Odměny v Guild Wars 2

gw2_dig_blogheader

Už od začátku vývoje se ArenaNet snaží vytvořit co nejlepší Guild Wars zážitek použitím těch nejlepších technologií z Guild Wars 1. S touto představou tvoří hru, v jádru věrnou svému předchůdci, postupující o úroveň dál. A to platí i o několika základních pravidlech, které nám nyní ArenaNet odhalil.

Guild Wars pravidlo #1: Každý dostane svou šanci.

V Guild Wars 2 jsme pevně vázáni pravidlem odměňovat hráče jednotlivě. Jinak řečeno, nechceme udělat systém, kde se hráči hádají o to, co padne z bosse nebo riskovat hodiny v dungeony a pak nic nezískat.

V případě věcí z monster a truhel na konci dungeonů/eventů, se odměna bude počítat každému jednotlivě. Proto nebude vadit, když se k vám v průběhu boje někdo připojí. Drop se nesníží. Každý dostane svou vlastní šanci na dobrou věc. Tak jako když dokončíte spolu s partou nějaký velký dungeon. Každý dostane svou šanci.

V případě sbírání materiálů jako jsou kousky rudy nebo různé rostlinky, danou věc seberete pouze za sebe. Ostatním hráčů zůstane přístupná. Dejte si čas s odřezáním medvědí hlavy, protože vám ten měděný kus rudy před jeskyní, váš další cíl, nikdo nevykutá :-).

Můžeme pokračovat dál a dál v příkladech, ale to hlavní je, že chceme udělat dobré vztahy mezi hráči. Ostatní hráči by pro nás měli být pomoc, cesta k větším výzvám, bossům a k větším odměnám. Opravdu bychom chtěli, aby každý v ostatních cítil potenciální spojence. Pokud někdo cítí naopak zlost k ostatním hráčům, doporučujeme World vs. World PvP, kde můžete ostatním nakopat zadky :-).

Guild Wars pravidlo #2: Odměny by měly stát za to.

Když jsme mluvili o větších výzvách a lepších odměnách, výtvarníci z ArenaNetu pracují opravdu tvrdě, aby měl každý dungeon svůj speciální set výbavy, který mluví sám za sebe, jakou námahou jste prošli, aby jste ho získali. Jednoduše řečeno, každý dungeon má nejméně jeden kompletní, vizuálně unikátní, set odměn, zahrnující set lehkého, středního a těžkého brnění, stejně jako určitý set zbraní unikátních pro tento dungeon. Se všemi těmito šperky k získání, můžete teoreticky hrát jakýkoli dungeon a můžete z něj vyjít jako úplně jinak vypadající postava.

Samozřejmně pracujeme na tunách unikátních odměn pro ostatní místa hry, ale myslím, že konkrétně tento příklad jste se museli dozvědět!

Guild Wars pravidlo #3: Hráči by měli vypadat tak, jak chtějí vypadat.

Tak, jako jste možná viděli v ostatních hrách, vzhled brnění a zbraně vaší postavy je často udáván tím, jak vypadá nejlepší brnění ve hře. Jsem si jist, že někteří čtenáři již pokyvují hlavami. Důkazem může být například Obsidian armor známý z Guild Wars 1. Tato brnění mnohdy spíše kazí celkový vzhled, než že by zaujala. Nejhorší je, že i když se vám tento vzhled nelíbí, tak to nevadí! V těchto hrách byste ji přece měli nosit, protože je to nejlepší armor a vy ho potřebujete ke svému postupu.

Myslíme, že je naprosto nepřípustné, když hry nedovolí hráči vybrat si, jak bude jeho postava vypadat.

Tvorbou Guild Wars 2 jsme se naučili, že nejlepší je věřit hráčům, jak se mají oblékat. A tak představujeme systém známý jako transmutation (proměna). S tímto systémem si budete moci koupit tzv. Transmutation Kameny, přes náš in-game obchod, které vám umožnují přizpůsobit si svůj vzhled. S transmutací si budete moci vzít dvě vaše oblíbené věci stejného typu (například brnění), vybrat si jeden kus, který se vám líbí vzhledově, a druhý, na kterém sem vám líbí jeho staty a prostě je skombinovat dohromady a vytvořit tak, snad perfektní, část vaší výbavy.

