Boj a pohyb pod vodou

Mé jméno je Jonathan „Chaplan“ Sharp a jsem herní návrhář zde v ArenaNetu. Dneska se posuneme za hranice X a Y osy a zanoříme se do ohromného podvodního světa Guild Wars 2. Jste připraveni se trochu namočit ?

Prostě dýchej

Tady v ArenaNetu si myslíme, že dýchání není zábava. Musíte dýchat každý den IRL (in real life = v normálním životě) a tak jsme došli k závěru: proč by jste se s tím měli namáhat i ve hře – dokonce pod vodou ?

V Guild Wars 2 je pod vodou hodně herního obsahu a chceme, aby jste byli schopni vše prozkoumávat bez stresování se z topení. Když se ponoříte pod hladinu, okamžite se vám na obličej nasadí dýchací přístroj. Automaticky je vám poskytnut základní přístroj, ale ve světě můžete najít spoustu fajnovýho vybavení, které vám pomůže zkoumat hlubiny oceánu.

Když jste pod vodou, nemusíte se bát o dýchání, dokud se vaše životy nedostanou na nulu. Když nastane tato situace dostanete se do „topícího se“ stavu, který je obdobný jako „downed“ stav na pevnině. Když se topíte máte tři způsoby na záchranu…

  • zabití oponenta způsobí vaše zotavení
  • někdo vás může oživit -přesně tak jako na pevnině
  • vyplavat rychle na hladinu -přestanete se topit a vaše životy se obnoví. Až se naplní úplně budete oživeni.

pod vodou

Dolů! Dolů! Dolů!

Na přechod mezi plaváním a chuzí jsme se opravdu silně zaměřili. Chceme, aby přechod byl co nejvíce plynulý , takže jsme vynaložili hodně snahy, aby hráč měl nad plaváním kontrolu. Pokud se chcete jen přes vodu dostat někam na druhou stranu, můžete plavat po hladině bez potápění. Budtě ale opatrní! Při plavání na hladině nemůžete bojovat a jste snadnou kořistí pro různé nepřátele číhající pod hladinou.

Pokud se chcete plně ponořit pod hladinu, jednoduše nakloňte kameru dolu a pokračujte rovně – zanoříte se. Když se tak stane, automaticky se vám set zbraní vymění za podvodní set, vaše skilly se vymění a nasadí se vám dýchací zařízení.

 

Pro ty více odvážné z vás, jsou zde jiné způsoby jak přejít přímo do podvodního boje. Představte si, že utíkáte pryč před nepřáteli vstříc okraji útesu. Přibližují se…šípy sviští těsně vedle vás. Kulky z pušek a pistolí se odráží všude kolem. Už není kam utéci… dokud neskočíte z útesu a nepřistanete dolů do vody. Ve chvíli kdy udeříte do hladiny jste připraveni vyrazit dál – přepnete do podvodního módu, vytáhnete vaši podvodní zbraň a začnete plavat mezitím co vaši pronásledovatelé křičí a nadávají.

Trochu si zaplavat

Svět Tyrie je krásné, nebezpečné místo s mnoha místy k prozkoumání. Nechtěli jsme, aby podmořská místa připadala hráčům jako druhotná zkušenost v porovnáním se souší, takže pocítíte obsahově plné, ehm, hlubiny Guild Wars 2. Kromě rozsáhlého množství dynamických událostí pod vodou, mnoho kobek má také své podvodní části a také váš osobní příběh vás občas zavede do hlubin moře.

Pod vodou na vaše objevení čekají krásná místa, rozmanité výzvy a silní nepřátelé. V nedávném příspěvku na blogu Ree Soesbee popsal jednu z mnoha ras, se kterými se můžete pod hladinou setkat – naprosto špatné a zlé kraity. Ale máme víc es v rukávu.

Ačkoliv žralok z Čelistí se nemohl objevit (konfliktní rozvrh s jeho současným projektem), sehnali jsme spousty děsivých obyvatel podvodního světa, nevrlých ryb a fantastických mořských příšer, abychom naplnili náš podvodní svět. Máme pro vás podovodní monstra od hromových garnátů po ledové barakudy, takže musíte být připraveni na boj.

Bojování v trojrozměrném prostoru

Od začátku jsme věděli, že pokud chceme udělat podvodní boj pořádně, nemůžeme se snažit skloubit náš suchozemský typ boje s podvodní říší.

