Dynamické události

Svět se mění a měnit se bude!

Jednou z velkých změn od původního titulu Guild Wars je nahrazení klasických úkolů (questů) novým propracovaným systémem eventů, klasické questy pravděpodobně hra nebude obsahovat vůbec. Tyto události budou na rozdíl od původních úkolů (pro jednotlivce nebo partu hráčů) probíhat v mnohem větším měřítku. Budou probíhat v určitých částech světa. Každá blížící se událost bude včas oznámena všem hráčům v dané oblasti, takže se budou moci zúčastnit. Účast, nebo neúčast ovlivní následující vývoj části světa, ve které se událost odehrávala. Dá se říci, že každý hráčův čin vyústí v ať už kladné, nebo záporné následky. Hra bude také obsahovat skryté události, které se budou odemykat v průběhu času a na základě splnění nebo nesplnění předchozího úkolu.

Zde je pár příkladů, jaké události se mohou dít ve světě:

  • Pokud hráči nebudou pravidelně zabíjet monstra v určité oblasti, monstra zesílí na tolik, že zaútočí na pevnost a obsadí ji. V tom se hráčům otevře nová možnost, a to, pokusit se dobít pevnost nazpět.
  • K vesnici se blíží drak. Hráči v blízkosti této vesnice se mohou rozhodnout s drakem bojovat a vesnici bránit. Pokud uspějí, drak uteče, nebo zemře a bránící hráči budou odměněni. Pokud hráči při obraně selžou, drak zničí pro vesnici důležitý most, který se vesničané pokusí opravit. V této chvíli se hráčům otevře možnost vesničany bránit před loupeživými bandity, kteří vidí příležitost k útoku.
  • Ve třetím příkladu se hráč nachází na vojenské základně do které se právě vrátil průzkumný tým. Může zaslechnout varování zvědů, že se blíží zástup kentaurů, kteří mají v úmyslu základnu obsadit. Hráč se může zůčastnit následující obrany základny. Pokud bude útok odražen, hráči bude nabídnuto přidat se k následnému protiútoku. Pokud při obraně neuspěje, nebo na základně nebude a bude dobyta, může se přidat k ostatním vojákům z blízkého města k pokusu o dobytí základny zpět.
  • V dalším případě se hráč prochází po známé cestě, ale tentokrát na ní spatří putující karavanu, ke které se může přidat a bránit ji před bandity, nebo pokračovat podle svých původních plánů.

ArenaNet si dal při vývoji Guild Wars 2 za cíl vytvořit nový revoluční systém událostí, dynamický svět a především posunout hry tohoto žánru o krok dále.

Jednou z věcí která se v Guild Wars 2 neobjeví bude klasický quest system – NPC s vykřičníky nad hlavami, dlouhé a kolikrát nečtené popisy vypovídající o tom, co se během plnění úkolu odehrává.  V novém systému událostí vám zadání úkolů vyplnyne z toho co uvidíte a uslyšíte.

Příklad z GW2:

Vesnice je pod útokem draka. Namísto čtení několika odstavců o tom co se děje ,jednoduše uvidíte hořící domy a stoupající kouř nad vesnicí. Lidé budou v okolí vykřikovat o útočícím drakovi a v soudedních městech se budou stráže snažit naverbovat odvážné dobrovolníky.

Druhou chybou, kterou se snaží napravit je ta, že v klasických MMO vám úkol sděluje co se ve světe při jeho plnění děje, ale ve skutečnosti tomu tak není a svět zůstává nezměněný.

Příklad klasického MMO:

Postava vám zadá úkol, ve kterém vám sděluje, že se obři chystají zničit jeho dům a vaším úkolem je pobít je. Tak tedy půjdete a pobijete zadaný počet obrů postávávajících někde na louce. Aby úkol mohl v budoucnu splnit jakýkoliv další hráč, obři nejsou opravdovou hrozbou a nikdy nezaútoči. Nedělají tedy to,  co je uvedeno v zadání úkolu. Hra vám lže!

ArenaNet věří, že toto není zprávná cesta a proto když vám postava sdělí, že je její dům pod útokem, tak hrozba bude skutečná a pokud hráči nezasáhnou, tak  dům bude obry zničen.

“Živý” herní svět bude postaven právě na systému událostí a dynamičnosti bude dosaženo tak, že akce a rozhodnutí hráčů povedou k odstartování řetězců událostí, které povedou ke změnám ve světě.

Příklad z GW2:

Nepřátelská armáda dredge  pochoduje z jejich hlavní základny. Hráči budou žádáni, aby svým spojencům pomohli tuto armádu zastavit. Pokud bude nepřátelská armáda poražena, otevřou se nové možnosti. Hráči dostanou možnost probojovat se až do základny nepřítele, postavit se jejich veliteli, osvobodit spřátelené jednotky, které zde byly v zajetí a dokonce bránit obsazenou základnu proti přívalu dalších dredge z podzemí.