S tímto sytémem můžete být „v módě“ tak dlouho jak chcete. Jen proto, že jste získali nový armor, nemusíte hned odhazovat ten starý, a cítit se stále skvělě (dokud se vám ovšem ten nový také nelíbí).

Guild Wars pravidlo #4: Hráči by měli vypadat opravdu unikátně.

Ještě větší možnosti rozlišení se od ostatních zajistí systém obarvování armorů. Každý kousek své výbavy si můžete obarvit až na 3 místech odděleně. Článek o revolučním systému obarvování věcí od Kirsten Perry přímo zde.

A ještě jedna věc…

Guild Wars pravidlo #5: Vylepšování výbavy by mělo být zábavné.

Ve většině MMO, jak to popisuje i člen ArenaNetu, je téměř nemožné získat nějaký set brněný, aniž byste za tu dobu už nebyli na jiné úrovni a tento set by vám pak byl na nic. Naopak v Guild Wars 2 je vyvinut systém, který dovoluje tyto sety udělat více přístupné. Spojením speciálních věcí, pomocí kterých můžete vylepšovat svá brnění, a tak snadno utvořit své vlastní sety. Na následujícím příkladu je látkový crest, který vám může vytvořit Tailor (krejčí) pro lehké brnění.

Crest of the Legion (1/6)
Double-click to apply to a piece of Light Armor
(1): +10 Intelligence

 

 

 

(2): +20 Perception

(3): +100 Maximum Health

(4): Thunderclap (50% chance on Critical)

(5): +5% Critical Chance

(6): +10 to all Attributes

Jak můžete hádat, čím více crestů stejného druhu máte na sobě (až po maximální počet), tím lepší bonusy získáte. Například, pokud použijete jeden Crest of Legion, na každý ze svých 6 kusů výbavy, získáte všechny bonusy uvedeně v seznamu. Všechny zbraně a části brnění budou mít volný slot na vylepšení, proto bude mnoho způsobů použít vylepšení jako tohle, aby jste získali statistiky, které se vám líbí.

Snad vám tenhle článek dal pěkný přehled o našich cílech ohledně systému věcí, a několika příkladů jak toho chceme dosáhnout. Od transmutací, přes obarvování výbavy až po systém vylepšování, doufám, že to dostatečně osvětlilo náš nejvyšší cíl – dát hráčům volnost, aby se se svou postavou cítili opravdu unikátní a zosobnění. Konec konců… je to váš příběh.


gw2_mine_blogheader

Q&A

Crafting

Bude crafting v podání hráčů nebo NPC?

  • V Guild Wars 2 bude crafting určitě záležet na hráčích.

Bude Tailoring (krejčí) jedna z hratelných crafting oborů ?

  • Ano, tailoring je jedna z několika plánovaných crafting profesí, ze kterých si budou moci hráči vybrat.

Brnění

Mají části brnění a zbraní zabudované vylepšení, tak jako brnění v Guild Wars 1?

  • Ano, každá část výbavy má své vlastní vylepšení, stejně jako volný slot pro vylepšení volené hráčem. Typy upgrade komponentů se budou lišit v závislosti na části výbavy. Například crest je upgrade komponent, používaný u lehkých brnění.

Guild Wars 2 dá hráčům hned ze začátku základní, ale velice atraktivní brnění (jako bylo viděno v našem demu), a od té doby bude vypadat jen lépe a lépe.

Jsou vylepšení pro brnění pevně stanovené nebo jsou určovány náhodně? Jak hráč vylepší jejich staty?

  • Zabudované bonusy jsou pevně stanovené u každého brnění. Hráč si ale může vylepšit své brnění již zmíněnými komponenty, které se dají dát do volného slotu ke každé části výbavy.