Na souši většinou s nepřítelem bojujete ve stejné rovině i když jsou nad vámi v budově, nebo pod vámi v díře. Bojování pod vodou je výzvou pro hráče představením Z-osy, uvrhující ho do nebezpečí ze všech možných úhlů, ale také nábízející mnoho taktíckých příležitostí. Dovednosti ovlivňující větší oblast (AoE- area of effect = typ dovednosti ovlivňující oblast místo jendotlivce) mohou být použity k zasažení několika nepřátel nad sebou. Můžete využívat dovednosti k vytlačení nepřátel na hladinu, nebo je zatáhnout dolů na oceánské dno. Opravdu jsme se snažili, aby dovednosti využívali výhod trojrozměrného prostoru!

Zbraně, které fungují i mokré

Je na čase pohovořit o podvodních zbraních, které jsem zmínil dříve. Snažili jsme se, aby podvodní boj byl pro hráče novou zkušeností, takže jsme vytvořili skupinu nových zbraní, které jsou použitelné POUZE pod vodou. To odemyká celou škálu nových dovedností a taktik, které můžete využívat a opravdu rozlišuje styl a pocity z boje pod vodou a nad hladinou.

Pojďme se podívat na ty ostré podvodní zbraně:

Kopí – zbraň pro boj na blízko

využívá ho:

  • Warrior
  • Necromancer
  • Ranger
  • Thief
  • Guardian

Trojzubec– magická zbraň na velkou vzdálenost

využívá ho:

  • Necromancer
  • Guardian
  • Elementalista

Harpunové dělo – mechanická zbraň na velkou vzdálenost

využívá ho:

  • Engineer
  • Warrior
  • Ranger
  • Thief

 

harpuny

 

Máš podvodní dovednosti

Jistě že vám nabídka dovedností (skill bar) nabízí více, než jen vaše zbraňové dovednosti. Kdykoliv se tedy ponoříte pod hladinu, vaše dovednosti od šestého až po desáté místo se přemění automaticky na podvodní. Určitě si dokážete představit, že všechny pozemní dovednosti, vybavení, léčení a elitní dovednosti nemohou fungovat pod vodou, proto jsme pro ně vymysleli mnoho parádních podvodních ekvivalentů.

Nežertujeme, když říkáme, že podvodní svět Guild Wars 2 bude naprosto zásadní a důležitou částí hry. Nemůžete prožít vše co vám hra mlže nabídnout pokud se trochu nenamočíte, takže koukejte vzít vaše dýchací zařízení, trojzubec a mazejte na pláž!

 

 

 


 

 

Video z podvodního boje s komentářem

děkujeme uživateli Enigmatican za povedené titulky :-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qDINPyBXuL8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y-PkPowJnVU[/youtube]

88 komentářů k “Boj a pohyb pod vodou”

  • avatar

    to jo, je akorát tak na „boj ze střední vzdálenosti“ :D

  • avatar

    tedy, pokud nestojíš v šiku stovek dalších se stejnou zbraní :D

  • avatar

    jasne, kopi je na stredni vzdalenost ale nahodou by nebylo spatne kdyby jste mneli kopi a stit na trochu vzdalene cile a kdyz se priblizi vic prehodite na mec a stit a uz to jede

  • avatar

    A mohli by k tomu přiložit i skilly: „This is Sparta!“ a „Tonight, we dine in Hell!“

    Kožené slipy a červená pláštěnka jsou samozřejmostí.

  • avatar

    Kopí na souši je dost nepraktický .V těch hrách kde byly zbraně z dlouhou násadou byly ze všech zbraní nejméně
    populární tyto zbraně .Aspoň mě to tak připadalo . Já dávám přednost lukům dvěma šavlím nebo mečů a japonským mečům
    Katana nebo Wakizaši . Nejvíce mě mrzí že v GW 2 není kuše .

  • avatar

    Kopí je právěže na soušti ta nejbrutálnější zbraň. To že není oblíbená ve hrách neznamená, že tomu je stejně tak i ve skutečnosti. Je tomu právě naopak. Díky svý délce a možnosti hodit kopí (což se moc nedělá, páč přijdete o zbraň :D ) to byla skutečně taktická lahůdka. Týpek s mečem, sekerou, nebo fantasáckým klasivem na vás prostě nedosáhne. Do her se tahle výhoda nepřenese a tak si hráči radši vezmou meč, kterej vypadá pěkně a seká rychleji.
    S tou kuší souhlasím, třeba taková opakovací kuše pro engineera by byla lahůdka. :D

  • avatar

    Tear: S tím souhlasím kopí ve skutečnosti je poměrně dobrá zbraň ale musí se dobře takticky využít a ne
    všude jde použít . A u Engineera bych si uměl představit že ty jeho věže by stříleli šípy .A místo plamenometu bych mu dal právě tu opakovací kuši .

  • avatar

    to je dobrý v jiných hrách můžeš pod vodou umřít a tady ne

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2017 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

    All other trademarks are the property of their respective owners.