Traity

Co jsou to traits?

Při počátečních levelech vás traits (rysy) vylepší v tom, co jste si vybrali za činnost. Traits zařadíte tak, abyste upravili své skilly a atributy. Jakmile si osvojíte hrstku traitů, stanou se klíčovou součástí při celkovém skládání buildu.

Osvojování traitů

Takže, jak dostanete všechny ty traity do buildu? Dobrá otázka.

Traity si osvojíte splněním profesních challengů rozptýlených po celém světě. Například, vejdete do hostince a budete pronásledovat tajemného cizince, který vám řekne pověru o mysteriózní bibli plné tajemného vědění. Nebo vyzvete legendárního Swordmastera na duel během prozkoumávání Divinity’s Reach.

Každá profese se zaměřuje na odlišné aktivity, které rozvíjejí jeho nebo její traity. Warrioři trénují fyzicky, mlácení, jezení, pití. Elementalisti na druhou stranu hledají starodávné vědomosti zamčené v biblích či mimořádně silných elementálních oblastech. Tyto odlišné challenge kladou důraz na unikátní pocit z dané profese a vnáší do života skutečný zážitek z jejího hraní.

Vaše hrdiství poroste postupně jak budete plnit challenge, které rozvíjejí traity vaší postavy. Poražený Swordmaster vás naučí své prastaré techniky, které vám umožní získat trait Swordmastery (umění boje s mečem). Objevení mysteriózní bible vám umožní odemknout tajemství magické energie.

Buildování s traity

Buildy jsou jednou z věcí, které dělají Guild Wars jedinečné a je to něco, co si přenášíme i do Guild Wars 2. Pro ty, kteří se s buildy nesetkali, tak to jsou kombinace traitů, skillů a atributů, které spolu dobře mechanicky pracují. Zhruba se 100 traity pro každou profesi je ve hře mnohem více traitů, než jste schopni pobrat s jednotlivou postavou, takže budete muset pečlivě rozhodovat, které si zvolíte.

Traity hrají důležitou roli při volbě způsobu hraní vaší postavy

Každá profese má svou vlastní sadu linií traitů. Ty jsou podobné prefesním atributům u jednotlivých postav v původních Guild Wars. Každá tato linie má několik hlavních a vedlejších slotů. Warrior má momentálně dvě hlavní linie, a to Power (síla) a Tactics (taktika), plus ještě linie k jednotlivým zbraním, které používáte. Jakmile si osvojíte traity, umístíte je do těchto linií a tím ovlivníte svoji postavu.

Abyste měli představu, jak to funguje, tak si to popíšeme na názorném příkladu. Dejme tomu, že se učastníte nějaké události a z lesa na vás řítí divočák. Build, který si vytvoříme má za úkol dávat co největší damage.

Krok 1: Zvolte si zbraň. Zbraň, kterou nosíte má rozhodující podíl na tom, jak s vaší postavou budete hrát. Vezměme si třeba meč, univerzální zbraň, se kterou máte standardně řetězec skillů (Sever Artery, Gash a Final Thurst), rychlí opakující se útok, který zasahuje v malé oblasti (Flurry) a stíhací skill ke zkrácení vzdálenosti mezi vámi a nepřítelem (Savage Leap). Jako offhand si mohu zvolit válečný roh na podporu damage, ale to pokryji pomocí svých utility skillů, takže místo toho si vezmu druhý meč, abych zmaximalizoval svou vlastní damage. V praxi se pak budete muset ještě rozhodovat ohledně své náhradní zbraně pro přepínání v boji – pravděpodobně luk na větší vzdálenosti.

Krok 2: Zvolte si léčící skill. Vezměme si základní léčící skill Healing Surge, který doplňuje jak zdraví, tak adrenalin. Adrenaline vám dává bonusy k damage a umožňuje vám častěji využívat nabíjecí skilly, takže je perfektní pro náš build.

