Boj a pohyb pod vodou

Mé jméno je Jonathan „Chaplan“ Sharp a jsem herní návrhář zde v ArenaNetu. Dneska se posuneme za hranice X a Y osy a zanoříme se do ohromného podvodního světa Guild Wars 2. Jste připraveni se trochu namočit ?

Prostě dýchej

Tady v ArenaNetu si myslíme, že dýchání není zábava. Musíte dýchat každý den IRL (in real life = v normálním životě) a tak jsme došli k závěru: proč by jste se s tím měli namáhat i ve hře – dokonce pod vodou ?

V Guild Wars 2 je pod vodou hodně herního obsahu a chceme, aby jste byli schopni vše prozkoumávat bez stresování se z topení. Když se ponoříte pod hladinu, okamžite se vám na obličej nasadí dýchací přístroj. Automaticky je vám poskytnut základní přístroj, ale ve světě můžete najít spoustu fajnovýho vybavení, které vám pomůže zkoumat hlubiny oceánu.

Když jste pod vodou, nemusíte se bát o dýchání, dokud se vaše životy nedostanou na nulu. Když nastane tato situace dostanete se do „topícího se“ stavu, který je obdobný jako „downed“ stav na pevnině. Když se topíte máte tři způsoby na záchranu…

  • zabití oponenta způsobí vaše zotavení
  • někdo vás může oživit -přesně tak jako na pevnině
  • vyplavat rychle na hladinu -přestanete se topit a vaše životy se obnoví. Až se naplní úplně budete oživeni.

pod vodou

Dolů! Dolů! Dolů!

Na přechod mezi plaváním a chuzí jsme se opravdu silně zaměřili. Chceme, aby přechod byl co nejvíce plynulý , takže jsme vynaložili hodně snahy, aby hráč měl nad plaváním kontrolu. Pokud se chcete jen přes vodu dostat někam na druhou stranu, můžete plavat po hladině bez potápění. Budtě ale opatrní! Při plavání na hladině nemůžete bojovat a jste snadnou kořistí pro různé nepřátele číhající pod hladinou.

Pokud se chcete plně ponořit pod hladinu, jednoduše nakloňte kameru dolu a pokračujte rovně – zanoříte se. Když se tak stane, automaticky se vám set zbraní vymění za podvodní set, vaše skilly se vymění a nasadí se vám dýchací zařízení.

 

Pro ty více odvážné z vás, jsou zde jiné způsoby jak přejít přímo do podvodního boje. Představte si, že utíkáte pryč před nepřáteli vstříc okraji útesu. Přibližují se…šípy sviští těsně vedle vás. Kulky z pušek a pistolí se odráží všude kolem. Už není kam utéci… dokud neskočíte z útesu a nepřistanete dolů do vody. Ve chvíli kdy udeříte do hladiny jste připraveni vyrazit dál – přepnete do podvodního módu, vytáhnete vaši podvodní zbraň a začnete plavat mezitím co vaši pronásledovatelé křičí a nadávají.

Trochu si zaplavat

Svět Tyrie je krásné, nebezpečné místo s mnoha místy k prozkoumání. Nechtěli jsme, aby podmořská místa připadala hráčům jako druhotná zkušenost v porovnáním se souší, takže pocítíte obsahově plné, ehm, hlubiny Guild Wars 2. Kromě rozsáhlého množství dynamických událostí pod vodou, mnoho kobek má také své podvodní části a také váš osobní příběh vás občas zavede do hlubin moře.

Pod vodou na vaše objevení čekají krásná místa, rozmanité výzvy a silní nepřátelé. V nedávném příspěvku na blogu Ree Soesbee popsal jednu z mnoha ras, se kterými se můžete pod hladinou setkat – naprosto špatné a zlé kraity. Ale máme víc es v rukávu.

Ačkoliv žralok z Čelistí se nemohl objevit (konfliktní rozvrh s jeho současným projektem), sehnali jsme spousty děsivých obyvatel podvodního světa, nevrlých ryb a fantastických mořských příšer, abychom naplnili náš podvodní svět. Máme pro vás podovodní monstra od hromových garnátů po ledové barakudy, takže musíte být připraveni na boj.