Na druhou stranu pokud hráči boj s původní armádou prohrají, nepřítel si vybuduje pevnost na přátelském území. Z jejich hlavní základny sem budou proudit další jednotky, zásoby a v pevnosti budou stavěny zdi a obranné stroje, které jim v budoucnu pomohou v obraně. Pak nepřítel začne napadat oblasti v okolí, vysílat odstřelovače do kopců, které máte možnost včas zastavit, nebo obsazovat okolní vesnice, které budete mít možnost vydobít zpět.

Všechny tyto události povedou k sérii událostí dalších, kde příčina a následek je spojena přímo s činy hráčů. Takových a mnoho podobných událostí bylo do hry navrhnuto přes tisíce.

Výzvou MMO hry je vybudovat svět, ve kterém mohou stovky hráčů spolupracovat a pociťovat smysl komunity, nikoliv pociťovat ostatní hráče jako hrozbu. Systém událostí je navržen tak, aby pro hráče byla výhodná spolupráce jak při zabíjení monster, tak i při plnění úkolů a snaží se spravedlivě všechny hráče odměnit za jejich účast. Aby byl poměr hráčů a nepřátel vyvážený, bude se měřítko událostí měnit podle příchodů či odchodů hráčů.

Dynamický systém událostí je výzvou pro hráče, kteří rádi prozkoumávají každý kout mapy. Díky změnám, které budou probíhat jakožto výsledek událostí bude na mapě ztále něco nového. Například obsazením vesnice jakoukoliv stranou se změní její architektura.

Jako bonus jsou po světe ukryty stovky údálostí, které může spustit pouze hráč. Například nalezení vstupu do jeskyně v hlubokém oceánu a odebrání zářivého prstence může uvolnit nebezpečná stvoření z jejich vězení, které hned na to začnou napadat obchodní lodě. Dalším příkladem je přečtení zaříkávadla v čarodějove knize ve starých ruinách na vrcholku hory, které otevře portál do jiného světa, z něhož na náš svět začnou přicházet růzé stvůry.


Otázky & Odpovědi

Dynamický systém událostí, tolik proklamovaná novinka Guild Wars 2, na kterou se všichni těšíme a které se zároveň hodně hráčů obává, byla nedávno představena oficiálním článkem od Colina Johansona. A jak už to bývá, nestačilo to, hráči se začali zajímat, začali se ptát. ArenaNet hráče vyslyšel a přišel s článkem, ve kterém jsou odpovědi na nejčastější otázky. Po rozkliknutí naleznete souhrn novinek a snad se tedy trošku zvedne ona mlha nevědomosti, která se kolem systému událostí vznáší.

  • Události se automaticky resetují, pokud se dostanou do slepé uličky. Takže když například umře důležité NPC a žádný z hráčů ho neoživí, systém se postará, NPC oživí a celou událost znovu nastartuje.
  • Změny, které událost provede v herním světě, nebudou na stálo. Po určitém čase se svět obnoví, ale doba to prý bude dost dlouhá na to, aby hráči přišlo, že jeho akce měli na svět dlouhodobý dopad.
  • Každá událost funguje jako řetěz, který zase ovlivňuje další řetězce událostí. V případě velkých cyklických událostí například trvá přes hodinu, než se cyklus otočí, u menších pak přibližně 15 minut. Některé události se zase objevují jen v určitou dobu nebo jen za určitých podmínek.
  • Pokud jedna linie události dosáhne konce, tak v takovém stavu prostě vydrží dokud, pokud je cyklická, se sama nezačne vracet do začátku, nebo dokud někdo nesplní podmínky úkolu.
  • Události se vzájemně ovlivňují a to dokonce v reálném čase. Pokud tedy hráči pracují na dvou událostech, které se týkají jedné vesnice a splní úkol, obě vítězství se promítnou na oné vesnici.
  • Za splnění událostí hráč nebude odměňován předměty. Místo toho budou odměnou zkušenosti, body karmy a zlato. Cílem je nenutit hráče čekat na specifické události jen proto, že potřebují určitý předmět.
  • Loot bude padat ze zabitých monster, ale bude stejný pro všechny, kteří se podíleli na smrti oné příšery. Takže se žádné kradení předmětů nekoná. A v případě dokončení úkolu, ať už úspěšně či nikoliv, bude všem zúčastněným dána odměna. Její výše pak záleží na tom, zda hráči zvítězili nebo ne.

distantpumphousefires

  • Hráčům bude zamezeno aby jakýmkoliv způsobem kazili hru ostatním ( např. úmyslné zavinění selhání eventu)
  • Eventy se budou přizpůsobovat počtu hráčů. Jejich vyšší level (oproti obtížnosti) ho udělá pouze lehčí
  • Hráči nedělají samostatné volby v eventu. Je na nich pouze rozhodnutí, jestli se do eventu zapojí.
  • “Klasický” quest jak ho známe z jiných her se v GW2 neobjeví. Bude nahrazen eventy, osobní dějovou linií a dungeony.
  • V každé oblasti na mapě (v dosahu hráče) by měl neustále probíhat alespoň jeden event. V případě (pouze teoreticky), že nebude žádný v dosahu, bude mít hráč jiné možnosti postupu – platí i pro hráče kteří se eventů nechtějí účastnit.

