Bojový systém

Jako příklad uvedl Eric Flannum jeho pozorování dvou herních designerů Jona a Isaiaha při hře. Zatímco Jon štítem odrážel ohnivý dech útočícího draka. Isaiah drakovi vpadl do zad a za použití skillu draka srazil k zemi. Toho Jon bez váhání využil a ochromeného draka dorazil sotva klesl k zemi.

Každý skill bude vizuálně unikátní natolik, aby hráči bez složitých popisů vědeli který skill je použit a co udělá např. zda působí na oblast či jednotlivce, jestli způsobuje a jaký typ poškození.
I tak základní kouzlo jako “Fireball” (ohnivá koule) bude vyobrazeno tak, že bude na první pohled zřetelné, jaká oblast byla postižena.
Mimo typických ohnivých koulí a blesků se setkáte také setkáte s kouzly vytvářející obří kamenné ruce, které hráče promění v masivní tornáda a vyvolá hejno krvelačných dravců.
Boj bude zkrátka také pastva pro oči plná rozmanitých efektů.

Systém skillů

Tak jako v Guild Wars bude v Guild Wars 2 skill bar (-nabídka dovedností) limitovaná, ale hráče neomezí ve vytváření vlastních sestav k různým způsobům hraní.
Skill bar bude obsahovat 10 skillů (dovedností) . Prvních pět z nich není přímo voleno hráčem ,ale budou určeny vaší profesí a zbraní, kterou používáte. Všechny zbraně by měly nabídnout vyvážené skilly a jejich zábavné kombinace.
Druhá polovina skillbaru bude volena hráčem z nabídky, kterou určí jeho profese a rasa.
Hráč jednoduše klikne na místo pro skill a otevře se mu nabídka, ze které smí vybírat. Jedno z těchto míst bude určeno léčícím skillům , jiný například skillům elitním.
Elitní skilly jsou navrženy tak, aby byly zřídka užívané, extra silné skilly, které mají na hru dramatický dopad.
Pro zvýšení počtu možných kombinací bude mít většina profesí dva různé sety zbraní, mezi kterými bude hráč rychle a snadno přepínat. Například Warrior smí nosit luk, nebo pušku na dálku a na boj zblízka meč.

Zbraně prostředí

Jak už bylo řečeno, prvních 5 skillů bude dáno zbraněmi, které hráč drží. Ty se však budou měnit v závislosti na situaci kolem nás. Pokud například přijdete k balvanu, těchto 5 skillů se změní tak abyste mohli balvan chytnout nebo s ním hodit. Když se dostanete do dračího hnízda kde naleznete vejce, můžete je zvednout, sníst nebo s nimi házet. Takovéhle funkce se

budou opět lišit podle ras a povolání. Speciální využití bude mít například elementalista, který může vytvořit v boji různé předměty, které hráči budou moci zvednout a použít.

Profese

To, jakou profesi si hráč vybere, samozřejmně dramaticky ovlivní způsob hraní. Celkově je tedy 8 profesí, které jsou rozdělené podle typu armoru. Light armor (lehké brnění) budou mít 3 profese – tzv. scholars (badatelé). Medium armor (střední brnění) také 3 profese – adventurers (dobrodruzi). A heavy armor (těžké brnění) pro 2 profese, soldiers (vojáci). Také bylo rozhodnute, že nebudou existovat žádné “secondary profese”, což vývojářům umožní udělat každou profesi unikátní.

Spolupráce

V GW1 byla spolupráce mezi hráči většinou omezena jen na heal a buffy. To se má v GW2 změnit. Jako příklad uvedeme warriora s elementalistou. Když ele vykouzlí Static Field a warrior skrz něj vystřelí, tato střela se nabije elektřinou a způsobí tak větší újmu nepřátelům. Nebo když fire elementalista položí před nepřátele Wall of Fire, warrior k ní může přiběhnout a díky Cyclone Axe ji poslat přímo na nepřátele. Takovýchto způsobů mají být stovky.