Krok 3: Zvolte si utility skill a elite skill. Vyberte si On My Mark (který snižuje nepříteli armor a přivolá k sobě daný cíl), For Great Justice (který dá společníkům v partě Fury Boon a Might Boon) a Frenzy (který zvýší celkové množství obdrženého adrenalinu). Jako elitní skill si jako vždy vezmu Battle Standard (který dává řadu silných podpor vašim společníkům).

Krok 4: Přidělte si traity. Zde se začněte soustředit na to jaký styl hry praktikujete a pečlivě volte traity do jednotlivých linií.

Power (síla): Zvolme sadu traitů, které zvyšují váš atribut síly, takže vaše melee útoky dávají větší damage.

Tactics (taktika): Zatímco naháníte divočáka, rychlejší přehození zbraní by se hodilo, takže si vyberete trait Weapon Master, který snižuje dobu pro přehození zbraní. Také si můžete vybrat trait zvyšující počet protivníků, které ovlivní vaše pokřiky a zvýší dobu po kterou působí.

Sword (meč): Zvolíte si Swordmastery, abyste ještě více navýšili svou damage a stejně tak trait, který zvýši šanci na krytický zásah s Final Thrust.

Longbow (luk): Z toho co je dostupné zvolíme tu nejjednodušší cestu a to vyšší damage.

Traity mají být zábavné a podmanivé, proto jsou pravidla pro jejich používání velmi flexibilní. Rozdělovat body můžete dle libosti mimo aktivní boj bez jakýchkoli poplatků. To znamená, že můžete volně experimentovat s tím co funguje a co ne za chodu, bez nutnosti jít do města či potřeby zlata k zaplacení. Ať už se jedná o dobrodržství kolem Tyrie, kdy bojujete s draky nebo bojování s ostatními hráči v PvP světě – trait systém tu je od toho, abyste s ním experimentovali, bavili se a aby vám umožnil cítit se jako, že aktivně zdokonalujete svou profesi, kterou jste si zvolili. Jako v původních Guild Wars je zde k nalezení nespočet unikátních a zajímavých kombinací.

 


Dotazy & Odpovědi

U boje ještě chvíli zůstaneme. Warrior pozbude funkci tankování monster ve smyslu tahání jejich pozornosti na sebe. Taunty v Guild Wars 2 budeme muset prý oželet. Na druhou stranu obrovská odolnost a posilování ostatních, tedy další vlastnosti pravého tankovacího Warriora, budou zachovány. Protože bude GW2 kompletně persistentní svět, je velmi obtížné zachovat kolize hráčů s ostatními postavami. Blokování vlastní postavou už tedy nebude možné a při boji bude potřeba se více pohybovat. Navíc, kdo by to nedělal, když bude zvýhodněn útok ze strany či zezadu.

Další přišly na řadu skilly a traits, které stále vyvolávají spoustu otázek. Viděli jsme, že je možné kombinovat některé schopnosti dohromady a řetězit je pro větší účinnost. Bude tohle řetězení omezovat týmovou spolupráci? Proč totiž shánět další hráče, když si můžu nakombinovat všechno, co budu potřebovat sám? Odpověď, jak asi tušíte, není tak jednoduchá. Některé skilly se odemknou k použití až při určitých podmínkách. Například dovednost Gash se dá použít až poté, co nepřítel začne krvácet. A efekt krvácení se v GW2 násobí, bude tedy lepší spolupracovat s jiným hráčem, který pomůže díky svým skillům způsobujícím krvácení, docílit ještě většího poškození. Kombo ale půjde jednoduše přerušit, pokud bude vaše postava například omráčena nebo odhozena, a tak se spolupráce vyplatí.

Systém traitů je stejně jako systém skillů upravitelný hráčem. Získám-li ve pro profesi specifickém úkolu nějaký trait, uloží se mi do zásoby a mimo boj si budu moci vybrat ty, které budu chtít mít aktivní. Traity jsou vybírány mimo hlavní skill bar a jsou rozděleny na Major (Hlavní) a Minor (Vedlejší). Přičemž Major traits jsou velmi specifické pro každou profesi a Minor traits jsou naopak obecnějšího ražení. Získávání traitů nebude překvapivě pouze solo záležitostí, můžete si při jejich získávání přibrat na pomoc kamaráda. Počet traitů nebyl přesně určen, ale tvůrci mluví o několika tuctech rysů, které mohou být v jeden moment aktivní, a celkový počet traitů se mírně liší povolání od povolání.

