Traity

Co jsou to traits?

Při počátečních levelech vás traits (rysy) vylepší v tom, co jste si vybrali za činnost. Traits zařadíte tak, abyste upravili své skilly a atributy. Jakmile si osvojíte hrstku traitů, stanou se klíčovou součástí při celkovém skládání buildu.

Osvojování traitů

Takže, jak dostanete všechny ty traity do buildu? Dobrá otázka.

Traity si osvojíte splněním profesních challengů rozptýlených po celém světě. Například, vejdete do hostince a budete pronásledovat tajemného cizince, který vám řekne pověru o mysteriózní bibli plné tajemného vědění. Nebo vyzvete legendárního Swordmastera na duel během prozkoumávání Divinity’s Reach.

Každá profese se zaměřuje na odlišné aktivity, které rozvíjejí jeho nebo její traity. Warrioři trénují fyzicky, mlácení, jezení, pití. Elementalisti na druhou stranu hledají starodávné vědomosti zamčené v biblích či mimořádně silných elementálních oblastech. Tyto odlišné challenge kladou důraz na unikátní pocit z dané profese a vnáší do života skutečný zážitek z jejího hraní.

Vaše hrdiství poroste postupně jak budete plnit challenge, které rozvíjejí traity vaší postavy. Poražený Swordmaster vás naučí své prastaré techniky, které vám umožní získat trait Swordmastery (umění boje s mečem). Objevení mysteriózní bible vám umožní odemknout tajemství magické energie.

Buildování s traity

Buildy jsou jednou z věcí, které dělají Guild Wars jedinečné a je to něco, co si přenášíme i do Guild Wars 2. Pro ty, kteří se s buildy nesetkali, tak to jsou kombinace traitů, skillů a atributů, které spolu dobře mechanicky pracují. Zhruba se 100 traity pro každou profesi je ve hře mnohem více traitů, než jste schopni pobrat s jednotlivou postavou, takže budete muset pečlivě rozhodovat, které si zvolíte.

Traity hrají důležitou roli při volbě způsobu hraní vaší postavy

Každá profese má svou vlastní sadu linií traitů. Ty jsou podobné prefesním atributům u jednotlivých postav v původních Guild Wars. Každá tato linie má několik hlavních a vedlejších slotů. Warrior má momentálně dvě hlavní linie, a to Power (síla) a Tactics (taktika), plus ještě linie k jednotlivým zbraním, které používáte. Jakmile si osvojíte traity, umístíte je do těchto linií a tím ovlivníte svoji postavu.

Abyste měli představu, jak to funguje, tak si to popíšeme na názorném příkladu. Dejme tomu, že se učastníte nějaké události a z lesa na vás řítí divočák. Build, který si vytvoříme má za úkol dávat co největší damage.

Krok 1: Zvolte si zbraň. Zbraň, kterou nosíte má rozhodující podíl na tom, jak s vaší postavou budete hrát. Vezměme si třeba meč, univerzální zbraň, se kterou máte standardně řetězec skillů (Sever Artery, Gash a Final Thurst), rychlí opakující se útok, který zasahuje v malé oblasti (Flurry) a stíhací skill ke zkrácení vzdálenosti mezi vámi a nepřítelem (Savage Leap). Jako offhand si mohu zvolit válečný roh na podporu damage, ale to pokryji pomocí svých utility skillů, takže místo toho si vezmu druhý meč, abych zmaximalizoval svou vlastní damage. V praxi se pak budete muset ještě rozhodovat ohledně své náhradní zbraně pro přepínání v boji – pravděpodobně luk na větší vzdálenosti.

Krok 2: Zvolte si léčící skill. Vezměme si základní léčící skill Healing Surge, který doplňuje jak zdraví, tak adrenalin. Adrenaline vám dává bonusy k damage a umožňuje vám častěji využívat nabíjecí skilly, takže je perfektní pro náš build.

Krok 3: Zvolte si utility skill a elite skill. Vyberte si On My Mark (který snižuje nepříteli armor a přivolá k sobě daný cíl), For Great Justice (který dá společníkům v partě Fury Boon a Might Boon) a Frenzy (který zvýší celkové množství obdrženého adrenalinu). Jako elitní skill si jako vždy vezmu Battle Standard (který dává řadu silných podpor vašim společníkům).

Krok 4: Přidělte si traity. Zde se začněte soustředit na to jaký styl hry praktikujete a pečlivě volte traity do jednotlivých linií.

Power (síla): Zvolme sadu traitů, které zvyšují váš atribut síly, takže vaše melee útoky dávají větší damage.

Tactics (taktika): Zatímco naháníte divočáka, rychlejší přehození zbraní by se hodilo, takže si vyberete trait Weapon Master, který snižuje dobu pro přehození zbraní. Také si můžete vybrat trait zvyšující počet protivníků, které ovlivní vaše pokřiky a zvýší dobu po kterou působí.

Sword (meč): Zvolíte si Swordmastery, abyste ještě více navýšili svou damage a stejně tak trait, který zvýši šanci na krytický zásah s Final Thrust.