Rasy

Výběr rasy také ovlivní skilly, které si budeme moci vybrat. Každá rasa bude mít k dispozici své vlastní skilly. Kupříkladu sylvari si bude moci vzít Grasping Roots ke znehybnění nepřátel a asura Arcane Blast pro větší damage. K dispozici budou také elitní skilly podle ras. Nornský elementalista bude moci použít Wolf Form, která ho promění v obrovského běsnícího vlka. Člověk bude mít zase k dispozici skill Hounds of Baltazar, který vytvoří na bojišti 2 mohutné plamenné psy. Tyto skilly ras bude možné kombinovat se skilly profesí a tak umožní hráči hrát svůj vlastní styl.

Další články

24 komentářů k “Bojový systém”

  • avatar

    Super, pokud to pojede na dobrem engine, jdu do toho :)

  • avatar

    Není Enviromental weapons spíš něco jako Zbraně z okolního prostředí? :D

  • avatar

    Vysvetli niekto co je myslene pod pojmom „urna“ pri off-hand zbraniach ? to je daco z GW1 ?
    BTW ten mini comix je bohovsky :DDD jak ten ork hovori, ze „BY THE GODS!HE´S PICKED UP A MUG!“ ROFL

  • avatar

    musim rict ze to ze v GW 2 nebude sekundarni profese me mile potesilo,protoze je naprd kdyz za jednu profesy muzes mit vsechny

  • avatar

    Majky, to jsou v originale Focus. Coz jsou predmety ruznych tvaru ktere hrac drzi v druhe ruce, v te prvni ma vetsinou Wandku – zezlo neboli hulku. Pridava to ruzne vlasnosti – treba zvyseni energie, nebo sance na vykouzleni kouzla okamzite atp. Preklad urna jakozto predmet ve kterym se neco uchovava – v tomto pripade energie, ale radsi to vratim do originalniho zneni v clanku

  • avatar

    Jo myslím, že sekundární povolání by bylo docela špatné… Když si vezmete, že v GW1 je to sekundární jen kvůli tomu že může mít atribut jen na 12 místo na 16, bylo by to dost hloupý dávat do dvojky.

  • avatar

    hlavne v GW2 budou vsechny povolani mnohem vic univerzalnejsi, ze pujde i soloplay bez NPC, takze ani nejsou potreba, lepsi kdyz proste budou mit ty povolani ty moznosti

  • avatar

    zaujimalo by ma ako to bude spravene,ked pri balvane mi zmizne tych 5 skillov na boj a pritom nepotrebujem balvan,ale dalej bojovat klasicky-ze ako to chcu osetrit…alebo zmizne len jeden skill a bude nahrdaney „skillom zdvihnutie“? ak ano,podla cohobudu vyberat ktory zmizne?kazdopadne ak to bude fungovat jak ma,bude to bomba :P

  • avatar

    ne, bude to tak ze budes mit skillbar o 10 skillech, 5 skillu z toho bude statickych – ty co si navolis sam a 5 se jich bude menit podle situace a okoli (pripadne nejaky z toho bude skill od rasy ci specialni skill od profese).
    Takze ten zaklad tvych 5 skillu budes mit furt.

  • avatar

    Obaja sa mylite podla mna: s orign. clanku:
    „For example, WHEN a player INTERACTS with a siege weapon, his FIRST FIVE skills change to skills that are specific to that siege weapon. “
    cize:
    napr., KED hrac „reaguje“ s obliehacou zbranou (s kamenom, alebo s hocicim), jeho PRVYCH PAT skilkov sa zmeni na specificke skily tej obliehacej zbrane(kamena… )- v inom clanku som cital, ze konkretne siege weapon ma mat dva – zmierit,vystrelit…
    interacts podla mna znamena, ze bude treba najprv kliknut na siege weapon az tak sa ti zmenia skily
    a inac lista na skily ma byt takato:
    1-5 – nastavia sa automaticky podla zbrane alebo podla dvihnutej veci (oblehacia zbran, kamen, pivo :D )
    6-8 – skily ktore moze zmenit hrac – hocijake dostupne skily (od rasy aj povolania)
    9 – skill ktore moze zmenit hrac – vyhradene pre liecebne skilly
    10 – skill ktore moze zmenit hrac – vyhradene pre elite skilly