Bojování v trojrozměrném prostoru

Od začátku jsme věděli, že pokud chceme udělat podvodní boj pořádně, nemůžeme se snažit skloubit náš suchozemský typ boje s podvodní říší.

Na souši většinou s nepřítelem bojujete ve stejné rovině i když jsou nad vámi v budově, nebo pod vámi v díře. Bojování pod vodou je výzvou pro hráče představením Z-osy, uvrhující ho do nebezpečí ze všech možných úhlů, ale také nábízející mnoho taktíckých příležitostí. Dovednosti ovlivňující větší oblast (AoE- area of effect = typ dovednosti ovlivňující oblast místo jendotlivce) mohou být použity k zasažení několika nepřátel nad sebou. Můžete využívat dovednosti k vytlačení nepřátel na hladinu, nebo je zatáhnout dolů na oceánské dno. Opravdu jsme se snažili, aby dovednosti využívali výhod trojrozměrného prostoru!

Zbraně, které fungují i mokré

Je na čase pohovořit o podvodních zbraních, které jsem zmínil dříve. Snažili jsme se, aby podvodní boj byl pro hráče novou zkušeností, takže jsme vytvořili skupinu nových zbraní, které jsou použitelné POUZE pod vodou. To odemyká celou škálu nových dovedností a taktik, které můžete využívat a opravdu rozlišuje styl a pocity z boje pod vodou a nad hladinou.

Pojďme se podívat na ty ostré podvodní zbraně:

Kopí – zbraň pro boj na blízko

využívá ho:

  • Warrior
  • Necromancer
  • Ranger
  • Thief
  • Guardian

Trojzubec– magická zbraň na velkou vzdálenost

využívá ho:

  • Necromancer
  • Guardian
  • Elementalista

Harpunové dělo – mechanická zbraň na velkou vzdálenost

využívá ho:

  • Engineer
  • Warrior
  • Ranger
  • Thief

 

harpuny

 

Máš podvodní dovednosti

Jistě že vám nabídka dovedností (skill bar) nabízí více, než jen vaše zbraňové dovednosti. Kdykoliv se tedy ponoříte pod hladinu, vaše dovednosti od šestého až po desáté místo se přemění automaticky na podvodní. Určitě si dokážete představit, že všechny pozemní dovednosti, vybavení, léčení a elitní dovednosti nemohou fungovat pod vodou, proto jsme pro ně vymysleli mnoho parádních podvodních ekvivalentů.

Nežertujeme, když říkáme, že podvodní svět Guild Wars 2 bude naprosto zásadní a důležitou částí hry. Nemůžete prožít vše co vám hra mlže nabídnout pokud se trochu nenamočíte, takže koukejte vzít vaše dýchací zařízení, trojzubec a mazejte na pláž!

 

 

 


 

 

Video z podvodního boje s komentářem

děkujeme uživateli Enigmatican za povedené titulky :-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qDINPyBXuL8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y-PkPowJnVU[/youtube]

88 komentářů k “Boj a pohyb pod vodou”

  • avatar

    Derwee, nepovažuju se za někoho kdo by uměl česky, píšu dost chyb a je pravda že u Romela některý bijou do očí… Ale tím že budeš ukazovat jak seš „lepší“ tak tě nikdo respektovat nebude a všichni tě začnou velmi brzo ignorovat… Takže pokud ti to vadí tak tě nikdo nenutí na to reagovat, dokud ty věty dávají smysl tak nemá cenu někoho „ponižovat“, protože budeš akorát za pošuka

  • avatar

    Myslím že takhle propracovaný systém boje pod vodou nebude samoúčelný – některý eventy, questy a možná i část příběhové linie nás zavede „pod hladinu“. Jen by mě zajímalo, kolik se toho asi pod vodou bude odehrávat – pětina, čtvrtina děje? Takovýhle rozměr (záběr) jsem u žádné MMO zatím neviděl :)

  • avatar

    Já myslím že čtvrtina všech bojů bude pod vodou a možná i více protože nesmíme zapomínat že jeden drak pochází z
    vody . Mě spíš zajímá jak se budeme moc potápět v tom videu říkaly že stačí naklonit kameru a mě by docela
    zajímalo o kolik budeme muset tu kameru naklonit jestli o trochu nebo budu muset jet myší tak daleko že si budu
    muset přidělat ke stolu větší desku .

