Barvy a barvičky Tyrie

Dye systém, tedy možnost obarvit si různé části výbavy, byl nedílnou a originální součástí prvního dílu Guild Wars. A samozřejmě nemůže chybět ani ve druhém dílu, byť s jednou poněkud větší změnou. Už nebude možné barvy míchat. Proč se takto vývojáři rozhodli, zjistíte ve zbytku článku.

Jistě uznáte, že s nabídkou deseti barev by byla tahle zpráva přímo strašná. Ale není důvod zoufat. Ačkoliv druhý díl nenabídne míchání, tak barev bude obsahovat tolik, že na nějaké míšení rychle zapomenete. Například demo, které bylo k zahrání na Gamescomu či PAX obsahovalo na výběr 96 barev. Většina ostatních byla však zamknutá, ale dohromady to dělalo 254 barev. Vývojářům to však nestačilo a tak se počet barev momentálně pohybuje na mamutím čísle 400! Píši momentálně, protože to číslo prý ještě není konečné.

Odklon od míchání byl logickým krokem. Každá profese má v prvním dílu GW vlastní sadu barev a odstínů a s každým datadiskem se počet profesí ještě zvýšil, stal se systém barvení pomocí míchání příliš složitým a neudržitelným pro vývoj. Takže se v ArenaNetu rozhodli celý systém kompletně překopat. Kristen Perry, výtvarnice postav, ručně vybrala sadu barev tak, aby obsahovala hromadu různých odstínů. Takže ve dvojce kromě klasických barev najdete také přírodní tóny, lesklé či pastelové odstíny a tunu dalších.

Kristen podotkla, že každá z těch barev není jen a pouze jiný odstín, ale každý barva je složená z ručně nastaveného odstínu, sytosti, jasu nebo kontrastu. Osobně nemám ponětí co všechny ty termíny ve článku obsažené přesně znamenají, ale jsem rád, že i s „hloupými“ barvami si ANet dává tolik práce.

Stručně řečeno, každá barva má několik tónů, které uvidíte v závislosti na tom, na jaký materiál barvu použijete. Viz první obrázek, Norn vlevo má brnění nabarvené celé jednou barvou. Lepší technologie pro grafiku modelů postav vývojářům umožní zobrazit barvu přesně tak, jak by vypadala na daném materiálu ve skutečnosti. Nebo minimálně tak, jak si onu barvu většina z nás představuje, pokud je o nějaký fantasy materiál, třeba adamantinum. A konečně barvy nebudou odlišeny čísly, ale každá z nich má vlastní jméno a půjde je v konverzaci lépe odlišit a hlavně si je půjde lépe zapamatovat.

Takto obří počet barev by jistě nikdo nechtěl tahat v inventáři jako lahvičky. Proto se vývojáři rozhodli, že barvy budou vázány na účet a odemykatelné přímo ve hře i mimo ni. V praxi to tedy bude fungovat tak, že při úpravě postavy vyberete kartu s barvami, kde uvidíte seznam barev, které můžete použít a pak kusy výbavy, které můžete nabarvit. Potom stačí pár kliknutí a růžové brnění je na světě. Při výběru z palety barev pak půjde barvy seřadit klasicky podle odstínu, podle teploty barev nebo podle materiálu, které paletu rozdělí na látku, kůži a kov.

Přitom takto rozdělené barvy bude možné plácnout prakticky na cokoliv. Nikdo vám nebude bránit dát barvu ze skupiny kůže na ocelové brnění a stále to bude vypadat pěkně. Nakonec bude na výběr ještě jedna skupina, vaše vlastní, kam si budete moci dát oblíbené barvy a mít je tak stále při ruce.

Každý díl výbavy, pokud to tedy nebude méně z určitých důvodů, bude mít tři obarvitelné plochy. Na úplně prvním obrázku ona trojice vpravo. Originálně obarveným a nádherně odlišeným brněním nic nebrání v cestě. Snad jen vaše fantazie bude limitem. Některá kusy oblečení, přesněji řečeno určité sady, tedy jednolitá výbava vytvořená jako celek, bude mít dokonce čtyři obarvitelné pozice pro jednu část! A pořád to není všechno. Každá rasa má odlišné tóny barev, které korespondují s její kulturou a původem. Charr tak bude mít na sobě krvavou červenou, kdežto člověk spíš jasnější odstín. Pokud se tedy jeden z nich nenabarví barvou, kterou používá ten druhý, samozřejmě.

Jestli nejsou v ArenaNetu blázni, tak nevím, kdo je.

Originál článku spolu s obrázky ve vyšším rozlišení najdete na : http://www.arena.net/blog/live-and-let-dye-kristen-perry-on-the-gw2-dye-system

Reagovat

You must be logged in to post a comment.

Created by Vivi Pic s.r.o.. Copyright © 2008-2017 GuildWars2.cz. All Rights Reserved.

Guild Wars 2, ArenaNet, NCsoft, the Interlocking NC Logo are trademarks or registered trademarks of NCsoft Corporation.

All other trademarks are the property of their respective owners.