  • avatar

    aha,hej,to dava zmysel Majky :) ze ma to sameho nenapadlo :)

  • avatar

    :D no ja to necucam s prsta :D len citam aj original :D inac v niektorom rozhovre nakonci povedali, ze vraj to sa moze este kludne vsetko zmenit, takze ktovie jak to bude :D

  • avatar

    hmn, majky rikas ze se mylim, pritom jsi rekl to co jsem rekl ja :D

  • avatar

    :D neber to osobne. Ja som myslel, ze za zaklad povazujes prvych 5 skillov (zbrane), a prave tieto sa budu menit… a ty zrejme povazujes za zaklad skilly ktore si navolis sam (tj. 6-10)… cize v podsate mas pravdu a povedali sme to iste :D ale jak hovorim ktovie ci sa to nezmeni… uvidime to az po vydani…

  • avatar

    Ono je to rozumný, když se prvních pět skillů mění podle zbraně v rukách, tak se musí zákonitě změnit, pokud seberete kámen, který v tu chvíli představuje zbraň. Co mě ale zajímá je, jak to s těma šutrama a klackama bude. Aby vůbec k něčemu byly. :D

  • avatar

    Majky:ja cetl original,len som to z toho uplne dobre nepochopil,mne to prislo ako ze ked si v blizkosti kamena,tie tlacitka sa zmenia,preto som tomu nechapal troska,jak to chcu spravit :)
    a snad to teda nezmenia razantne,lebo je to fakt dobry napad :) a zda sa ze na interakcii si zakladaju,takze tuto konkretnu vec by som povedal ze nezmenia,maximalne obmenia :)

  • avatar

    Ale tech 5 skillu, ktery jsou volitelny, u tech bych nevyhrazoval misto na elitku a na heal spell. Protoze ne kazdy tu elitku bude potrebovat, stejne tak heal. Nebo naopak nekdo bude potrebovat vic healing skillu

  • avatar

    Matousek:
    Právě naopak. Self heal byl v GW vždycky priorita (pokud se bavíme o RA, HA, PvE s bandou nesehraných hráčů) a tady navíc nebudeš mít party NPC ani jiné berličky. Podle mě to je posun dál. No a kolem Elit bylo stejně vystavěna většina buildů, protože nemít elitu bylo v 90 případech ze 100 bláznovství. Krom toho věřím, že když tvůrci dokázali ladit 1319 skillů v GW, že dokážou poladit těch „pár“ desítek do GW2, tak aby jim to hrálo i s rezervovanejma místama v skill-baru.

  • avatar

    myslim ze kazdy ten heal vyuzije,chcel by som vidiet cloveka,ktory heal nevyuzije nikdy…kdyz sem hraval wow,a to najme pri povolaniach ako warrior,teda bez healu som si tolkokrat povedal „mat tak heal nejaky“ :) a nevim presne co si mam predstavit pod elite skillom,ale kazdopadne to znie ako neco,co urcite kazdy vyuzije :)
    a ked bude nekdo potrebovat viac healu,tak si moze dat,nie?sak tie ostatne co mozes zvolit,tam si mozes dat co chces,ak som to spravne pochopil :)

  • avatar

    no, ono to bylo v GW tak, ze heal meli v podstate pouze monkove a vsechny ostatni profese meli dmg ci jine veci a monkove to vse uhealovali – je to velmi tymova hra, solo v podstate nehratelne bez specialnich buildu na urcite lokace. Takze tam se vazne heal nepotreboval (naopak byla skoda mit o skill mene).

    Elite skill je takovy skill, ktery chytnes z bosse urcite profese a ma zpravidla mnohem silnejsi ucinek za stejnou cenu jako normalni skill. Takovy skill muzes mit ve skillbaru pouze jeden. (priklad, abys mel predstavu o kolik silnejsi – u Ritualisty stoji duch Pain 5 energie, elitni skill Signet of Spirits vytvori 3 nepatrne slabsi duchy za 0 energie)

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2018 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.