  • avatar

    k těm pěnezům, Romel to řekl přesně. mikrotransakce generujou u nových her v souhrnu větší zisk než měsíční poplatky. takže bez obav :)

  • avatar

    Romel: Heh, ty máš teda starosti :))

    Ad. mikrotransakce: Jsou to skvělá věc, když nijak nezvýhodňují hráče (statistiky, levelování) ale jsou pouze otázkou vzhledu… ;)

  • avatar

    Jinak k pohybu pod vodou. Vypadá to nádherně. Žasnu nad animacemi postavičky za kterou ten borec hraje. A nad vodou. Vypadá to že si s tím Anet pohrál. O_o

  • avatar

    Já jen doufám, že ty „blbůstky“ nebudou předražené. Platit 10$ za slot na další postavu nebo přejmenování, to radši koupím nový účet a vytvořím novou postavu.

  • avatar

    Tomus:Já jsem už v několika hrách mohl pohybovat pod vodou dokonce tam byl i omezený boj .
    Ale bylo to hrozné tak že jsem se tomu pokud to šlo vyhnul . Za prve než jsem se mohl potopit tak
    jsem musel dělat z myší psí kusy. Za druhé ty hry co jsem hrál měly značné omezení vtom že jsi pod vodou
    mohl být jenom omezenou dobu na kterou ti stačil vzduch . Za třetí šel sice koupit lektvar který ti sice
    umožnil delší pobyt pod vodou ale ten stál šílený peníze a byl velmi špatně k sehnání .
    Tak se prosím nediv mým starostem i když jak jsem viděl to video podvodního světa v GW 2 tak na to
    jde ArenaNet výborně a díky tomu přehodnocuji svůj postoj k podvodnímu světu .
    Sice PvP hrát nechci ale rozhodně by byli v něm hodně zajímaví podvodní souboje .

  • avatar

    Guild Wars 2 Demo – Comparing land and water combat.
    http://www.youtube.com//watch?v=Fy-S0LkA4Bo&list=PLB9%AD0AC798DE665845

  • avatar

    Ty ohnivé skilli Elementalisky vypadaly pod vodou fantasticky docela se těším až uvidím ostatní skilli
    Elementalisty pod vodou .

  • avatar

    ty skilly maji suprove efekty hlavne ten skill jak se kolem toho eleho zacne varit a bublat vode :) na tomhle gameplay jde poznat ze cekani se opravdu vyplati

  • avatar

    skvele video, dik, elementalista je super

  • avatar

    jj dik za video…uprime receno s kazdym novym videem jsem cim dal tim vic bezradnej a nvm co bych chtel hrat :/

  • avatar

    Tak to já mám jasno jaká bude moje hlavní postava ale jak se objevují stále nové informace tak jsem se rozhodl
    že časem rozjedu ještě dvě postavy .

  • avatar

    já to mam jasný-udělam si všechny profese! jednou… :D

  • avatar

    Ty Eleho skilly pod vodou jsou luxusní O_o

    Je to jenom mnou, nebo taky vylepšili ohnivé efekty?

  • avatar

    ááá, na guildwars2.com nový článek o designování dungeonů(kobek)! :))
    (píšu to sem protože nejdou články odjinud(?)

  • avatar

    @Arlei:
    staré doposud používané téma „články od jinud “ je zamčené, protože vznikla pro tyto příspěvky celá sekce (fórum), ale i tak toto téma patří do jiné kategorie. :P

  • avatar

    skoda ze aspon to kopi nenechali i na sous

  • avatar

    No, ono kopi není zrovna nejpraktičtější zbraň

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2018 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.