Traity se pak ještě dělí do jednotlivých linií v závislosti na zbraních, které daná profese využívá a samozřejmě nebudou aktivní traity z linie seker, když váš Warrior bude mít v ruce meč. ArenaNet ještě upřesnili, že traity nejsou náhražkou atributů postavy (Nezmizí, ale pouze se zjednoduší.), ale spíše takovým doplňkem vašeho charakteru, díky kterému si můžete nadefinovat způsob boje, který vám bude přesně vyhovovat. Dále se také zmínili, že rysy jsou jednorázová záležitost, tedy jednorázová ve smyslu, že žádný další trait není podmíněn vlastnictvím nějakého jiného. Systém rysů tedy nefunguje jako talentový strom známý z jiných MMO.

Samozřejmě, že kombinace skillů, traitů a atributů nahání hrůzu nejen občasným hráčům. Tvůrci však ujišťují, že na průhlednosti celého systému si dávají záležet nejvíc a že chtějí nabídnou hráči přehledný způsob, jak si upravit svou postavu podle vlastního uvážení. A také nechtějí, aby hra hráče nutila neustále přehazovat buildy kvůli každému boji. Přehlednosti ještě nahrává fakt, že hra nevybalí na hráče všechny své možnosti najednou, ale nové vlastnosti budou odkrývány postupně a ve hře bude prý přítomný robustní systém nápovědy.

Nakonec byl ještě zmíněn rating celé hry. Tvůrci se jej snaží udržet na T, což značí Teen. Zkrátka žádná krev, usekávání končetin a podobně. To, co bylo vidět v ukázkách není krev jako taková, červená značí úspěšný zásah.

41 komentářů k “Traity”

  • avatar

    jj ono to zni slozite, ale nejspise triaty budou talenty jako treba ve wow (az na to ze je nebudes otevírat postupne, ale jen si vyberes). Potom tam budou klasik atributy ,ktere budou k „doladění“ tvé postavy..a skilly sou dány(10 skillu na bar, 5 se bude menit se zbraní, zbylích 5, elite, heal a rasova a 2 na doplnení).:)

  • avatar

    Čím víc toho vím, tím míň věcí chápu a tím víc si to chci zahrát. :D

    Chápu dobře, že ty traity bude možné kdykoli měnit ? Tzn. naběhnu do města, vyházím staré, naberu nové a můžu pokračovat. Nebo to bude nějak omezené?

    Jinak chci poděkovat autorovi za pěkný článek. Je vidět, že si s tím dal práci a že to je něco víc než jen strojový překlad. I když anglicky umím, pořád je příjemnější si to přečíst v mateřštině. :)

  • avatar

    Podle mě skilly, triaty i atributy budes moci menit kdykoliv budes mimo combat mod.(tak to bylo napsano od Anetu).Čili kdyz budes v klidu. Chteji to udelat tak, aby ses vzdy mohl podle situace „naladit“ na tu spravnou kombinaci. Casem si pak udelas sve vlastni „buildy“ (triaty+skilly+atributy) a tim ti vznikne unikatni kombinace odlišná od ostatních. Na druhou stranu se da pocitat ze casem se bude vedet co se vyplati a co ne a vzniknou fungujici budildy co bude mit vecina hracu,tak je to vzdy, ale těch variant bude asi více, obzvláště časem jak budou přibívat nové skilly atd(dá se předpokládat že budou vycházet zase datadisky atd). I kdyz ja sem se napiklad v GW1 sanzil vzdy prijit s nejakou inovací a takto jsem se dokazal na hodiny zabavit :) takže se na to už docela těším :).

  • avatar

    Škoda jen, že to už nebude kolizní, v PvP je s tím vždycky švanda když někdo blokuje cestu…ale třeba právě jen v PvP to bude(?) Uvidíme…:)

  • avatar

    Nejspiše to nebude vubec,ale človek nikdy nevi k čemu se rozhodnout :).

