Bojový systém

Jako příklad uvedl Eric Flannum jeho pozorování dvou herních designerů Jona a Isaiaha při hře. Zatímco Jon štítem odrážel ohnivý dech útočícího draka. Isaiah drakovi vpadl do zad a za použití skillu draka srazil k zemi. Toho Jon bez váhání využil a ochromeného draka dorazil sotva klesl k zemi.

Každý skill bude vizuálně unikátní natolik, aby hráči bez složitých popisů vědeli který skill je použit a co udělá např. zda působí na oblast či jednotlivce, jestli způsobuje a jaký typ poškození.
I tak základní kouzlo jako “Fireball” (ohnivá koule) bude vyobrazeno tak, že bude na první pohled zřetelné, jaká oblast byla postižena.
Mimo typických ohnivých koulí a blesků se setkáte také setkáte s kouzly vytvářející obří kamenné ruce, které hráče promění v masivní tornáda a vyvolá hejno krvelačných dravců.
Boj bude zkrátka také pastva pro oči plná rozmanitých efektů.

Systém skillů

Tak jako v Guild Wars bude v Guild Wars 2 skill bar (-nabídka dovedností) limitovaná, ale hráče neomezí ve vytváření vlastních sestav k různým způsobům hraní.
Skill bar bude obsahovat 10 skillů (dovedností) . Prvních pět z nich není přímo voleno hráčem ,ale budou určeny vaší profesí a zbraní, kterou používáte. Všechny zbraně by měly nabídnout vyvážené skilly a jejich zábavné kombinace.
Druhá polovina skillbaru bude volena hráčem z nabídky, kterou určí jeho profese a rasa.
Hráč jednoduše klikne na místo pro skill a otevře se mu nabídka, ze které smí vybírat. Jedno z těchto míst bude určeno léčícím skillům , jiný například skillům elitním.
Elitní skilly jsou navrženy tak, aby byly zřídka užívané, extra silné skilly, které mají na hru dramatický dopad.
Pro zvýšení počtu možných kombinací bude mít většina profesí dva různé sety zbraní, mezi kterými bude hráč rychle a snadno přepínat. Například Warrior smí nosit luk, nebo pušku na dálku a na boj zblízka meč.

Zbraně prostředí

Jak už bylo řečeno, prvních 5 skillů bude dáno zbraněmi, které hráč drží. Ty se však budou měnit v závislosti na situaci kolem nás. Pokud například přijdete k balvanu, těchto 5 skillů se změní tak abyste mohli balvan chytnout nebo s ním hodit. Když se dostanete do dračího hnízda kde naleznete vejce, můžete je zvednout, sníst nebo s nimi házet. Takovéhle funkce se

budou opět lišit podle ras a povolání. Speciální využití bude mít například elementalista, který může vytvořit v boji různé předměty, které hráči budou moci zvednout a použít.

Profese

To, jakou profesi si hráč vybere, samozřejmně dramaticky ovlivní způsob hraní. Celkově je tedy 8 profesí, které jsou rozdělené podle typu armoru. Light armor (lehké brnění) budou mít 3 profese – tzv. scholars (badatelé). Medium armor (střední brnění) také 3 profese – adventurers (dobrodruzi). A heavy armor (těžké brnění) pro 2 profese, soldiers (vojáci). Také bylo rozhodnute, že nebudou existovat žádné “secondary profese”, což vývojářům umožní udělat každou profesi unikátní.

Spolupráce

V GW1 byla spolupráce mezi hráči většinou omezena jen na heal a buffy. To se má v GW2 změnit. Jako příklad uvedeme warriora s elementalistou. Když ele vykouzlí Static Field a warrior skrz něj vystřelí, tato střela se nabije elektřinou a způsobí tak větší újmu nepřátelům. Nebo když fire elementalista položí před nepřátele Wall of Fire, warrior k ní může přiběhnout a díky Cyclone Axe ji poslat přímo na nepřátele. Takovýchto způsobů mají být stovky.

Rasy

Výběr rasy také ovlivní skilly, které si budeme moci vybrat. Každá rasa bude mít k dispozici své vlastní skilly. Kupříkladu sylvari si bude moci vzít Grasping Roots ke znehybnění nepřátel a asura Arcane Blast pro větší damage. K dispozici budou také elitní skilly podle ras. Nornský elementalista bude moci použít Wolf Form, která ho promění v obrovského běsnícího vlka. Člověk bude mít zase k dispozici skill Hounds of Baltazar, který vytvoří na bojišti 2 mohutné plamenné psy. Tyto skilly ras bude možné kombinovat se skilly profesí a tak umožní hráči hrát svůj vlastní styl.

Další články

24 komentářů k “Bojový systém”

  • avatar

    jj,tan guild wars bola nepochybne viac o kooperacii…samozrejme vzdy ked mas pri sebe niekoho s healom,tak sam ho nepotrebujes,ale v GW2 evidentne nemusi byt vzdy poruke :)
    a tie elite skilly zneju fakt huste,neco podobne som si teda predstavoval,i ked priklad je teda vazne sila

  • avatar

    no v GW byly ty NPC – herove a henchmeni kteri s tebou chodili, takze jsi to hrat solo mohl. Ti v GW2 nebudou, takze tam bude potreba ty healy mit pro soloplay.

    ty elity jsou ruzne, ve vsech smerech. Treba ma i stejny ucinek jako normal skill ale trva mnohem dele atp. Uvedl jsem zrovna muj nejoblibenejsi, jsou tam i horsi

  • avatar

    Já sem do toho někdy tak zažranej, že mi něco píšou ve whispu / partě a já to vůbec nevidím :D

  • avatar

    To se mi stalo včera ve fraktálech. Jsem stál na tlačítku a bojoval sem s dredge. A oni už mezitim dodělali to hackování a já jsem tam furt stál a mydlil sem to tam a vůbec sem netušil. :D

  • Reagovat

    You must be logged in to post a comment.

    Powered by WordPress. Design by Chladog. Copyright © 2008-2014 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.
    Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.
    All other trademarks are the property of their respective owners.