Sbírání

Zmizí daný objekt, když ho hráč sebere? Vypadalo by opravdu špatně kdyby ostatní hráči potom sbírali z prázdného místa.

  • Ne, objekt nezmizí. Naopak, přejde do stádia „použitý“ pro každého hráče zvlášť. Pokud tedy například vykutáte měděný kus ze skály, pro vás zůstane už skála holá, ale ostatní hráči, kteří ještě tento zdroj nepoužili, bude měděný kus stále viditelný. Takže potom uvidíte své přátele jak stále kutají do kusu kamene, ne jenom do vzduchu.

Transmutation Stones

Co přesně jsou Transmutační kameny a k čemu slouží?

  • Tyto kameny jsou o tom, že vezmete vzhled věci, která se vám líbí a uděláte novou věc, která bude vypadat přesně tak, jak chcete vypadat vy. Jsou na jedno použití. Dovolují vám vzít 2 kusy zbraní nebo brnění a spojit vzhled jednoho kusu a staty druhého kusu a vytvořit tak jeden kus vybavení, přesně podle vašich představ. Například pokud se vám opravdu líbí vzhled jednoho shortbow a vy najdete další shortbow s lepšími staty, můžete použít transmutační kámen a spojit vzhled staréhu luku s lepšími staty toho druhého
  • Transmutační kameny nemají nic společného s hledáním nejlepších statů. Všechny zbraně a věci budou dostupné skrz normální hraní a ne přes in-game store za reálné peníze.

Kolik budou tyto kameny stát? Bude je možné získat i jinak, než za reálné peníze?

  • Ještě jsme nedokončili platební strukturu pro transmutační kameny. V této době si nejsme jistí jestli transmutační kameny bude možné získat jinak než za reálné peníze. Větší detaily o tomto poskytneme, až se dostaneme do finální fáze.

Teoreticky věříme, že hráči budou mít možnost obstarat si věci jako transmutační kameny skrz hru a ne jenom za reálné peníze.

Když pomocí těchto kamenů spojíte 2 kusy brnění, které mají vylepšení, budete si moci vybrat, jaké vylepšení (například crest) zachováte?

  • Ano, když transmutujete 2 kusy brnění, a pokud je vylepšení na obou kusech, hráč si může vybrat, který z nich zachová. Pokud je upgrade pouze na jednom z nich, zachová se automaticky.

Když použijete Transmutační kámen, je brnění, ze kterého jsme brali staty, zničeno?

  • Transmutační kameny vezmou vždy 2 různé, ale slučitelné kusy a vytvoří z nich úplně nový kus, takže jsou vlastně obě původní věci zničeny.

Je možné použít kámen na snížení statů namísto jejich zvýšení? Nabídnete možnost zvrátit změny transmutačního kamene když uděláme chybu?

  • Samozřejmě, bude možné transmutovat věc v novou s horšími staty, pokud si to hráč přeje. Když je věc transmutována, není žádná cesta vzít to zpět. Ale transmutace vyžaduje několik kroků a kliknutí na „Accept“ po několika dialozích, takže je nepravděpodobné, aby hráč vytvořil věc omylem.

Je proces transmutace stejný jak u zbraní tak u brnění?

  • Ano, transmutační proces je stejný pro obě – zbraně i brnění.

Budou mít všechny nejžádanější (nejhezčí) brnění ve hře špatné staty, aby hráči museli utrácet reálné peníze, abychom si vzhled předělali na staty lepší a brnění mohli nosit?

  • Rozhodně ne! Neměníme cestu, kterou vytváříme brnění kvůli tomu systému. Ve skutečnosti máme tuny velmi dobrých high-end brnění, to znamená, že mnoho hráčů nebude chtít používat transmutační kameny, protože si budou chtít nechat skin nového brnění, které našli.

142 komentářů k “Odměny v Guild Wars 2”

  • avatar

    no nekup to

  • avatar

    Ako… vyzera to pekne len neviem ako to budem hladat :)

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Design by Chladog. Copyright © 2008-2014 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.