  • avatar

    No radši bez kolizí všude. Nechápu, co na tom je švadovního, když někdo blokuje cestu.

  • avatar

    To ne, ale říkám, třeb v takovým PvP bys mohl třeba bránit cestu vlastním tělem do posledního dechu apod. rozumíš? Třeba zážitek typu „15 Warriorů v řadě brání cestu“ zažiješ v AoC, ale ve WoW ani omylem – tam prostě jimi projdou…

  • avatar

    No já sem ti kolize pochopil tak ze kolize hráčů nebude možná ale přijde mi dost divné že bychom třeba mohli proběhnou drakem nebo jiným nepřítelem respektive i s jinými hráči v PvP

  • avatar

    No právě – jasně, že u obchodníků jsou kolize hodně na p**u, ale v PvP jsou taktcky využitelné – co byste někdy dali za to, abyste protivníka shodili ze srázu? :D

  • avatar

    Pokud kolize, tak vymakané, ne ze bude NPC a kolem pulmetrovy neviditelny valec

  • avatar

    No za předpokladu že by byli poradně zmáklí bilo tak by bylo i reálné kolize z předměty .Zakopnout o kámen by bylo fajn :)

  • avatar

    Knifer: Jo, kdybys utíkal před assassinem/roguem jako ele, on by zakopl a ty bys ho dorazil :D

  • avatar

    to ze kolize hrac-hrac nebudou me docela stve (i kdyz uvidime ve hre :) )
    uz jen z toho duvodu, ze pri boji ma zaviset na postaveni vuci nepriteli, tak uz to vidim jak nekym proskakuju tam a zpatky abych mel vyhovujici polohu a daval dobry dmg :D
    na co je pak tank chranici dejme tomu healera, kdyz nim probehnete :D

  • avatar

    To Skorepny: Haha jestli assassin zakopne o kamen, tak je to velky amater a nemuze si rikat assassin. Krom toho pred dobrym assassinem jentak neuteces.

  • avatar

    Tak treba to bude jako v GW1,ze prochazet lidma a priserama se moct nebude,doufejme…

  • avatar

    Takhle ono z toho plynou výhody i nevýhody, pokud bych to vztáhnul třeba na příklad jedničky, tak absence kolizí by znamenala to, že už by se v PVP nemohly tvořit smitebally (kdo neví o co jde tak si to najde na wiki) a podobný stojíme-v-rohu-nalepený-na-sobě gaywaje, ale na druhou stranu už by žádnej body block ani snare-opruzování v HA neexistoval. Do PVE z toho plyne jednoznačná výhoda-nezasekne se NPC o ritualistický spirity a nevýhoda, kterou si samozřejmě nikdo nevezme na svědomí-steel wall by už vlastně nebyl tak úplněj steel wall. Takže tak.

  • avatar

    ja si myslim, ze nebude kolize vsech ostatnich hracu a tim padem vsech spojeneckych jednotek. Ale ze nepratele budou kolidovat, jak by to jinak vypadalo kdyby se warrior rozebehl proti prisere a probehl ji skrz? :D

  • avatar

    no kolize mob-hrac nejspíše budou, je to patrné i z videí.

  • avatar

    No tohle vypadá velice zajímavě až mám z toho zmatek. Je to něco jiného než co jsem doteď znal. Zajímalo by mě jestli budou existovat nějaké ukázkové buildy např. pro warriora zaměřeného na damage (hlavně v dual wieldu) a podobně aby člověk získal inspiraci pro nejlepší cestu.

  • avatar

    @Lerak: tohle vubec neres, je to zastaralej clanek (jak muzes videt podle data posledniho komentare) a system traitu od ty doby prosel dost silnym faceliftem :) radsi se podivej na nejakej skill/trait calculator, tam to uvidis v praxi a nemusis to zkoumat takhle :)

    napriklad zde mas krome calculatoru taky ukazkovy buildy, ktery uz nekdo vytvoril ;)
    http://www.gw2builds.org/

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2018 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.