde 32 kobek- každá z osmi obsahující příběhovou verzi a tři zkoumatelné.

Příběhový typ kobky vypráví příběh ikonických postav, bývalých členů legendární skupiny dobrodruhů známou jako Destiny’s Edge („Ostří osudu“) – Zojja, Logan, Rytlock, Caithe a Eir. Na začátku hry se každý hráč seznámí s ikonou jejich rasy. Pokud jsi asura skříží se tvé cesty se Zojjou. Pokus jsi člověk, tak si získáš respekt Logana Thackeraye. Okolo levelu 30 se staneš důvěrným přítelem ikonických postav a uvědomíš si, že mají své problémy odvýjející se od tragického rozpadu Destiny’s Edge.

Příběhy těchto ikonických postav vypráví román Edge of Destiny, ale pro pochopení těchto postav ve hře není čtení knihy nutné. Jak budou hráči procházet kobkami, budou se setkávat s těmito hrdiny a vypořádávat se s následky rozpadu skupiny. Během procházení kobek hráči opět spojí znepřátelené členy dohromady, což je metafora pro daleko větší výzvu – spojení všech pět velkých ras v bitvě proti Starodávným drakům.

Jako příklad: v Ascalonské kobce se hráči vrhají do katakomb pod strašidelný Ascalon. Nornská hrdinka Eir Stegalkin zde hledá zbytky meče krále Adelberna – Magdaera. Vojevůdce charrů Rytlock Brimstone vás žádá o pomoc při zastavení Eir, dříve než rozčílí nepokojné důše Ascalonských duchů. Spolu s ikonickými postavami objevíte, že ve starých Ascalonských katakombách se odehrává více než kdokoliv předpokládal.

 

Intro k ascalonské kobce a gameplay

děkujeme uživateli Enigmatican za titulky

YouTube Preview Image

Tato zápletka je vyprávěna a rozuzlena v příběhové části kobky, ale co zbývá na zkoumatlenou verzi? Její obsahová náplň se odehrává ve stejných oblastech jako příběhová část, ale až po všech událostech příběhu. Co se stane během příběhové části přímo ovlivňuje okolnosti zkoumatelné části.

Jako výsledek tvého chování v příběhové části se z hlubin pod kobkou dere ven mocná temnota. Nyní se Durman Priory snaží tento problém vyřešit. Ty a tvoje skupina musíte zvolit jeden ze tří způsobů, jak se s hrozbou vypořádat. Každá z těchto možností vytvoří novou verzi kobky s novými oblastmi, výzvami a s novými a silnějšími tvory.

Tohle je přesně to, o čem jsme během celé naší práce na Guild Wars 2 mluvili – vaše činy mají následky. Jako následek toho, co se stane v příběhové části, se objeví nové výzvy ve zkoumatelné části. Celý ten nápad rozdělit systém kobek do dvou vzájemně podporujících se částí nám dovoluje výprávět příběh nejen o daném místě, ale o jednotlivých hrdinech a jejich vztazích. A ano, pokud se rozhodnete, můžete opakovaně procházet příběhovou částí.

Do kobek jsme také přinesli systém událostí. Jak v příběhové, tak v prozkoumávatelné části kobky jsou bonusové události, které mohou být spuštěny akcemi hráčů, místem kde se nacházíte a nebo i náhodou. Dokonce i když budete procházet stejnou kobku stejným postupem, tak výsledkem bonusových událostí můžete získat jiné a nové zkušenosti a zážitky.

kobkaZa oponou: tajemství kobek

Rozdělení kobek do příběhových a zkoumatelných částí umožňuje vývojářům přizpůsobit každý typ hraní potřebám hráče. Příběhová část kobky, i když náročná, by měla být zvládnutelná pro prostou skupinu dobrodruhů. Naopak zkoumatlená část kobky je výzvou pro schopné hráče, kteří dokáží koordinovat své útoky. Vzhledem k tomu, že vyžadují oraganizované a soustředěné skupiny, vypracovali jsme několik opravdu úžasných bitev s bossy, které pro překonání vyžadují týmovou práci a plánování. V každé kobce je několik takovýchto připravených bitev a někteří z bossů jsou opravdu masivní – jak ve velikosti tak v síle.

Každá kobka přináší vlastní unikátní brnění a zbraně

Kobky jsou dobrovolné, ale nabízí mnoho zábavy pro hráče hledající výzvu. Nenarušují váš osobní příběh, ale mohou zkvalitnit prožití příběhové linie. Jakmile dosáhnete patřičné úrovně, bude vaše postava upozorněna, že je jí kobka přístupná. Procházení kobkami neovlivní váš osobní příběh a můžete dosáhnout až předposledního kroku bez toho, aby jste o nějakou kobku jen zavadili. (A poslední krok? No nečekáme, že by si bojoval se Starodávnými draky sám!)

Kobky jsou zaměřeny na styl MMO hry, zahrnující organizované skupiny. I když se skupina může účastnit dynamických událostí, konkrétní podoba kobek tvoří zážitek na míru, který zachycuje dějovou povahu Guild Wars 2. Když osobní příběh představuje váš osobní růst jako hrdinu, kobky představují kapitoly v epickém příběhu. A samozřejmě tu jsou poklady, které v nich můžete získat.

Ano, řekl jsem poklady!

Každá kobka nabízí vlastní unikátní zbraně a brnění. Brnění z Ascalonské kobky je jiné, než získáte z kobky v Sorrow’s Embrace, který se zase liší od pokladu uloženého v sídlišti Lorda Beetlestona (pamatujte, že jsem řekl, že všechny kobky nejsou pod zemí). Předpokládáme-li, že lidé budou prožívat příběhovou část jen jednou, mohou procházet zkoumatelné části kolikrát chtějí, aby získali více kusů brnění a zbraní, které jsou z dané kobky dostupné. Tyto předměty jsou ve hře unikátní a nelze je získat na jiném místě.

Chápeme, že MMO hráči přichází s mnoha styly hraní a různými zájmy: PvP, PvE, řemeslníci, průzkumníci, hráči příběhu, společenští hráči, příležitostní hráči a další. Kobky v Guild Wars 2 odměňují hráče, kteří rádi hrají v organizovaných skupinách a nebojí se výzvy. Tito hráči očekávají více než jen hrozby jejich dobře koordinované skupině, očekávají také veliké odměny za jejich vítězství. Kobky v Guild Wars 2 se jim rozhodně po stránce odměn vyplácí, ale také se vyplácí těm, kteří se touží dozvědět více o ikonických hrdinech, těm, kterým se líbil instancovaný obsah originálních Guild Wars a těm, co se chtějí ponořit hlouběji do světa kolem nich.

 

Vítejte v kobkách!

 

kobka



 

 

61 komentářů k “Kobky – Dungeony”

  • avatar

    OuOuOuOu… MaXi pametaj , že som noob takže ešte raz.. What the Fu*k are you talking about ? :D

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Powered by WordPress. Design by Chladog. Copyright © 2008-2014 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.
    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.
    All other trademarks are the property of their respective owners.