Longbow (luk): Z toho co je dostupné zvolíme tu nejjednodušší cestu a to vyšší damage.

Traity mají být zábavné a podmanivé, proto jsou pravidla pro jejich používání velmi flexibilní. Rozdělovat body můžete dle libosti mimo aktivní boj bez jakýchkoli poplatků. To znamená, že můžete volně experimentovat s tím co funguje a co ne za chodu, bez nutnosti jít do města či potřeby zlata k zaplacení. Ať už se jedná o dobrodržství kolem Tyrie, kdy bojujete s draky nebo bojování s ostatními hráči v PvP světě – trait systém tu je od toho, abyste s ním experimentovali, bavili se a aby vám umožnil cítit se jako, že aktivně zdokonalujete svou profesi, kterou jste si zvolili. Jako v původních Guild Wars je zde k nalezení nespočet unikátních a zajímavých kombinací.

 


Dotazy & Odpovědi

U boje ještě chvíli zůstaneme. Warrior pozbude funkci tankování monster ve smyslu tahání jejich pozornosti na sebe. Taunty v Guild Wars 2 budeme muset prý oželet. Na druhou stranu obrovská odolnost a posilování ostatních, tedy další vlastnosti pravého tankovacího Warriora, budou zachovány. Protože bude GW2 kompletně persistentní svět, je velmi obtížné zachovat kolize hráčů s ostatními postavami. Blokování vlastní postavou už tedy nebude možné a při boji bude potřeba se více pohybovat. Navíc, kdo by to nedělal, když bude zvýhodněn útok ze strany či zezadu.

Další přišly na řadu skilly a traits, které stále vyvolávají spoustu otázek. Viděli jsme, že je možné kombinovat některé schopnosti dohromady a řetězit je pro větší účinnost. Bude tohle řetězení omezovat týmovou spolupráci? Proč totiž shánět další hráče, když si můžu nakombinovat všechno, co budu potřebovat sám? Odpověď, jak asi tušíte, není tak jednoduchá. Některé skilly se odemknou k použití až při určitých podmínkách. Například dovednost Gash se dá použít až poté, co nepřítel začne krvácet. A efekt krvácení se v GW2 násobí, bude tedy lepší spolupracovat s jiným hráčem, který pomůže díky svým skillům způsobujícím krvácení, docílit ještě většího poškození. Kombo ale půjde jednoduše přerušit, pokud bude vaše postava například omráčena nebo odhozena, a tak se spolupráce vyplatí.

Systém traitů je stejně jako systém skillů upravitelný hráčem. Získám-li ve pro profesi specifickém úkolu nějaký trait, uloží se mi do zásoby a mimo boj si budu moci vybrat ty, které budu chtít mít aktivní. Traity jsou vybírány mimo hlavní skill bar a jsou rozděleny na Major (Hlavní) a Minor (Vedlejší). Přičemž Major traits jsou velmi specifické pro každou profesi a Minor traits jsou naopak obecnějšího ražení. Získávání traitů nebude překvapivě pouze solo záležitostí, můžete si při jejich získávání přibrat na pomoc kamaráda. Počet traitů nebyl přesně určen, ale tvůrci mluví o několika tuctech rysů, které mohou být v jeden moment aktivní, a celkový počet traitů se mírně liší povolání od povolání.

Traity se pak ještě dělí do jednotlivých linií v závislosti na zbraních, které daná profese využívá a samozřejmě nebudou aktivní traity z linie seker, když váš Warrior bude mít v ruce meč. ArenaNet ještě upřesnili, že traity nejsou náhražkou atributů postavy (Nezmizí, ale pouze se zjednoduší.), ale spíše takovým doplňkem vašeho charakteru, díky kterému si můžete nadefinovat způsob boje, který vám bude přesně vyhovovat. Dále se také zmínili, že rysy jsou jednorázová záležitost, tedy jednorázová ve smyslu, že žádný další trait není podmíněn vlastnictvím nějakého jiného. Systém rysů tedy nefunguje jako talentový strom známý z jiných MMO.

Samozřejmě, že kombinace skillů, traitů a atributů nahání hrůzu nejen občasným hráčům. Tvůrci však ujišťují, že na průhlednosti celého systému si dávají záležet nejvíc a že chtějí nabídnou hráči přehledný způsob, jak si upravit svou postavu podle vlastního uvážení. A také nechtějí, aby hra hráče nutila neustále přehazovat buildy kvůli každému boji. Přehlednosti ještě nahrává fakt, že hra nevybalí na hráče všechny své možnosti najednou, ale nové vlastnosti budou odkrývány postupně a ve hře bude prý přítomný robustní systém nápovědy.

Nakonec byl ještě zmíněn rating celé hry. Tvůrci se jej snaží udržet na T, což značí Teen. Zkrátka žádná krev, usekávání končetin a podobně. To, co bylo vidět v ukázkách není krev jako taková, červená značí úspěšný zásah.

41 komentářů k “Traity”

  • avatar

    Supr moc díky…

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2017 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.