Osobní příběh

uvodniobrazek

 

Ree Soesbee, Lore & Continuity Designer o osobním příběhu

ZAMĚŘENÍ NA JEDNOTLIVCE

Jeden z hlavních rysů MMOPRG je to, že se věnuje vysokému počtu hráčů, a tím se ztrácí individuálnost a možnost rozhodnutí jednotlivce, která dělá RPG hry tak zábavné. Když se díváte na hry na poličce v obchodě, máte dvě možnosti – vybrat si hru, kterou můžete hrát s přáteli nebo hru, která má uspokojivý příběh jedné jediné hlavní postavy. Tým, vyvíjející Guild Wars 2 věří, že hry by měly mít obojí.

gw487-jpg

Věříme, že základ dobrého příběhu leží ve velmi realistickém a uvěřitelném světě. Hráči budou v příběhu hrát velkou roli a bude jim nabídnuto mnoho rozhodnutí, která ovlivní svět okolo něho. NPC postavy by měly být uvěřitelně motivovány, lidské postavy by měly mít různé chyby a měly by mít uvěřitelné vztahy mezi ostatními. Města by měla na první pohled vypadat jako hlavní centra všech aktivit. Svět by měl dávat hlavně smysl. Původní Guild Wars už udělalo mnoho práce v tomto směru – Tyria je úžasně detailní fantasy živoucí svět. Chceme se držet toho, co jsem udělali u původní hry, přenést do a vylepšit v nové hře.

JAK EPICKÉ, TAK INDIVIDUÁLNÍ

V Guild Wars 2 je několik jasných, ale propletených příběhů. Jeden z nich je samozřejmě ten, který probíhá na celém světě – probuzení Starých Draků a jejich pomsta a destrukce Tyrie. Další z nich je vzestup a pád odvážné guildy „Destiny’s Edge“ (volně přeloženo jako „Hrana Osudu“). Máme také vytvořený příběh pro každou postavu po vytvoření. Volby, které hráč udělá během hraní ovlivní jeho život a životy jiných, jejich domovy a další věci. Nakonec je v Guild Wars 2 mnoho příběhů, které stále mění události napříč regiony a umožňují různým frakcím, rasám a postavám mezi sebou spolupracovat. Tyrie je opravdu plná života!

NA ZAČÁTKU

Když si budete vytvářet první postavu ve světě Guild Wars 2, budete postaveni před spoustu otázek. Jakou rasu si zvolit? A jakou profesi? Většina MMO her se na toto ptá a odpovědi jsem jednoznačné. Ale Guild Wars 2 bere tvoření postavy daleko složitěji a více komplexně. Umožňuje to vytvořit postavu do hloubky díky mnoha otázkám vymyšleným přímo pro vytvoření uvěřitelného charakteru postavy. Nakonec se vytvoří „Životopis“ postavy a pokryje důležité části minulosti postavy stejně jako vytvoří přání do budoucnosti a příběh, který postava prožije.

Hráči si mohou samozřejmě vytvořit více postav, vybrat úplně jiné odpovědi na otázky a vytvořit kompletně novou postavu s novým charakterem – tím mohou prožít epický příběh z jiné perspektivy. Díky tomuto není hra nejen více individuální, ale je zábavná i při opakovaném hraní příběhu za jinou postavu.

Postava bude ihned součástí světa, bude mít kamarády, nepřátelé a také svou vlastní minulost. Jak postava postupuje dál a dál v příběhu, objeví se další výhody. Otázky, na které jste odpověděli na začátku hry vám budou utvářet budoucnost. Každá postava prožije vlastní interaktivní a odlišný příběh. Chceme, abyste si vytvořili vlastní postavu a ne, abyste ji již dostali vytvořenou.

Každá část individuálního příběhu postavy je důležitá, protože dává smysl boje proti Starým Drakům. Pokud postava prožije důležitou emoční situaci, dostane důvod , proč bojovat proti nepřátelům – porazit draky před tím, než ztratí vše, co milují. Nezáleží na rozhodnutích postav, jejich původu, rase či přátelích. Všichni jsou vystaveni hrozbě v podobně Starých Draků.

ŘEKNI MI O SOBĚ NĚCO…

Životopis postavy okamžitě ovlivní příběh. Jakmile si vytvoříte rasu postavy, její postavení a pohlaví, přejdete k tvorbě vzhledu – máte opravdu hodně možností! Poté je vám nabídnuta šance odpovědět na několik detailních otázek o charakteru vaší postavy, její historii a tak dále.