GW

Další články

72 komentářů k “Dynamické události”

  • avatar

    Gandalaaf: aha Ty hovoris o retazovych eventoch (som trosku nepochopil sry), jasne pri retazovych eventoch to tak bude… ak ubranis dedinu pred kentaurami, po case kentauri zautocia znova… ak vtedy hraci neubrania dedinu, kentauri ju obsadia a npc utecu do najblizsej dediny… a hracom sa pri nich vytvori nadvazujuci event a to dobit dedinu naspat… taketo moznosti by mali byt pri vacsine eventov a dokonca by sa mali rozne vetvit a spajat podla postupu hracov… To resetovanie by malo byt iba v pripade logickeho zaseku (napr. to npc)…

  • avatar

    Ano… je to tak možné.
    Ale já si spíš myslím že to prostě bude na konci. Chápej. Nemůže to být do nekonečna, například: Kentauři útočí na město -> Obsadí ho a ty se musíš stáhnout -> Vezmeš obléhací stroje a uděláš protiútok -> Uspěješ a kentauři se stáhují -> Ty jdeš ale po nich a všechny zabiješ. Konec řetězce 5 eventů. A po nějaké době až se zas kentauři přemnoží, se budou znova pokoušet obsadit vesnici (= reset eventu)

  • avatar

    Jasne, ked hraci prejdu cele retazove eventy, samozrejme sa to cele spusti odznova… :D ale nebral by som to ako reset… proste sa po skonceni eventov vytvoria podmienky na znovu spustenie… :D

  • avatar

    :D tak je vsetko vysvetleno a ja mozem zas v klude spat , fakt som ani nepomyslel natie eventy napr stim dverami ci co v mori :D

  • avatar

    Jen mám strach, že když člověk udělá max level tak budou ty eventy moc jednoduché. Např. ve wowku,když mám 80 a věci z raidu, tak jdu a sejmu většinu potvor na 2 rány, to je pak docela nuda, doufám že na max levlu budou ty potvory hodně silné, ať to je aspoň trochu napínavé, naco mám ve wowku milion skillu a přitom na zabití potvory stačí zmáčknout 1 skill 2x….

  • avatar

    obtížnost eventů se mění podle počtu hráčů. Taky víme, že k eventu v oblasti pro lvl 20 nemůže lvl 50. V takovém případě se levelu 50 sníží krátkodobě lvl na 20, aby nesral ostatní svojí silou (jako se to děje ve wowku). Dá se teda říct, že budou eventy pro maximální levely a eventy pro vyšší levely. A stejně tak jako se nestane lvl 20 u eventu 50, nestane se to ani naopak.

  • avatar

    @vlastoun: Obtížnost eventů se bude posunovat, podle toho kolik lidí a jak moc dobrých lidí se ho účastní, tak aby byl vždycky výzvou :) Tím je myšleno počet nepřátel a jejich schopnosti (HP, skilly, inteligence, atp.)

  • avatar

    @vlastoun: Myslím nejsi sám kdo má pochybnosti o max lvl, je pravda, že zatím (krom PvP) nebylo představeno moc možností co dělat na max lvlu po splnění osobního příběhu, jasně, budou tu určitě achievementy, profese atak. Můj osobní odhad je, že GW2 se (opět) chtějí odlišit od tradičního systému a hra bude víc o průběhu než o max lvlu, ne jak ve wow kde hra začíná na max lvlu ale naopak, hra bude znamenat ten průběh, potom už to bude jen doplňkové, procházení těch nejtěžších dungů (motivací je jen ten pocit úspěchu protože equip se bude lišit jen vzhledem), profese, achievmenty apod.

  • avatar

    hele, v GW1 je max lvl 20 a někteří nepřátelé mají lvl 32, myslím že bych se o obtížnost nebál ani ve dvojce

  • avatar

    @Blizz: Ty sice budeš mít level 80 ale ta potvora taky a to budou teprve řežby .
    Sice se ty potvory přizpůsobují levelem hráčům ale asi se přizpůsobí tomu co má největší level ve skupině .
    Aspoň já si tak představuji .

  • avatar

    jak sem to tak cetl, bude to super :) tady je videt, ze to bude skutecne RPG, opravdove pribehy s dopadem na okoli, vypravy, udalosti a tak :) proste bude radost hrat, chodit po svete, prozkoumavat a ucastnit se eventu :) urcite je to hodne zajimavy system, snad bude fungovat jak ho popisuji :)

  • avatar

    Já se naopak bojim že mě bude štvát když prostě nebudu stíhat nějaký event, že se nepude odlognout páč pokaždý vyskočí zachraň vesnici … :D

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2017 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.