PvP

Guild Wars má bohatou tradici jak v pickupu tak v soutěžním PvP, obsahující různé styly hraní podle úrovně orgranizace. Má několik variací pro různé PvP hráče, od Heroes‘ Ascent a Náhodné aréně k Aliančím soubojům a Guild vs Guild. Na toto odhalení PvP jsme sice mnozí čekali dlouho, ale buďte v klidu. Vývojáři GW2 PvP nezanedbávají a snaží se vytvořit nejlepší MMO PvP zážitek vůbec.Vývojáři chtěli pro Guild Wars 2 PvP souboje přehlednější a jednoduší. Pro pickup hru bylo vytvořeno místo, kde si zahrají všichni hráči. Je to seznam serverů kde neustále probíhají „hot join“ (okamžitě připojitelné) hry. Pro soutěživé hráče byl vytvořen systém automatických turnajů. Tyto 2 herní styly – pickup a soutěžní – mají mnoho společného, což usnadňuje hráčům snadnější přechod od občasného hraní k více organizovanému. To je důležité, protože obojí, pickup a turnaje, jsou nezávislé na výběru „světa“. Jinými slovy, všichni Guild Wars 2 PvP hráči jsou ve stejných PvP hrách a nejsou rozděleni na světy.

Tak se pojďme podívat na tyto 2 PvP styly zblízka.

Hot Join PvP PvP

„Hot join“ jsou strukturované PvP hry pro příležitostné hráče. Přirozeně nebude hraní proti hráčům tak laxní jako proti PvE stvůrám, ale je to místo pro zkoušení buildů, naučení map a vyzkoušení PvP proti jiným hráčům. Hot join PvP může být hrané v počtech od 1v1 až po 10v10.

Hráči mohou listovat všemi dostupnými hrami, kde je vždy zobrazena hraná mapa, počet hráčů atp. Lze hledat podle počtu hráčů, či podle seznamu přátel. I přestože je hra v průběhu, lze se k ní připojit nebo se z ní odpojit kdykoli. Pokud jedna strana přijde o hráče, servery mohou vyrovnat hru převedením hráčů do druhého týmu. Jakmile současné kolo skončí, server načte další mapu z rotace, hráči mohou znovu vybrat tým a opět se bojuje. Tímto způsobem je umožněno hráčům najít jejich oblíbené servery a vytvářet online komunity hraním více než jednu hru se stejným nastavením a stejnými lidmi.

Turnajové hry

Turnaje jsou více organizované strukturované PvP. Turnaje se hrají v počtu 5v5, ale hry probíhají na stejných mapách jako v hot join hrách.Turnaje se budou konat v různých fázích a podle úrovně odměn můžou hráči hrát menší turnaje nebo organizovanější týmové souboje ve větších turnajích.

Turnaje existují v následujících typech:

  • Pickup turnaje: Tyto jednoduché turnaje čekají před spuštěním na 8 týmů. Jakmile se spustí, proběhnou 3 kola eliminací, kde vítězi získají postupující body.
  • Měsíční turnaje: Pro připojení do měsíčního turnaje potřebuje hráč určité množství postupujících bodů.
  • Roční turnaje: Tyto velkolepé turnaje představí vítěze měsíčních turnajů, aby se utkali o titul nejlepších PvP hráčů roku.
  • Hráčské turnaje: Tyto turnaje budou upravitelné hráči, umožnující velkou různorodost a unikátní chlouby.

Herní typy PvP

Guild Wars 2 PvP obsahuje různé mapy, které se dramaticky mění, nazývané Conquest (Dobytí). V Conquestech týmy bojují o určité množství kontrolních bodů. Držení kontrolních bodů a zabíjení hráčů zvyšuje týmové skóre. První tým, který dosáhne bodové hranice – nebo tým, který má více bodů při vypršení časového limitu – vyhrává zápas.

Kontrolní body jsou strategické oblasti na mapě, které se zabírají stáním v nich. Bod musí být nejdříve zneutralizován, než dojde k samotnému zabírání a může být zabrán pouze pokud nejsou v okolí žádní nepřátelé. Čím více spoluhráčů je u bodu, tím rychleji se neutralizuje a zabírá. Neutralizace kontrolního bodu zastaví příděl bodů pro jakýkoli tým a proběhne celkem rychle. Ale pokud stojí nepřítel u kontrolního bodu, musíte je vytlačit nebo zabít předtím, než začnete zabírat.

PvP

Teď když víte jak Conquest funguje, asi vás zajímá, jak jsme ho okořenili. Tento typ hry jsme zpestřili důležitými sekundárními úkoly. To mohou být trebuchety, opravující balíky a níčitelné prostředí, jako v mapě Battle of Kyhlo. V jiné mapě, například, je sekundární úkol ve formě obřího draka létajícího nad hlavami, sežehávající kusy mapy a zabíjející hráče pod sebou.

Sekundární úkoly umožnují vytvořit prostředí, kde vždy ihned chápete hlavní úkoly, nezáležíc na mapě, ale také dovolují vytvoření radikálně odlišných strategií, vyšší úrovně, skrze unikátní mechanizmy na každé mapě.