Některé z těchto otázek jsou vytvořeny podle předchozích rozhodnutích při tvorbě postavy (rasa, postavení ve společnosti, rodokmen). Například Asury budou dotázány, do jaké školy chodily, zatímco lidé budou muset definovat svoje sociální postavení. Další otázky rozhodnou, jaké vztahy bude mít postava k dalším rasám. Například charové nebudou mít tolik příležitostí setkat se s quaggany, mírumilovnými podmořskými stvořeními, protože najsou na jejich území. Hra má určité zaměření na další rasy, na quaggany, skritty, ogry, hyleky a grawly. Char má na výber mezi grawly, skritty a ogry. Sylvari pochází z Maguuma jungle, tudíž si může vybrat hyleky, skritty a quaggany. V tomto směru jsme udělali mnoho rozhodnutí, abychom rasy odlišili.

Abychom pomohli vyvinutou charakter postavy, životopis má také otázky, které jsou kladeny každé postavě. Pokud popíšete svou postavu jako zastrašující a nepřátelskou, reakce NPC postav budou jiné, než když jí popíšete jako okouzlující a milou. Jestli si ale chcete vytvořit pouze rychle postavu, abyste zjistili, zda vám sedí její rasa a profese, můžete kliknout na „Náhodné“ a všechny otázky budou vyplněné za vás. Ale pokud si dáte chvilku na čas, můžete dokonce stvořit postavu v Tyrii, která bude vaším druhým já.

personal-stories-comic

Jaký je Váš příběh?

116 komentářů k “Osobní příběh”

  • avatar

    Ježiš tak vymysli lepší..

  • avatar

    to Vzel- já bych do prophecies šel. Do prázdnin sice nebudu mít moc času, ale když už mám ten záchvat nostalgie :D

  • avatar

    Diky Jadeone, konecne nekdo normalni kdo se tu nedohaduje o takove volovine a napsal normalni prispevek

  • avatar

    I když mám naději, že se to zde ztratí, tak mohu odpovědět Jadeonne: Já už mám naštěstí zase do září klid. A když si představím, že mám několik měsíců před sebou, tak jsem zapřemýšlel i nad koupí Guild Wars: The Complete Collection, která opravdu stojí okolo 800,- :)

  • avatar

    JJ ja to kupoval zvlast ale jen proto, ze jsem si chtel koupit collectorske edice :D

  • avatar

    Sokator: Takze mam uz GW kompletku objednanu, ale momentalne chvilu budem prec takze az dojde dohodneme sa a mozme hrat :D

    Vzel, Jadeonne: kludne podte hrat s nami…

    Eliot: sry, ja som len chcel vediet ci sa oplati kupovat GW kvoli pribehu a ci budem mat s kym hrat… to, ze tu ludia riesia nieco, naco som sa ja nepytal nieje moja vina…

  • avatar

    W: omg ja ti to nevycitam, jen doplnuji info tem co to neznaji, hlavne icemu, tem co se tu uz 77 komentu hadaj

  • avatar

    Majky: Supr, až budeš zpátky, napiš SZ :)

  • avatar

    matousak: abych řekl pravdu, žádnej s těch postů nademnou sem ani nečetl :D

    Vzel: IMO za 800 to za to opravdu stojí. Kdybych už neměl originálku a Factions, tak bych to hned koupil… škoda, že se neprodává pack Nightfall + EotN :)

    Majky: Ok, už nedokážu vzdorovat, du do toho :D

  • avatar

    Power level je v prekladu spis neco jako sila postavy (doslovne uroven sily) a ne nejaky pover levelovani :). Vpodstate v sekci odmeny rikaji, ze i kdyz chteji aby mel kadzdy odlisny pribeh, tak ty jeho volby v pribehu neovlivni silu jeho postavy (vudci nekomu kdo udela jiny rozhodnuti).

  • avatar

    Tak bylo objednáno. Někdy po víkendu to dorazí. :)

  • avatar

    Vzel: Všechny díly? Ty jsi to předtím nehrál?

  • avatar

    No mám někde základní hru, jestli vůbec někde je. A to už se vyplatí objednat tu kolekci, než to kupovat zvlášť. To člověka nezabije :)

  • avatar

    Ach tak…aspoň mi pomůžeš se zaučováním Majkyho :D

  • avatar

    Sokator: :D dostal si tu SZ ?

  • avatar

    Jo, odpověď odeslána :)

  • avatar

    Skořepák – a další velmi podstatný problém by byl, zjistit můj login. V mém případě by to byl nadlidský úkon :-D

  • avatar

    To Vzel: No, nevyplati se je kupovat zlast, jenom kdyz nechces collectorskou edici. :D

  • avatar

    matousak: Ona se snad dá ještě někde sehnat collector edice? :D

  • avatar

    Mnoho obchodů tyto různé edice stále nabízejí a některé dokonce uvádějí, že jí mají právě skladem. Tak se asi ještě sehnat dá, ale nějak jsem to nezkoumal… :)

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2018 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.