Začínáme

Jakmile hráč zavítá s postavou do PvP, otevřou se mu všechny nezbytné skilly, předměty atd. Úroveň postavy je nastavena na maximální úroveň, což vyrovná všechny hráče na bojišti. To učiní umění hráče důležitějším, než čas který do určité postavy investoval. Když přejdete postavou zpátky do PvE prostředí, vrátí se skilly a vybavení které jste tam měli, ale hra uloží vaše poslední PvP nastavení. Je také možné ukládat šablony buildů. Tímto způsobem můžete zkoušet nové věci, ale vždy se snadno vrátit k osvědčeným buildům.

Každé profesi se v PvP načte startovní šablona, což umožní novým hráčům mít postačující build bez nutné znalosti detailů skillů, předmětů a jiných věcí. Nicméně, tyto pokročilejší úpravy budou pro znalé hráče přístupné.

Dodělejte je!

Na závěr se podíváme na downed mód v PvP. Downed mód funguje v PvP poněkud jinak—nebo spíše, interakce s padlým hráčem je jiná. Přestože lze zabít padlého hráče běžným útokem, je také možné v blízkosti padlého nepřítele vidět nabídka „F – Dodělat!“ Stlačením F při této příležitosti spustí animaci pro usmrcení, což poraženého hráče pošle ihned do stavu poražení.

Vše dohromady

PvP

Tak jako s každým dílem Guild Wars 2, bylo cílem vytvoření PvP nejvyšší možné kvality. Cílem vývojářů je umožnit novým hráčům vyzkoušet si PvP skrze hot join servery a nejelitnějším PvP hráčům umožnit nalézt opravdovou výzvu. Zaměřili se právě na tento jeden, sdílený herní styl, protože umožňuje snadný přechod od příležitostného hráče k hardcore PvP hráči. Herní styl Conquest umožňuje rozšířit tento formát k bodu, kde hráči naleznou hloubku v naskytujících strategiích a umožňuje všechny hráče hrát spolu. Nakonec, Guild Wars 2 je společenská MMO hra a strukturované PvP je toho součástí jako vše ostatní.

Otevřené hot join servery, instatní odemknutí všeho a běžný herní styl, to vše bylo vytvořeno k nejzazšímu cíli – tvoření komunity a umožnující hráčům najít velmi rychle lidi, se kterými chtějí hrát. Nejde o přípravu k zábavě, ale jde o zábavu!

394 komentářů k “PvP”

  • avatar

    o peniazoch to určite nie je :) ale mám malú nádej aj ja :-D

  • avatar

    A třeba už ty pozvánky začali posílat. Ale to by snad napsal, že je kuře na pekáči. :D

  • avatar

    JJ az bude kure v troube, dam vedet :D

  • avatar

    @Reinar: :D :D ne ne neverím tomu :-) hovorili na konci mesiaca + dneska posielali len tie poďakovania

  • avatar

    Já myslel, že bude kuře v kurníku. Vy už ste ho zabili? :D

  • avatar

    Nojo, tak v kurniku se dlouho neohreje, trouba to jisti :D

  • avatar

    Tak k čemu si teda ten kurník stavěl? :D

  • avatar

    Kurnik je prisla pozvanka a trouba je nalogovani ve hre :D Pro priste :D

  • avatar

    Dobře. Jestli to kódování takhle půjde dál, tak už to bude vypadat, že se spíš bavíte o čuňačinkách, než o betě. :D

  • avatar

    @Nymues: Tak ty pozvánky se musí poslat dopředu. Teď je ideální doba je posílat, jestli chcou ten beta test dělat 24.-25. nebo 31.-1.

  • avatar

    Kódování je vám k ničemu když vás napráská čech, kterej tomu bude rozumět :D
    Já to ale nebudu, opakuju, já to nebudu

  • avatar

    @Reinar: Podle mě oznámení přijdou minimálně týden dopředu spolu s instrukcemi. Nemůžou to rozposlat den předem a spoléhat na to, že si to všichni včas přečtou a nechají běžet (při pomalejším připojení) stahování přes noc :D Ja myslim, že o víkendu bude celkem jasno :)
    Vzhledem k tomu videu bych se přikláněl spíš k tomu 24. :o)) tedy doufám :)

  • avatar

    @Chlupac: To jsem taky napsal. Jinými slovy – jestli má být beta na konci března, je vhodná doba na rozesílání pozvánek.

  • avatar

    Tak tady to rict klidne muzete na rovinu, jak by to asi Anet zjistil pokud pouzijete jiny mail a prezdivku nez tady na foru i kdyby vas nakrasno nejaky cech nabonzoval?:-)

  • avatar

    @Rozbuska: *ehm**ehm* někde jsem tu viděl tvoji IP

  • avatar

    Teď vážně, co špatného by se mohlo stát, kdybyste věděli, že jsem v betě? Vždyť to nemůže nijak vadit. Pochybuju, že by si mě někdo našel a pod výhružkou močení, chci říct mučení, ze mě vymámil účet pro sebe (nebo že by mě zastřelil atd, ad absurdum).

  • avatar

    mno já kdybych se tam dostal, tak je budu prudit tak dlouho, dokud mě nenechají napsat článek :-D

  • avatar

    @Reinar: to je pravda ale neprišlo mi reálne že by posielali dva maily :-D tak počítam s tým že kura bude v kurníku tak tento víkend :-D (dúfam)

  • avatar

    @Ficik: ehm ehm vidis IP meho regionalniho poskytovatele:-)

  • avatar

    @Rozbuska: Jsem jeden z těch co si nezvykl na doby neveřejnejch IP :D

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2018 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.